2023-06-04, 17:18
Medlem
Sociala medier kryllar ju av dem som vill sälja analyser eller utbildningar. En av dem som ständigt dyker upp i flödet på Insta är Analyshasse. Han delar mängder av nöjda kommentarer från påstådda prenumeranter (anonyma…), att hans elever blir funded traders etc. Vid ett tillfälle påstod han något i stil med att om ett år kommer majoriteten av Sveriges lönsamma traders vara utbildade av honom. Allt emellanåt påpekar han också att han är väldig ödmjuk 😀

Han lever ett medelklassliv + i Dubai vilket naturligtvis kostar en del. Det går att finansiera både med att sälja kurser eller vara en duktig trader.

Har någon testat hans signaler eller kurser? Läser han grafer bra? Idag la han ex ut på Insta att hans mål för veckan på Nasdaq 100 är 14593. Det är 40 punkter upp från stängning i fredags och en tangering av förra veckans högsta. Allt i stigande trend. Det är inte en analys jag är imponerad av eller skulle betala för.

Och funderar inte på att köpa kurs el signaler av honom. Jag är bara genuint nyfiken på om det finns substans för vad han säger på sociala medier. Är man duktig trader kan man ju leva ett bra liv utan att ägna dagarna åt att göra inlägg på Insta o leta nya kunder till sina signaler och kurser - samtidigt får man respektera de som vill ha fler inkomstkällor o njuter av att framstå som framgångsrik på sociala medier.
Citera
2023-06-04, 17:56
Medlem
Wadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aremak
Sociala medier kryllar ju av dem som vill sälja analyser eller utbildningar. En av dem som ständigt dyker upp i flödet på Insta är Analyshasse. Han delar mängder av nöjda kommentarer från påstådda prenumeranter (anonyma…), att hans elever blir funded traders etc. Vid ett tillfälle påstod han något i stil med att om ett år kommer majoriteten av Sveriges lönsamma traders vara utbildade av honom. Allt emellanåt påpekar han också att han är väldig ödmjuk 😀

Han lever ett medelklassliv + i Dubai vilket naturligtvis kostar en del. Det går att finansiera både med att sälja kurser eller vara en duktig trader.

Har någon testat hans signaler eller kurser? Läser han grafer bra? Idag la han ex ut på Insta att hans mål för veckan på Nasdaq 100 är 14593. Det är 40 punkter upp från stängning i fredags och en tangering av förra veckans högsta. Allt i stigande trend. Det är inte en analys jag är imponerad av eller skulle betala för.

Och funderar inte på att köpa kurs el signaler av honom. Jag är bara genuint nyfiken på om det finns substans för vad han säger på sociala medier. Är man duktig trader kan man ju leva ett bra liv utan att ägna dagarna åt att göra inlägg på Insta o leta nya kunder till sina signaler och kurser - samtidigt får man respektera de som vill ha fler inkomstkällor o njuter av att framstå som framgångsrik på sociala medier.
Ingen kan leva på daytrading i längden, det är en gammal myt som lever kvar p.g.a. okunskap och människans dröm om snabba klipp.
Citera
2023-06-04, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wadi
Ingen kan leva på daytrading i längden, det är en gammal myt som lever kvar p.g.a. okunskap och människans dröm om snabba klipp.

Nu var det inte frågan, det finns ju annars gott om exempel på de som lever på daytrading. Dock kan inte alla göra det, eller rättare sagt väldigt få klarar det. Men å andra sidan är det få som blir så bra på fotboll så de vinner VM o Champions league även om det är mångas dröm.
Citera
2023-06-04, 18:27
Medlem
Wadis avatar
Citat:
Nu var det inte frågan, det finns ju annars gott om exempel på de som lever på daytrading. Dock kan inte alla göra det, eller rättare sagt väldigt få klarar det. Men å andra sidan är det få som blir så bra på fotboll så de vinner VM o Champions league även om det är mångas dröm.
Det är svaret på frågan Einstein. Han kan inte leva på daytrading alltså kan han inte lära andra.
Fattar du nu?
Citera
2023-06-04, 18:40
Om man är duktig håller man det för sig själv. Man avslöjar givetvis inte sin vinnande strategi för andra. Det vore väldigt korkat eftersom då kommer den sluta fungera förr eller senare.
Senast redigerad av Juristen08 2023-06-04 kl. 18:46.
Citera
2023-06-04, 19:11
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Om man är duktig håller man det för sig själv. Man avslöjar givetvis inte sin vinnande strategi för andra. Det vore väldigt korkat eftersom då kommer den sluta fungera förr eller senare.

