Citat:
Ursprungligen postat av
DivJunk
Fast man kan väl bli dömd att betala provtagningen?
Nja.
Du måste betala om det blir positivt(kostar typ 1200) vilket du får pröjsa ändå även om du väljer strafföreläggande.
Du förlorar absolut ingenting annat än tid när du tar det till rättegång dessutom har du en stor chans att vinna om du vet vad du ska säga.
Vissa jävla idioter tycker "ta ditt straff" i helvette heller chansen finns att du går fri och staten har gjort din situation till ett helvette för en pisslag som går emot mänskliga rättigheter så hämnas genom att slösa tid och pengar för både staten och alla dessa moraltanter.
Det är deras skattepengar du slösar så ha roligt medans du gör det. Lite offtopic men jag har vägrat urinprov 4 gånger, var såklart negativ alla gånger så tillslut gav dom upp och jag log varje gång jag gick ifrån vårdcentralen när jag tänkte på hur många hundratusen jag slösade där.
Skjulsköterskan var ju knappast heller så glad då hon kunde hjälpt någon som faktiskt behövde henne istället för att sittamed mig men det är inte mitt problem.
Kallas civil olydnad det är rätt kul faktiskt.
sitter du i en bil måste dom ta blodprov annars är det grovt tjänstefel och du måste ju betala det också.