• 1
  • 2
2023-06-05, 08:02
Medlem
rovmuns avatar
https://www.apple.com/apple-events/
Startar kl 19, svensk tid

Ryktas om att de ska släppa ett par VR-glasögon, några år efter alla men kan de lyckas? De flesta andra har väl blivit en flopp eller en nischprodukt.

Hoppas på en Mac-pro, till och med Apple har sagt att den kommer men är väl den och iMac 27 som inte uppdaterats till Apple silicon än.

Nytt macOS lär väl visas också men numera är det väl inga större nyheter typ nya emojis, någon säkerhetsgrej och någon funktion som ser bra ut men ingen använder.

Sen blir det väl som vanligt något miljöprat, speldemo, part om hur Apple räddat någons liv, hur man tränar och prat om hur duktiga de är på att inkludera alla.
Brukar för det mesta vara totalt ointresserat att höra på.

Jag kan tänka mig att det också kommer handla mycket om AI, machine learning, chatgpt, midjourny mm.

Hur som kl 19 smäller det och blir intressant. Någon mer som hoppas på någonting eller vill se mindre av?
Citera
2023-06-05, 12:00
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
https://www.apple.com/apple-events/
Startar kl 19, svensk tid

Ryktas om att de ska släppa ett par VR-glasögon, några år efter alla men kan de lyckas? De flesta andra har väl blivit en flopp eller en nischprodukt.

Hoppas på en Mac-pro, till och med Apple har sagt att den kommer men är väl den och iMac 27 som inte uppdaterats till Apple silicon än.

Nytt macOS lär väl visas också men numera är det väl inga större nyheter typ nya emojis, någon säkerhetsgrej och någon funktion som ser bra ut men ingen använder.

Sen blir det väl som vanligt något miljöprat, speldemo, part om hur Apple räddat någons liv, hur man tränar och prat om hur duktiga de är på att inkludera alla.
Brukar för det mesta vara totalt ointresserat att höra på.

Jag kan tänka mig att det också kommer handla mycket om AI, machine learning, chatgpt, midjourny mm.

Hur som kl 19 smäller det och blir intressant. Någon mer som hoppas på någonting eller vill se mindre av?

Ska bli intressant. Hört dock att deras VR headset ska kosta 30k. Men jo, säkert något om AI.
Citera
2023-06-05, 12:47
Medlem
Andy85s avatar
Inga nya lurar på dagens visning?
Vet faktiskt inte vad man saknar ifrån Apple. Kommer GARANTERAT bli kvalite bakom nyheterna iallafall
Citera
2023-06-05, 13:32
Är inte intresserad av de där VR-glasögonen utan mest av de nya mjukvarorna till Mac, iPhone och Apple Watch.
Citera
2023-06-05, 16:35
Moderator
Rassas avatar
Ska man tro rykten så blir det ovanligt mycket hårdvara som ska presenteras idag. Det brukar vara fokus på mjukvara på WWDC, men kanske att AR/VR-kittet får en längre genomgång och övrig hårdvara en snabb presentation och sedan läggs fokus på kommande versioner av macOS och iOS.

Kan inte säga att jag önskar mig nåt speciellt av kommande OS-versioner, Apple brukar alltid stoppa in nånting riktigt användbart i nya versioner och även sådant man (jag) inte ser som nåt speciellt, även om det såklart passar andra bättre.

Men AR/VR-prylen ser jag fram emot att få en demo av, verkar vara en riktigt häftig produkt. Dock inte var mans leksak då priset tydligen ska landa på runt 3000 dollar vilket lär bli 35-4000 kr i Sverige. Mest riktad till Pro-segmentet.
Citera
2023-06-05, 19:36
Medlem
Spännande. Är personligen inte så intresserad av iOS och iPhone, men desto mer av MacOS och Mac.
Jag tror också, precis som många här, att det blir en del om AI.
Citera
2023-06-05, 19:39
Medlem
Någon som vet körschemat? Ett jäkla tjöt om appar... hur tråkigt som helst
Citera
2023-06-05, 20:20
Medlem
Awkwardmans avatar
Får något aktien att rusa upp blir jag glad
Annars är jag bara intresserad av en ny mac. Verkar inte bli någon ny mbp. Volket jag iof inte räknat med.

Glasögon i all ära.. men naj. En apple-bil vore något men det lär inte hända. Förstås

Nu ögonen
Fula
Kände bara. Wtf?
Gänns aliexpress 2013 gimick
Senast redigerad av Awkwardman 2023-06-05 kl. 20:26.
Citera
2023-06-05, 20:43
Medlem
Duvlorts avatar
Tycker Vision Pro verkar coola men priset då?
Citera
2023-06-05, 20:45
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Tycker Vision Pro verkar coola men priset då?
Gissar 1199$-1499

Troligen mer

Batteriet i fickan … :/
Senast redigerad av Awkwardman 2023-06-05 kl. 20:48.
Citera
2023-06-05, 20:50
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Gissar 1199$-1499

Troligen mer

Batteriet i fickan … :/

1199$ 8 Gb - 1399$ 16 Gb - 1499$ 32Gb.
Citera
2023-06-05, 21:03