2023-06-01, 11:20
Medlem
Bananbyxas avatar
På SVT finns ett program om vad kvinnliga gamers får utstå i diverse forum. Hat, hot och kukbilder är vardag.
Det märkliga är att det verkar accepterat. Tjejerna blir avtrubbade och killarna bara myser på, varför i helvete är det så?

Det ligger ju så klart inte långt ifrån att anta, även om jag inte är doktorand i psykologi, att trösklarna sänks till att beteendet sprider sig till världen utanför skärmarna. Vi ser det redan idag i skolorna och på fotbollsläktarna, bland annat.

Om nu detta är något gamers inte vill ha, varför agerar man inte mot det?
Eller är detta något man vill ha? Om du är gamer och tycker det hör till, utveckla gärna dina tankar kring detta här kring varför det behövs.

Citat:
Hat och hot tillhör vardagen, enligt några av Sveriges största kvinnliga streamers på plattformen Twitch.
– De har sagt att de ska skära upp min fitta och våldta den säger Siri, även känd som Swedishgirlmafia, i programmet Edit: ”Vi ska skära upp din fitta”.

https://www.svt.se/kultur/siri-om-ho...tt-jag-var-dod
Citera
2023-06-01, 11:22
Medlem
TheJackets avatar
För manliga gamers har alltid varit och är civiliserade mot varandra Verkligen.
Citera
Medlem
triptykens avatar
Jag tar fram popcorn medans trådens grundtes bevisas medelst svarskommentarerna.
Citera
Medlem
Dziwnes avatar
Därför att gamers är vanligtvis autistiska.
Citera
2023-06-01, 11:23
Medlem
SexgalenZombies avatar
Kvinnor behandlas på samma sätt som killar behandlar varandra.

Jämlikhet kallas det.

Passar det inte kan väl tjejer och kvinnor göra som de brukar, utesluta män och pojkar och spela sina av män utvecklade spel, på datorer både utvecklade och byggda av män. Så kan de regelbundet säga "tack män för allt ni gör och gjort!" där de sitter och diskriminerar män....
Senast redigerad av SexgalenZombie 2023-06-01 kl. 11:26.
Citera
2023-06-01, 11:25
Medlem
gravyyous avatar
Om du spelat med kvinnor i spel så vet du varför. De tar över utrymmet och kräver särbehandling för att de är kvinnor, de är vidare värdelösa, gnäller hela tiden och splittrar grupper genom att hon hittar den första suckern som kan ge henne fördelar i spelet.

Kvinnor i spel är ren cancer. Har spelat med dussintals med kvinnor, det fanns en eller två som inte var helt rubbade eller helt värdelösa.
Citera
2023-06-01, 11:28
Medlem
Ja vilka grupper kan det var som slänger sig med hora, jag ska knolla din mamma, vi ska skära upp din fitta. Det är ett importerat problem som SVT arbetat för under mycket lång tid.
Citera
2023-06-01, 11:29
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gravyyou
Om du spelat med kvinnor i spel så vet du varför. De tar över utrymmet och kräver särbehandling för att de är kvinnor, de är vidare värdelösa, gnäller hela tiden och splittrar grupper genom att hon hittar den första suckern som kan ge henne fördelar i spelet.

Kvinnor i spel är ren cancer. Har spelat med dussintals med kvinnor, det fanns en eller två som inte var helt rubbade eller helt värdelösa.

Det gäller tyvärr inte bara spel. Det gäller alla sammanhang!

Varenda tidigare välfungerande grupp, förening eller organisation som har välkomnat kvinnor, har kvinnorna snart tagit över, och så har gruppen försämrats. Mobbning är vanligast i yrken där det jobbar mest kvinnor, av samma anledning...
Citera
2023-06-01, 11:30
Medlem
Dziwnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananbyxa
På SVT finns ett program om vad kvinnliga gamers får utstå i diverse forum. Hat, hot och kukbilder är vardag.
Det märkliga är att det verkar accepterat. Tjejerna blir avtrubbade och killarna bara myser på, varför i helvete är det så?

Det ligger ju så klart inte långt ifrån att anta, även om jag inte är doktorand i psykologi, att trösklarna sänks till att beteendet sprider sig till världen utanför skärmarna. Vi ser det redan idag i skolorna och på fotbollsläktarna, bland annat.

Om nu detta är något gamers inte vill ha, varför agerar man inte mot det?
Eller är detta något man vill ha? Om du är gamer och tycker det hör till, utveckla gärna dina tankar kring detta här kring varför det behövs.

https://www.svt.se/kultur/siri-om-ho...tt-jag-var-dod

Se inlägg #6, det är ett perfekt mikrokosmos av den typiske autistiske, kvinnohatande gamern.
Citera
2023-06-01, 11:34
Medlem
TheGretaResets avatar
Så ni tror att hon är helt normal som postar liknande bilder på sig själv? https://twitter.com/SweGirlMafia/sta...04558567288834

Jag vet inte vem hon är men jag skulle ta reda på det innan jag väljer sida.
Citera
2023-06-01, 11:39
Medlem
De sitter med webcam och är halvnakna i vissa fall.

Nu gråter de i svt att män trakasserar dom.

Alla som streamar får mottag samma skit, även män knappast skillnad för du är brud.
Citera
2023-06-01, 11:45
Medlem
Analretendents avatar
Kulturen i spelvärlden är toxisk för alla. Anonymitet bland framför allt tonårskillar gör att det haglar kränkningar till höger och vänster. De hugger mot sådant som kan tänkas påverka dig så mycket som möjligt. För tjejer är det just det faktum att de är tjejer. Är du ung, gammal, mörkhyad eller vad som helst är det det som de hugger mot.

Jag har spelat i hela mitt liv. I mina tonår spelade man Q2, Q3 arena, CS1.6 osv. Det har alltid varit såhär, även när det fanns i princip noll tjejer online. Det är tyvärr en del av kulturen som man får när tokmobbade tonårsgrabbar sitter hemma i sin trygga anonyma värld. De flesta människor online är schyssta men den lilla minoriteten som lider av extremt dålig självkänsla tar tyvärr väldigt mycket plats.

Ni som hänger här på Flashback borde ju ändå vara medvetna om hur asperna beter sig när de kan vara anonyma för en stund.
Senast redigerad av Analretendent 2023-06-01 kl. 11:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in