Hans vinnande strategi är att sälja på idioter som TS massa skitkurser.
Citera
2023-06-04, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wadi
Det är svaret på frågan Einstein. Han kan inte leva på daytrading alltså kan han inte lära andra.
Fattar du nu?

Du gissar, jag är nyfiken på om någon anlitat honom och deras synpunkter. Kan man leva ett hyggligt liv i Dubai är man hyggligt duktig trader eller säljer många kurser. Då borde någon kunna ge en bild av vad han lär ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08

Nja det skall mycket till att förstöra sin edge i de stora indexen. Full respekt om han vill skapa fler intäkter än trendig. Söker inga gissningar utan nyfiken på om någon testat hans tjänster.

Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Hans vinnande strategi är att sälja på idioter som TS massa skitkurser.
Kanske, men jag var ju tydlig att jag inte kommer köpa kurser. Får jag inga bra svar här kanske jag testar hans signaler en månad för skojs skull. Jag är bara genuint nyfiken. Min trading och mina investeringar sköter jag bra på egen hand.
Citera
2023-06-04, 20:57
Medlem
Grabben har en duktig hitrate på typ 80%, ibland mer.
Jag har testat hans analys+ och jag är imponerad iallafall.
Viktigt att berätta är att jag inte har egen erfarenhet av daytrading eller teknisk analys

Men. Som småsparare gillar jag hans tjänst. Betala 1500:- månaden och få massa analyser som i många fall stämmer tkr jag är värt

Ligger väl säkert 10k + på hans targets. Vissa av dom är ganska sjuka för ett amatöröga som mitt, i veckan släppte han en us100 analys som var kusligt bra. Något om att kursen pumpar upp typ 1-1.5% och då kmr alla nybörjare få fomo och vilja hoppa på tåget (dagarna innan hade nasfaq pumpat uppåt hårt) och när den nått en punkt så kmr den dippa ner

Blev exakt som dem förklara. Jag gillar iaf produkten dem säljer men har man erfarenhet redan så är det säkert inget man lär sig nytt av
Citera
2023-06-04, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LyingInADitch
Grabben har en duktig hitrate på typ 80%, ibland mer.
Jag har testat hans analys+ och jag är imponerad iallafall.
Viktigt att berätta är att jag inte har egen erfarenhet av daytrading eller teknisk analys

Men. Som småsparare gillar jag hans tjänst. Betala 1500:- månaden och få massa analyser som i många fall stämmer tkr jag är värt

Ligger väl säkert 10k + på hans targets. Vissa av dom är ganska sjuka för ett amatöröga som mitt, i veckan släppte han en us100 analys som var kusligt bra. Något om att kursen pumpar upp typ 1-1.5% och då kmr alla nybörjare få fomo och vilja hoppa på tåget (dagarna innan hade nasfaq pumpat uppåt hårt) och när den nått en punkt så kmr den dippa ner

Blev exakt som dem förklara. Jag gillar iaf produkten dem säljer men har man erfarenhet redan så är det säkert inget man lär sig nytt av

Tack för intressant inputt!
Citera
2023-06-05, 10:29
Medlem
OtherBarrys avatar
1500 spänn i månaden för något som kallas "analys+"?

Det är ju definitivt inte den egna tradingen som försörjer den här gubben nere i Dubai...
Citera
2023-07-15, 08:54
Medlem
Palmevapnets avatar
Ingen som testat och kan ge input?

Känns som det är väldigt mycket folk som tackar (40% av hsn stories känns som det (klart man behöver sälja med reklam)). Resterande 40% är ju typ köra bil å spatsera runt i flipflop 10% är analyser (svårt att se om 1499:-/mån är värt på det).

Sitter han på bra analyser eller är det bara pyramid å medlemskapet är huvudsakliga inkomstkällan?

Om han signaler och analyser levererar över någon procent korrekt över lite tid är det ju värt medlemskap?

Sneglar på TA som kul komplement till min mediokra i storlek utdelningsbaserade portfölj.
Citera
2023-07-15, 10:08
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Nu var det inte frågan, det finns ju annars gott om exempel på de som lever på daytrading.

Kan du nämna en enda person som lever på daytrading och byggt sin förmögenhet på daytrading? Det är ganska viktigt att man vet att daytrading fungerar innan man funderar på att börja med daytrading.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in