2023-06-01, 11:59
Medlem
Ambityps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Problemet är ju att PK-media framställer kosovoalbaner som offer och serber som onda. Sanningen är ju att många serber bodde i dessa områden men trakasserades grovt av kosovoalbaner (som ju inte är albaner, utan inavlade turkättlingar med hederskultur som lever ett liv som inte så lite påminner om zigenarkultur). Bästa vore ju att transportera kosovoalbaner till norra irak eller en liknande soptipp.

Etnisk resning alltså. Låter som ett fräscht koncept 2023. Hej Fascist!!
Citera
2023-06-01, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gp12
Serber är envisa dåliga förlorare. Ett bra exempel är när Serbien förlorade på VM mot Schweiz där en albansk spelare avgjorde vinsten för Schweiz. Så hoppade alla serbiska spelare på honom.

Det är serberna som attackerar fredsstyrkan Kfor för bara några dagar sedan. Det är Serbien som har haft 2 masskjutningar senaste månaden. Det är serber som startat 3 krig i Balkan, därför blev de bombade av Nato.
Det är serber som gjorde värsta folkmordet på bosnier sedan andra världskriget. Det är serber som dödar Anna-lind svenska politikern. Det är Serbiens vapen som kriminella i Sverige skjuter ihjäl varandra med.

Men jag vet ni är arga för Ryssland åker på stryck. Svara och kom med några nya lögner. Kommer inte ens läsa ändå.

Serber är envisa dåliga förlorare. Ett bra exempel är när Serbien förlorade på VM mot Schweiz där en albansk spelare avgjorde vinsten för Schweiz. Så hoppade alla serbiska spelare på honom.

Fast nu har du nog lite fel?!
Det den spelaren gjorde var att han gjorde örn-tecknet vilket ingår i Albaniens flagga.
Han och Schweiz landslag fick en varning för detta.

Det är serberna som attackerar fredsstyrkan Kfor för bara några dagar sedan.
Nja det är både serber men även Kosovo poliser, men visst mestadels serber.

Det är serber som startat 3 krig i Balkan, därför blev de bombade av Nato
Det ligger nog väldigt mycket under ytan som vi inte förstår.
Men att USA var med och utlöste kriget är nog de flesta överens om
Att dom bombade var för att tysta ner serberna och få dom att lyda.
Dom behövde även en bas i Balkan med.

Det är serber som dödar Anna-lind svenska politikern
Vafan har detta med Serbien att göra?
Killen må vara därifrån ursprungligen men har inget med landet att göra.
Här är det svenska sjukvårdssystemet som är helt fuckat då han sökte hjälp flera gånger men dom bara viftade bort allt.

Det är Serbiens vapen som kriminella i Sverige skjuter ihjäl varandra med.
Nja det där stämmer nog inte heller.
Visserligen så är Serbien en av de länder där mycket vapen finns (om inte mest mer capita) men dom tillverkar ju inga vapen utan det säljs på svarta marknaden.
Och vänta nu när alla vapen som inte kommit fram till Ukraina släpps loss.
Citera
2023-06-01, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag följde inte detta då så jag frågar bara.

Är det inte möjligt att Lewinsky-affären konstruerats för att försöka förklara hur USA sätter NATO i krig utan att varken något medlemsland blivit angripet eller FN stöder kriget? Det kom ju t.o.m. ut en film om detta (Wag the Dog) innan det inträffade!

Jag är inte säker på tidsrelationen, men är inte detta möjligt. Jag vill helst bara ha svar på om detta är möjligt tidsmässigt och om dessa fakta stämmer. Huruvida det är troligt kan man säkert bedöma olika.

Du ser verkligen konspirationer i allt.
Men du får gärna fortsätta skriva, det roar mig.

Det hade varit trevligt att få följa med dig på ett vardagligt besök hos ICA.
Om det finns ett nedsatt pris så hade det varit intressant med ditt resonemang.

Kan tänka mig olika scenario, varan är gammal eller förgiftad.

Vilket är det?
Förmodligen har du ett annat intressant svar?

Om Jugoslavien hade det räckt att växa upp i Malmö.
En av många anledningar att jag var emot invandringen sen åttio-talet.
Men det begriper inte du.
Du tror att det är Clintons Cigarr.
Citera
2023-06-01, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gp12

Det är serberna som attackerar fredsstyrkan Kfor för bara några dagar sedan. Det är Serbien som har haft 2 masskjutningar senaste månaden. Det är serber som startat 3 krig i Balkan, därför blev de bombade av Nato.
Det är serber som gjorde värsta folkmordet på bosnier sedan andra världskriget. Det är serber som dödar Anna-lind svenska politikern. Det är Serbiens vapen som kriminella i Sverige skjuter ihjäl varandra med.

