2023-05-30, 14:18
Medlem
Windows 10
Jag får upp en liten svart ruta som blinkar till, det går väldigt fort, Skulle kunna vara som en förminskad CMD men jag hinner inte se något.

detta sker sällan, kanske en gång var fjärde timmer eller jag vet inte. Jag undrar om någon av er har någon aning om vad det skulle kunna vara.

Det enda jag vakt kan misstänka är om en nod 32 som jag körde för någon månad sedan, en gratisskanning via nätet. Men som kanske lämnat var något i alla fall. ? bara någon vagt som jag antar.

Drar en ctrl,alt,del men inget konstigt där. Har förövrigt det mesta så att det inte ska starta vid BOOT.
Citera
2023-05-30, 14:23
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Windows 10
Jag får upp en liten svart ruta som blinkar till, det går väldigt fort, Skulle kunna vara som en förminskad CMD men jag hinner inte se något.

detta sker sällan, kanske en gång var fjärde timmer eller jag vet inte. Jag undrar om någon av er har någon aning om vad det skulle kunna vara.

Det enda jag vakt kan misstänka är om en nod 32 som jag körde för någon månad sedan, en gratisskanning via nätet. Men som kanske lämnat var något i alla fall. ? bara någon vagt som jag antar.

Drar en ctrl,alt,del men inget konstigt där. Har förövrigt det mesta så att det inte ska starta vid BOOT.

99% av gångerna är det ofarligt och orsakas av någon tweak du gjort, eller något program.
Info - https://www.google.com/search?q=cmd+...hrome&ie=UTF-8
Citera
2023-05-30, 14:27
Medlem
henrikos avatar
Citat:
CMD men jag hinner inte se något.

Är det din egen dator, eller tillhör datorn din arbetsplats?
Citera
2023-05-30, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Är det din egen dator, eller tillhör datorn din arbetsplats?

Min egen.
Citera
2023-05-30, 14:36
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Min egen.

Ok. Annars kör ibland IT-avdelningar olika skript i deras datorer.

Har du någon kamera du kan sätta upp och filma? Kanske hinner den fånga om det står någon text i rutan? Det skulle kanske kunna ge en ledtråd.
Citera
2023-05-30, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
99% av gångerna är det ofarligt och orsakas av någon tweak du gjort, eller något program.

Ah glömde säga men ja jag rensar alltid så mycket som jag bara kan manuellt, tar bort alla onödiga program, tar bort alla animeringar och ja. Sen även lite i CMD. Xboxskiten är ju svår och något till men.

Systemet och det här fönstret med Firefox går ju på 2.9 GB men går att slimma mer.
Citera
2023-05-30, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF

Tack ska kolla senare.
Citera
2023-05-30, 14:45
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ah glömde säga men ja jag rensar alltid så mycket som jag bara kan manuellt, tar bort alla onödiga program, tar bort alla animeringar och ja. Sen även lite i CMD. Xboxskiten är ju svår och något till men.

Systemet och det här fönstret med Firefox går ju på 2.9 GB men går att slimma mer.

Är det en nyinstallation så kan ju något av det nämnda orsakat det, annars är det något du nyligen ändrat/gjort.
Citera
2023-05-30, 14:49
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Tack ska kolla senare.

Kör en sfc-koll samt uppstartskoll med W.Defender.

När sker det?
Citera
2023-05-30, 14:59
Medlem
Jag återkommer i den här tråden senare, har lite vuxengrejer för mig nu på eftermiddan

hittar jag en lösning så skriver jag det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in