• 1
  • 2
2023-06-03, 18:45
https://www.bt.se/mark/flera-persone...tsen-52fa8c66/

Olyckan ska ha skett vid Idrottsvägen i Fritsla. Larmet kom in 18.14 på lördagen.

Många A traktorer är trimmade nu för tiden - undra hur detta fordon är konstruerat ?
Kanske det rent av är ett brott som begåtts, fyra ambulanser skickade till platsen - tyder på många skadade tycker jag.

Någon som vet mer ?
Vad heter ungarna ?
Senast redigerad av Massonite 2023-06-03 kl. 19:00.
Citera
2023-06-03, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
https://www.bt.se/mark/flera-persone...tsen-52fa8c66/

Olyckan ska ha skett vid Idrottsvägen i Fritsla. Larmet kom in 18.14 på lördagen.

Många A traktorer är trimmade nu för tiden - undra hur detta fordon är konstruerat ?
Kanske det rent av är ett brott som begåtts, fyra ambulanser skickade till platsen - tyder på många skadade tycker jag.

Någon som vet mer ?
Vad heter ungarna ?
Kommer samtliga från samma fordon kan regelverket börja rodda där.
Max 2 / fordon med bältestvång så blir det iaf inte 3 som hetsar varandra o flamsar runt i bilfan?
Citera
2023-06-03, 19:27
Citat:
Ursprungligen postat av slev
Max 2 / fordon med bältestvång så blir det iaf inte 3 som hetsar varandra o flamsar runt i bilfan?
Mmmmm kan juh vara någon som vart rattonykter också, brukar väll vara mycket öl i dessas miljöer ?
Eller kanske droger ?
Citera
2023-06-03, 19:31
Medlem
Citat:
Mmmmm kan juh vara någon som vart rattonykter också, brukar väll vara mycket öl i dessas miljöer ?
Eller kanske droger ?
Kan absolut vara så, avvaktar men oavsett är 3 barn i fordonet minst 1 för mycket
Citera
2023-06-03, 19:34
Citat:
Kan absolut vara så, avvaktar men oavsett är 3 barn i fordonet minst 1 för mycket
Absolut - det kommer garanterat att granskas detta.
Citera
2023-06-03, 19:43
Medlem
Det senaste som skrivs är att de åkte på flaket.
Citera
2023-06-03, 19:57
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Det senaste som skrivs är att de åkte på flaket.
Stort brott då - A traktorer får inte ha någonting på flaket.
Blir dyrt det här, plus indraget lämplighetsintyg för att få ta körkort på personbil i framtiden.

Hoppas nu ingen stryker med - då blir det mord också eller vållande till annans död.
Vållande till kroppsskador är det juh redan ..

Denna A traktor blir till skrot efter polisens kontroll av fordonet skulle jag tro.
Senast redigerad av Massonite 2023-06-03 kl. 20:02.
Citera
2023-06-03, 20:01
Medlem
Citat:
Stort brott då - A traktorer får inte ha någonting på flaket.
Blir dyrt det här, plus indraget lämplighetsintyg för att få ta körkort på personbil i framtiden.

Hoppas nu ingen stryker med - då blir det mord också eller vållande till annans död.
Vållande till kroppsskador är det juh redan ..

Ja, finns ju en hel del att åka dit på i detta fall.

https://www.expressen.se/nyheter/a-t...anser-larmade/
Citera
2023-06-03, 20:10
Medlem
Citat:
Jag tror att man får sitta hur många som helst i en epa, så länge bilbältet används av någon.
Citera
2023-06-03, 20:15
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Jag tror att man får sitta hur många som helst i en epa, så länge bilbältet används av någon.
Ja det är väl det epafolket tror också
Citera
2023-06-03, 20:15
Medlem
Atamons avatar
Här är det uppenbarligen svensk lantras som varit i farten! Dyrköpt lektion i konsekvensanalys avklarad....
Citera
2023-06-03, 20:17
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
För att begränsa antalet passagerare är det inte tillåtet att ha baksäte i en A-traktor, det säger en hel del i detta fallet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in