Men jag vet ni är arga för Ryssland åker på stryck. Svara och kom med några nya lögner. Kommer inte ens läsa ändå.
Det är albaner som fyller fängelsena i både Grekland och UK till bristningsgränsen.

Det är albaner som sköt en 10 årig serbisk pojke i kosovo på den serbiska julafton detta år.

Det är albaner som får svenska ministrar från liberalerna att lägga såna här kommentarer:

"uppenbarligen finns någon tradition eller någonting annat som gör att (kosovoalbaner) är mer benägna att snatta och stjäla cyklar och tvätt" - Birgit Friggebo

Det är om albaner såna här artiklar skrivs i Daylimail: "Albanian criminals in British jails 'cost taxpayers £57MILLION a year'

"Albania, a country of just 2.8 million people, makes up the largest proportion of foreign inmates in British jails, and Albanians are ten times more likely to be incarcerated than the average person in the UK."

https://www.google.com/amp/s/www.dai...tml?bshm=ncc/2

Och nu provocerar de fram oroligheter i kosovo.
Senast redigerad av Sanjati. 2023-06-01 kl. 13:26.
Citera
2023-06-01, 12:59
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Jo Serbien är kanske inte några änglar, men Abaner har stått för mycket skit runtom i världen speciellt här i sverige

Enda anledningen till att jag skulle åka till Kosovo är att få tillbaka min cykel !
Citera
2023-06-01, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanjati.
Det är albaner som fyller fängelsena i både Grekland och UK till bristningsgränsen.

https://www.google.com/amp/s/www.dai...tml?bshm=ncc/2

Du måste skilja på Albaner och Albaner....

Kosovoalbaner
Albaner ( från landet Albanien, även kallat röda albaner )
Citera
2023-06-01, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Du måste skilja på Albaner och Albaner....

Kosovoalbaner
Albaner ( från landet Albanien, även kallat röda albaner )
UK har främst problem med albaner från Albanien som tar sig dit illegalt med båtar.
Citera
2023-06-01, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Enda anledningen till att jag skulle åka till Kosovo är att få tillbaka min cykel !
😂

Någon som vet hur läget är nu i kosovo? Har premiärministern tagit till sig av kritiken?
Senast redigerad av Sanjati. 2023-06-01 kl. 13:25.
Citera
2023-06-01, 13:10
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Du ser verkligen konspirationer i allt.
Men du får gärna fortsätta skriva, det roar mig.

Det hade varit trevligt att få följa med dig på ett vardagligt besök hos ICA.
Om det finns ett nedsatt pris så hade det varit intressant med ditt resonemang.

Kan tänka mig olika scenario, varan är gammal eller förgiftad.

Vilket är det?
Förmodligen har du ett annat intressant svar?

Om Jugoslavien hade det räckt att växa upp i Malmö.
En av många anledningar att jag var emot invandringen sen åttio-talet.
Men det begriper inte du.
Du tror att det är Clintons Cigarr.
Det handlar inte om ICA eller om mig.

USA har alltså bl.a. satt igång ett NATO-anfall mot ett annat land, utan att FN godkänt eller att något NATO-land är angripet.

Om USA då kan förklara detta som att "presidenten hade en affär med en tjej" och skyla över mediarapporteringen om kriget, så är det fullt möjligt att de valt detta alternativ.

Att bara kalla detta för en "konspirationsteori" och tala om ICA gör inte detta samband omöjligt.
Citat:
Wag the Dog is a 1997 American political satire black comedy film produced and directed by Barry Levinson and starring Dustin Hoffman and Robert De Niro.[1] The film centers on a spin doctor and a Hollywood producer who fabricate a war in Albania to distract voters from a presidential sex scandal. ...

Wag the Dog was released one month before the outbreak of the Clinton–Lewinsky scandal and the subsequent bombing of the Al-Shifa pharmaceutical factory in Sudan by the Clinton administration in August 1998, which prompted the media to draw comparisons between the film and reality.[3] The comparison was also made in December 1998 when the administration initiated a bombing campaign of Iraq during Clinton's impeachment trial over the Clinton–Lewinsky scandal.[4] It was made again in the spring of 1999 when the administration intervened in the Kosovo War and initiated a bombing campaign against Yugoslavia, which coincidentally, (see the plot, below), bordered Albania and contained ethnic Albanians.[5]
https://en.wikipedia.org/wiki/Wag_the_Dog

USA har mycket att säga till om på Balkan. Det ser vi nu med borgmästarna. När USA går in militärt är det inte alls onaturligt om landet försöker få pressen att handla om presidenten och en tjej istället.
Senast redigerad av wwr 2023-06-01 kl. 13:31.
Citera
2023-06-01, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Toast661

Fast nu har du nog lite fel?!
Det den spelaren gjorde var att han gjorde örn-tecknet vilket ingår i Albaniens flagga.
Han och Schweiz landslag fick en varning för detta.

