2023-06-04, 15:46
Medlem
Helt sjukt att dessa sajter fortsätter. Tre misslyckade försök av riksdagen att komma tillrätta med det. Riktigt pinsamt för makten att de inte klarar av att få stopp på det.
Citera
2023-06-04, 16:39
Medlem
Livrädd vet jag inte om de flesta är men knappast någon som gillar hamna på dessa topplistor.
För vanliga männinskor ser jag inga potentiella fördelar hamna på topplistan, bara potentiella nackdelar.
Om man ser en partner, anställd, kompis eller släktning osv som inte är kändis har massvis med sökningar denna månad och man inte snabbt med en googling förstår varför börjar man ju undra och tror inte det är något som skulle tolkas som positivt vid tex en potentiell anställning. Har man många jämnstarka kandidater kan en sån liten skitsak vara avgörande.
Senast redigerad av sidsix 2023-06-04 kl. 16:44.
Citera
2023-06-04, 20:13
Medlem
Mumies avatar
Pinsamt hur många det är i denna tråden som är okej med att bli uthängda och överkörda bara för de är "laglydiga".

Märks verkligen hur undergivna och veka ni är i verkliga livet.
Citera
2023-06-04, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumie
Pinsamt hur många det är i denna tråden som är okej med att bli uthängda och överkörda bara för de är "laglydiga".

Märks verkligen hur undergivna och veka ni är i verkliga livet.

I dagens samhälle gäller det att vara den klarast lysande stjärnan på alla tillgängliga plattformar. Nu har Mrkoll etablerat sig och då gäller det att lysa även där.

Har man inte förstått det lever man i fel tidsålder. Min kompis sitter fortfarande och svettas för att han ligger högt på listan. Den dumma fan begriper inte att jag gjort honom en tjänst…
Citera
2023-06-04, 22:41
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
I dagens samhälle gäller det att vara den klarast lysande stjärnan på alla tillgängliga plattformar. Nu har Mrkoll etablerat sig och då gäller det att lysa även där.

Har man inte förstått det lever man i fel tidsålder. Min kompis sitter fortfarande och svettas för att han ligger högt på listan. Den dumma fan begriper inte att jag gjort honom en tjänst…
Hur menar du med en tjänst? Förklara gärna
Citera
2023-06-04, 22:45
Medlem
skvallertackas avatar
Rädd och rädd. Tycker det är skevt att man ska ha möjlighet att söka på folk och få fram all möjlig info på ett och samma ställe. Vill man söka på mig genom typ lexbase i syfte att få reda på om jag är dömd, gör det, jag har inget att dölja och har jag gjort ett brott och åkt fast så får jag stå för det, men jag ogillar det här att man ska veta allt ifrån vad jag har för bil, djur, vem jag bor med/inte bor med m.m. på en och samma sida.
Citera
2023-06-04, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledsensorry
Hur menar du med en tjänst? Förklara gärna

Är du inte läskunnig?

Jag har hjälpt honom ta sig till kommunens egna topplista på Mrkoll. Förvaltar han det rätt kan det vara början på en framgångssaga.

Om han är smart smider han medan järnet är varmt och gör politisk karriär eller blir tiktok-kändis. Men känner jag honom rätt kommer han väl sitta inomhus och trycka i rädsla för att träffa folk tills stormen lagt sig…
Citera
2023-06-04, 22:48
Medlem
Vad jag har kunnat läsa mig till här är det främst människor med kriminell bakgrund som gnäller. Pinsamma brott om slagsmål på fyllan, drogförsäljning, innehav av narkotika... allt smaskigt som ex. en rekryterare eller orolig granne kan få fram genom en enkel sökning. Personligen tycker jag tjänsten är utmärkt, det får säkert en och annan att tänka sig för och ge fan i att begå brott.
Citera
2023-06-05, 00:03
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Hur gjorde du bara sökte på honom flera gånger om dagen?

Har han något kriminellt förflutet? Annars spelar det väl ingen roll.

Kände så med.

Då kan man kanske vara orolig, om man är kriminell.

Brukar kolla vad det är för tomtar man bor med i trappen. Rätt händigt på så vis.

Alla var dessvärre straffade där man bodde förut, utom jag och en till.

Vet inte för vad de var straffade - men kändes skönt att flytta dit ingen hade den där lilla triangeln

Men varför frenetiskt söka på en polare? Låter ju... skoj

Fast förstås, hade blivit nervös om man helt plötsligt blev väldigt eftersökt trots rent mjöl i påsen.

Haft inbrott förr. Nu vet man inte alls om skurkar sitter och kollar upp en hela tiden på MrKoll. Men man blev lite nervös efter den incidenten
Citera
2023-06-05, 00:58
Medlem
utforskarens avatar
Sen är alla 60-talister och äldre rädda och upprörda över att ha sitt personnummer publicerat på nätet.

De tror att det är en hemlig handling.

De har också svårt att skilja på bakkontonummer och kreditkortsnummer, och utgår även där ifrån att båda delar är livsfarliga att lämna ut.
Citera
2023-06-05, 10:09
Medlem
Att hamna på Mr.Koll är ju en professionell dödsdom inom många branscher. Inom många branscher, trots att en kontroll inte krävs, så är det ändå standard att man gör en slagning i Mr. Koll på attraktiva kandidater. Dyker du upp där minskar dina chanser att få jobbet avsevärt. Det spelar heller ingen roll om du är dömd för våldtäkt eller för snatteri. Det bryr de sig inte om att kolla upp. Har du en röd prick vid ditt namn så är det tillräckligt för att du ska anses som mindre pålitlig i jämförelse med andra, kvalificerade kandidater.

Att hamna på förstasidan gör det hela ännu värre, då chanserna nu även ökar för att vänner/bekanta ska få reda på dina hemligheter genom att bara slösurfa på nätet.

Sjukt att Mr.koll ens kan finnas.
Citera
2023-06-05, 14:25
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Ganska roligt ändå att många i toppen är tjejer, unga snygga tjejer.

Tyder på att det mest är massa pervo gubbar och killar som vill veta var brudarna bor.
Flera tjejer är inte ens kända, dom är bara snygga.

Kolla upp toppen i nån liten skitstad med 10k invånare så ser du.

Kollade några kommuner och det stämmer, varför då? Måste väl ha att göra med att dom säljer och köper massa på tradera eller liknande? Hitta adresser till snygga brudar kan man göra på tusen andra sätt så kan väl inte vara det. När jag ska kolla upp någon ny rekryt använder jag aldrig mr koll utan då är det facebook som gäller så kan väl inte vara arbetsgivare heller? Finns ju fan ingen vettig info alls på mr koll som inte finns på ratsit, hitta, facebook etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in