2023-06-05, 22:16
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nu är det ju inte apotekare og läkare som står i parken i Nässjö o langar. Eller kanske, Fredde og Steffe antydde ju att våra nya grannar var just läkare som skulle ta hand om oss…

Nej det är det ju inte. men deras varor kommer från läkemedelsbolag. Inte heroin och cannabis dock.
Men fentanyl t,ex. Och då är det läckor. Där ska vi limma eller ta ifrån de kriminella pengarna genom att vi tjänar pengar på knarkare..
Citera
2023-06-05, 22:24
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Nej det är det ju inte. men deras varor kommer från läkemedelsbolag. Inte heroin och cannabis dock.
Men fentanyl t,ex. Och då är det läckor. Där ska vi limma eller ta ifrån de kriminella pengarna genom att vi tjänar pengar på knarkare..

Häng upp langarna i lyktstolparna för allmän beskådan på deras egen gata. Med skylten langare runt halsen. Det är så en fungerande pedagogisk påverkanskampanj ser ut. Låt hänga tills fåglarna är mätta benen trillar ner.
Sam säger: låt Nässjö visa vägen.
Citera
2023-06-05, 22:33
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mosesjr
Tråden handlar om hur det är i Nässjö stad
med öppen handeln ja .
Men det är ju lika lätt göra resan från övriga grannkommuner till Nässjö .
Dessa kommuner är dock inte i närheten av ha samma problematik som Nässjö .
Du har uppenbart väldigt svårt att förstå svenska.
Citera
2023-06-05, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Noselake, som mer korrekt borde kalla sig isthmuslake vilket är det engelska namnet för nässjö, är helt ute och cyklar.
Det finns absolut ingen öppen droghandel i nässjö. Idag är en helgdag, solen skiner och kvällen är ung. Dessa ”gäng” av drogförsäljare borde m.a.o flockas kring ingsbergasjön som är TS crimescene. Men icke. Inte en knarkare eller a-lagare så långt ögat kan nå. Hur faan har den här tråden hållt sig vid liv i flera dagar? Man skulle ju kunna göra nya trådar varje dag och bara byta ut ortsnamnet om samhällsintresset är så stort?
Nu är ju iofs intresset stort eftersom jag själv bestämde mig för att antingen bekräfta eller slå hål på myten genom att hänga på sagda platser under helgens gång. Men lamotte och aschberg kanske skulle haft bättre lycka i trolljakten?
Tramstråd som härmed platsar i papperskorgen.

Fast fler än jag vet ju att det är sant.
Så fall var du väl där vid fel tillfälle.
Jag går där flera ggr om dagen och dom är där VARJE gång!
Varför skulle annars polisen ha drönare? Varför skulle polisen 👮🏻 åka i parken hela tiden? Varför vet polisen hur stort problem detta är?
Citera
2023-06-05, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Varför skulle annars polisen ha drönare? Varför skulle polisen 👮🏻 åka i parken hela tiden? Varför vet polisen hur stort problem detta är?

Det du säger betyder ju att polisen har någon form av koll på dom här killarna.
Konstigt att jag inte sett dom dock?
Och för att det ska finnas fog för öppen droghandel så krävs det ju köpare?
Jag har under hela helgen inte sett några drogade personer i jakt på knark.
Dom kanske har sålt en femma till a-laget och det ska vi göra nyhetsrubrik av?
Ge dig
Senast redigerad av eyecreate 2023-06-05 kl. 22:46.
Citera
2023-06-05, 22:46
Medlem
666nomads avatar
Citat:
Tycker mer att dom borde visitera och göra stickprov på resenärer när dom går av tåget, man ser ju lång väg många gånger vilka som sysslar med sånt och inte. Plocka dom direkt innan dom hinner langa skiten vidare

Om du nu är så säker på din sak kan du ju påkalla väktarnas uppmärksamhet .
Så får du se allt det där du önskar 😉
Citera
2023-06-05, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Bulken av missbrukare av canabis är folk som av tradition inte fått dricka alkohol, då profeten insåg att det lättkränkta ökenfolket inte har ölsinne, utan det slutade med fyllemord og vendettor i all evighet. Så inget öl og vin till araber. Men den frome araben insåg snabbt att canabis inte är haram. Så man puffar på istället.