Det är serberna som attackerar fredsstyrkan Kfor för bara några dagar sedan.
Nja det är både serber men även Kosovo poliser, men visst mestadels serber.

Det är serber som startat 3 krig i Balkan, därför blev de bombade av Nato
Det ligger nog väldigt mycket under ytan som vi inte förstår.
Men att USA var med och utlöste kriget är nog de flesta överens om
Att dom bombade var för att tysta ner serberna och få dom att lyda.
Dom behövde även en bas i Balkan med.

Det är serber som dödar Anna-lind svenska politikern

Vafan har detta med Serbien att göra?
Killen må vara därifrån ursprungligen men har inget med landet att göra.
Här är det svenska sjukvårdssystemet som är helt fuckat då han sökte hjälp flera gånger men dom bara viftade bort allt.

Det är Serbiens vapen som kriminella i Sverige skjuter ihjäl varandra med.
Nja det där stämmer nog inte heller.
Visserligen så är Serbien en av de länder där mycket vapen finns (om inte mest mer capita) men dom tillverkar ju inga vapen utan det säljs på svarta marknaden.
Och vänta nu när alla vapen som inte kommit fram till Ukraina släpps loss.
Du gör inte ett så bra jobb på att motsäga hans påståenden, det hade nog varit bättre om du hade låtit bli.

1. Så du menar att fotbollsspelaren blev attackerad av många serber för att han gjorde örn-tecknen och inte att han gjorde mål, och det gör det hela helt normalt?

2. När man attackerar någon så får man räkna med respons.

3. Ja det är serberna som har startat 3 krig för att de ville ha tillbaka jugoslaven. Det går att skylla mycket på USA men vad fan..

4. Det var en serb som dödade Anna lindh.... så enkelt är det bara.

5. Vad spelar det för roll var de är tillverkade från början? gp12 poäng är att det är serber som smugglar in de från sitt land till Sverige.

Egentligen är både albaner och serber lite halvgalna. Vilket har sina förklarningar att de är uppvuxna under otrygga förhållanden, så egentligen är det en ganska larvigt lek som ni håller på med.

Vilket fall som helst så händer inte såna här saker om inte folk är onöjda och känner sig orättvist behandlade på nått sätt.
Nu känner jag inte till alla detaljer men om 90 % av alla som bor i norra Kosovo är serber så tycker jag att Serbien kan få ta den i utbyte mot att de erkänner resten av Kosovo som egen stat. Men det gissar jag att ingen av parterna vill?
Senast redigerad av AntonCermenius 2023-06-01 kl. 13:49.
Citera
2023-06-01, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaarekStele
Men Kosovo var en del av Serbien från början och varit det sen urminnes tider.

Nej, Serbien ockuperade inte Kosovo, Kosovo har alltid varit en del av Serbien. Du hittar bara på din knarkalban.

Kosovo är inte synonymt med Albaner. Enda orsaken till att Kosovo är som det är idag är pga att Cinton ville bomba för att dra uppmärksamhet från sin sexskandal.

Jag vet att serberna är övertygade av sina egna lögner och dagens konflikt handlar om just det.

Ni manipuleras av era egna till att tro på det du säger. Jag förstår dig. Men det är inte sant. Tyvärr, för er del det vill säga, men balkans historia är väl dokumenterad sedan antiken.
Citera
2023-06-01, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
USA bestämmer mycket undet ytan. Men nu skriver USA att de bett regeringen i Kosovo att flytta polisstyrkorna. Så brukar inte diplomater uttrycka sig. Diplomater brukar respektera regeringars oberoende, i sina uttalanden. Det är en stark formulering. Om USA så bara sagt att de ansåg att polisen borde förflyttas hade det varit starkt. USA visar att de kan gå direkt in och detaljstyra en annan regering.

Jag vet inte om det var ett misstag i formuleringen eller om USA mer öppet vill visa att en annan regering bara är en marionett. De måste i vilket fall börja ge något till serberna om dessa skall pressas in i EU.

Tämligen omöjligt att detaljstyra en annan regering. Eller, ja det hade dom lätt kunnat göra om det vore möjligt att få till en annan regering. Kosovos premiärminister är den enda som sedan efter kriget njuter över 50% av folkets stöd då han är orubblig i sin kamp mot korruption och i att stärka Kosovos institutioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in