2023-08-26, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Arbetsförhållandena har inte förändrats av den där kyssen. De är precis de samma som innan. Är flera av de spanska spelarna som redan bojkottat landslaget.

Jag bestämmer inte hur de ska agera. Jag säger att de blir svaga av att hoppa in i offerrollen. Det är ett enkelt konstaterande.

Läser på SVT: "Hon (spelaren) beskriver bland annat kyssen som ett övergrepp och säger att det var en ”impulsiv och malplacerad machohandling”."

Går liksom inte att ta henne seriöst med det vokabuläret. Övergrepp? Kom igen! Så tröttsamt med kränkta människor som förstorar upp det som händer dem.

Bra att ordföranden vägrar att avgå. Det är inte så det ska gå till.

Källa: https://www.svt.se/sport/fotboll/fotbollsbasen-hotar-med-rattsliga-atgarder

FiFA verkar inte dela din bedömning. De har stängt av Rubiales i 90 dagar.
Citera
2023-08-26, 15:16
Medlem
Ännu en raketforskare. Vad hade ni sagt om eran partner blivit kysst på munnen av någon fjollig gubbe? Inte hade jag gillat det iallafall.
Han hade kunnat sköta detta väldigt snyggt men att ge en puss på kinden. Puss på kinden är en vanlig hälsningsfras i många länder och ges inte som något konstigt.
Citera
2023-08-26, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Ännu en raketforskare. Vad hade ni sagt om eran partner blivit kysst på munnen av någon fjollig gubbe? Inte hade jag gillat det iallafall.
Han hade kunnat sköta detta väldigt snyggt men att ge en puss på kinden. Puss på kinden är en vanlig hälsningsfras i många länder och ges inte som något konstigt.

Ja, precis! Man undrar också hur han beter sig privat om det är den här nivån Rubiales lägger sig på i internationell direktsändning.
Citera
2023-08-26, 16:43
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Väldigt olämpligt beteende av Rubiales, men som många här redan har påpekat. Varför gjorde inte Hermoso motstånd? Hon såg ju snarare ut att gilla kyssen och gick därifrån med ett stort leende på läpparna. Vågade inte Jennifer göra motstånd av rädsla för eventuella repressalier? Isåfall är det verkligen illa.
Har du sett filmen?
Han tar plötsligt tag i hennes huvud med bägge händerna och ger henna en puss mitt munnen.
Hon lär ha varit helt oförberedd och mitt i ett känslomässigt guldfirande.

Men det hade onekligen varit underhållande om hon hade knäat honom i skrevet!
Citera
2023-08-26, 18:15
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Har du sett filmen?
Han tar plötsligt tag i hennes huvud med bägge händerna och ger henna en puss mitt munnen.
Hon lär ha varit helt oförberedd och mitt i ett känslomässigt guldfirande.

Men det hade onekligen varit underhållande om hon hade knäat honom i skrevet!

Det såg ju inte direkt ut som något sexuellt och tränaren såg mest bara glad ut. Ingen tungkyss utan en enkel kyss på munnen.

Snacka om att göra en höna av en fjäder. Har aspberger blivit vanligare bland folk eftersom de inte kan tolka känsloyttringar längre?

En kyss behöver inte vara något sexuellt. Finns ju massor av föräldrar som pussar sina barn
Citera
2023-08-26, 18:35
Medlem
Alkibiadess avatar
Spanska förbundet gräver bara sin grop djupare och djupare. Och de inser inte det själva.
Citera
2023-08-26, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Det såg ju inte direkt ut som något sexuellt och tränaren såg mest bara glad ut. Ingen tungkyss utan en enkel kyss på munnen.

Snacka om att göra en höna av en fjäder. Har aspberger blivit vanligare bland folk eftersom de inte kan tolka känsloyttringar längre?

En kyss behöver inte vara något sexuellt. Finns ju massor av föräldrar som pussar sina barn

Det var inte tränaren som åsyftades utan Spanska fotbollsförbundets ordförande, Luis Rubiales. Du kanske inte såg filmen när allt kom omkring.
Citera
2023-08-26, 18:58
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss

Så du är OK med att killar/män kysser din flickvän på munnen?
Bara de lovar att det inte är något sexuellt.

Om det bara var den enskilda saken hade det nog blåst över, men hans "krishantering" och vad som sägs vara ett mönster i beteendet gör honom omöjlig.
Fattar man inte det har man nog någon form av tunnelseende.
Citera
2023-08-26, 19:50
Medlem
Nu har även alla landslagstränare till Spanska landslaget sagt upp sig (utom Vilda). Kommer nog inte sluta alltför väl för Rubiales. Frågan är om Sverige får spela sin match den 22 september?
Citera
2023-08-26, 22:25
Avslutad
Är det inte lite överdrivet? En puss i all glädje och nu ska mannen släpas till giljotinen. Tjejer har tagit över världen.
Citera
2023-08-26, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nu har även alla landslagstränare till Spanska landslaget sagt upp sig (utom Vilda). Kommer nog inte sluta alltför väl för Rubiales. Frågan är om Sverige får spela sin match den 22 september?

Då blir det väl en 3-0 vinst och 3 poäng till oss. Hur kan vi drabbas för att dom inte kan ställa upp?
Citera
2023-08-27, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Songbird-84
OM det varit en kvinnlig coach som kysst henne så hade det setts som charmigt. Å Seger fittan hade jublat.

Allt beror på hur man beter sig och om man visar respekt, jämför med detta klipp på Nadal (en annan spanjor) och en bollflicka under Australian Open, som också sker offentligt..

https://youtu.be/IlNihz6LFqA?si=0aODr7RvSjrtK2gw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in