• 8
  • 9
2023-11-09, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Det vore bra med en Radera-allt-knapp, håller med men det skulle se fult ut i trådarna. Ett alternativ är att låta texten vara kvar men anonymisera nicken.

Anonymisera nick är möjligt på tex sweclockers forum, om du undrar hur jag vet så kan jag meddela att det funkar om man hänvisar till gdpr artikel 17.

Tvekar dock på att detta funkar här pga att flashback inte ligger inom EU. Egentligen borde det inte funka någonstans inom EU heller ifall motparten faktiskt har har koll på regelverket.
Citera
2023-11-10, 08:21
Medlem
Muppetys avatar
Jag läser en del FUP:ar där de gått igenom datormaterial, loggar o liknande, har aldrig stött på nått från just Flashback. Men kattmördaren avslöjades (som tur var) ju genom att lura av honom IP-numret, vilket dock är förbjudet enligt Flashbacks regler.

Det jag har sett är att poliser ibland söker folk frivilligt, om de gjort någon viktig iakttagelse (framförallt vid gängmord), eftersom dom nämnt någon liten detalj här, som kan betyda mycket o som inte är offentligt. Polisen vet att de inte får ut ens IP-nummer av Flashback. Är faktiskt osäker på om polisen kan beslagta Flashbacks servrar o gå igenom dom om det skulle röra sig om ett allvarligt brott?

En bråkdel av alla inlägg jag skrivit här konfronterade polisen mig med (men inte särskilt prioriterat), o dom tyckte jag var löjligt att ta upp om man jämför med andra grova saker jag skrev på 00-talet.

Sen kan det ju vara intressant att fråga sig, vem lägger ner jobb på att lägga pussel o grejer för att komma åt ens identitet? Men om man är inblandad i nått brott, otrohetsaffär eller så kan ju enstaka personer vara intresserade.
Citera
2023-11-10, 09:28
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Jag har under mina år här bara läst 1 inlägg från en användare som troligen ville vara anonym, men så otroligt klantig att han avslöjade sig genom att använda ett liknande, och väldigt speciellt nick, för att scamma folk.
Jag råkade påvisa detta, utan att avslöja hans identitet
Men man behövde inte vara Sherlock Holmes för att räkna ut...

"1.06. Användarnas anonymitet"

Sen finns det de som självmant väljer att vara offentliga, men det är självmant och bryter inte på reglerna.

Du får verkligen vara otroligt klantig om du ska "råka" avslöja dig själv
Citera
2023-11-10, 11:21
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
Jag har under mina år här bara läst 1 inlägg från en användare som troligen ville vara anonym, men så otroligt klantig att han avslöjade sig genom att använda ett liknande, och väldigt speciellt nick, för att scamma folk.
Jag råkade påvisa detta, utan att avslöja hans identitet
Men man behövde inte vara Sherlock Holmes för att räkna ut...

"1.06. Användarnas anonymitet"

Sen finns det de som självmant väljer att vara offentliga, men det är självmant och bryter inte på reglerna.

Du får verkligen vara otroligt klantig om du ska "råka" avslöja dig själv

Ja då får man vara väldigt klantig, typ som en bekant till mig som började använda Wickr för vissa saker så att säga, han var dock "smart" nog att använda sitt riktiga och fullständiga namn (med efternamn) som sitt nick.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in