CIA insåg redan på 50-talet att canabis är passiviserande o den perfekta drogen för svarta medborgaraktivister. De var också inte allt för sällan även muslimer.
Så Canabis og Hash var perfekt för dem. Problemet kom under Vietnamkriget då svarta o vita ungdomar mixades. O bruket med canabis tog sig till vänstern og vidare in på universiteten.

På senare tid har tobaksindustrin sett en tynande marknad för cigaretter, o i över 30 års tid lobbat för legalisering. De har distribution o erfarenheter av varumärkes byggande. Hand i hand med Hollywood o USAs kabelkanaler har de normaliserat canabis under 30 års tid. O nu har det burit frukt i Californien og Nevada.
Den sociala katastrofen är redan ett faktum. Og kan studeras på nära håll i både LA o San Francisco.
Jag har afgärsbekanta som satsat riskkapital i Canabismarknaden og blivit rika. Jag anser det förkastligt.

Då Sverige og Svenskarna numera i princip är en kulturell anerikansk delstat, så har knarkpeopagandan även påverkat oss.

På 80-talet var det få i min vänskapskrets i Sverige som rökte på. Två av dem var uppväxta i Kenya. Två gillade Bob Marley o åkte till Jakobsberg o köpte röka av en svarting på torget utanför Riddar Jakob. Själv fick jag rådet av dem att om man inte provar, så vill man inte göra om det…

Jag tror inte på legalisering. Jag har under mitt liv sett vad vanerökning gör med folk. Jag tror snarare på att det är dags att ha en konstruktiv debatt om knarket og dess negativa konsekvenser på individnivå o på samhället i stort.
O det är dags att på riktigt ifrågasätta Hollywoods påverkanskampanjer.

Narkotikan o knarkandet är ett växande samhällsproblem som nu nått långt från storstäderna o förgiftar hela samhällskroppen.

Bra och moget inlägg!
Citera
2023-06-05, 23:02
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Varför skulle annars polisen ha drönare? Varför skulle polisen 👮🏻 åka i parken hela tiden?

Det har skrivits om drönare i smålandsnytt, men jag promenerar runt sjön dagligen och har ännu inte sett någon drönare.
Det är väldigt sällan polisen kör genom parken eller kring ingsbergsjön
Jag tror du målar upp ett påhittat problem som inte existerar
Eller så har polisen redan stävjat problemet?
Citera
2023-06-05, 23:10
Medlem
Gyxens avatar
Citat:
Dom kallar tjejer som går förbi saker ( på deras språk ) och skrattar.
De kallar säkert tjejerna för hora vilket är det enda ord dessa typer kan använda om kvinnor.

Politikerna är så rädda för att kallas rasister så de låter hellre detta fortsätta.
Citera
2023-06-06, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Du menar som alla andra städer i Sverige?
Precis.. Inget nytt under solen.. Langarna har mutat in var sin skolgård där de lurar våra barn i fördärvet o polisen är fullt sysselsatta med att lägga ner utredningar...
Citera
2023-06-06, 07:20
Bannlyst
Hur länge har Nässjö varit ett ghetto? Jag var där för ett par år sedan och det var bara svenskar där. Har det tagit en kraftig vändning nu eller vilka är det som säljer knark ?
Citera
2023-06-06, 07:36
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Jag önskar att jag inte behövde hålla med dig men jag ser hobbylangarna sitta i parkerna eller hänga vid resecentrum när jag är i Nässjö. Nästan varenda gång.
Senast för tre veckor sedan så hade de ställts upp för visitering mot en patrullbil i Stadsparken.

Ja, Nässjö har "utmaningar". Den som påstår något annat borde sjunga "Nysänkt pris" med ICA-Jerry. Om det är någon plats som påminner om hur illa det är så är det runt biblioteket i Helsingborg som har samma klientel av hobbylangare och folk som tycker det är kränkande att masa sig till SFI:n.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in