Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Det handlar inte om ICA eller om mig.
USA har alltså bl.a. satt igång ett NATO-anfall mot ett annat land, utan att FN godkänt eller att något NATO-land är angripet.
Om USA då kan förklara detta som att "presidenten hade en affär med en tjej" och skyla över mediarapporteringen om kriget, så är det fullt möjligt att de valt detta alternativ.
Att bara kalla detta för en "konspirationsteori" och tala om ICA gör inte detta samband omöjligt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Wag_the_Dog
USA har mycket att säga till om på Balkan. Det ser vi nu med borgmästarna. När USA går in militärt är det inte alls onaturligt om landet försöker få pressen att handla om presidenten och en tjej istället.
Otroligt att du får in USA i konflikten.
Jag kommer inte ihåg om Nato hade mandat i FN, om de inte hade det så var det
säkert Ryssland med sitt veto som själv har lyckats starta de andra krigen i Europa sen andra världskriget.
USA har aldrig behövt uppmuntra hatet på Balkan, det har alltid funnits där.
Den största anledningen till början av kriget, om jag förstått det rätt, är att Jugoslavien
fråntog Kosovo sin autonomi.
Då fick Slovenien, Kroatien mfl kalla fötter.
Iom det fanns ett hat innan så behövdes det bara en gnista för att elden skulle tändas.
Men det begrep inte serberna.
Jag, en nolla, begrep det som var uppväxt med jugoslaver sen sextio-talet i Malmö.
Och du tror fortfarande att det var jenkarna som låg bakom.
Och att USA skulle vara intresserad av att splittra Balkan kan jag inte se.
Serbien gav upp efter några veckor emot Slovenien och det räckte med några bombanfall
ifrån Nato mot Serbien för att de skulle ge upp.
Så att de skulle utgöra ett militärt hot mot väst har jag svårt att se.
Men jag är den första att beklaga kriget, oavsett.