2023-05-28, 17:31
Medlem
U22s avatar
Jag har asperger och vill gärna dejta. Jag är 26 år gammal.

Jag är nog inte ful. Tjejer brukar ta kontakt med mig på krogen ibland. Får komplimanger rätt ofta. Jag har legat med 5 stycken.

Det kanske låter som att mitt liv är problemfritt men det är det inte. Min asperger gör att jag är väldigt tyst, för jag är rädd för att säga något pinsamt. Jag är sjukt osäker på mig själv då jag tror att folk dömer mig hela tiden. Har svårt att ta för mig. Ibland tror jag till och med att folk hatar mig även fast ingenting egentligen tyder på det. Bekanta har bekräftat att det märks att jag har asperger.

Trots allt detta så vill jag ha kärlek i mitt liv. Jag vill inte leva ensam. Jag mår dåligt av att se par ute i offentligheten för det gör mig avundsjuk och det påminner mig om min situation.

Har testat datingappar men det leder ingen vart. Vad hade ni rekommenderat någon i min situation?
Citera
2023-05-28, 17:41
Sök till någon förening, musik, idrott eller volentärarbete. Du lär träffa tjejer där och kanske få napp.
Citera
2023-05-28, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U22

Jag är nog inte ful. Tjejer brukar ta kontakt med mig på krogen ibland. Får komplimanger rätt ofta. Jag har legat med 5 stycken.

Det kanske låter som att mitt liv är problemfritt men det är det inte. Min asperger gör att jag är väldigt tyst, för jag är rädd för att säga något pinsamt. Jag är sjukt osäker på mig själv då jag tror att folk dömer mig hela tiden. Har svårt att ta för mig. Ibland tror jag till och med att folk hatar mig även fast ingenting egentligen tyder på det. Bekanta har bekräftat att det märks att jag har asperger.

Trots allt detta så vill jag ha kärlek i mitt liv. Jag vill inte leva ensam. Jag mår dåligt av att se par ute i offentligheten för det gör mig avundsjuk och det påminner mig om min situation.

Har testat datingappar men det leder ingen vart. Vad hade ni rekommenderat någon i min situation?
Låter som det går rätt genomsnittligt bra ändå. Sikta på det som aspies brukar missa - dvs "självklarheter" för andra - som att börja morgonen med att duscha, tvätta sig på alla ställen som kan lukta illa, raka sig, kamma sig, borsta tänderna. Sedan ta på sig rena kläder, som man tvättat i förväg, istället för att ta samma kallingar och strumpor och såsiga tröja som före duschen. Du har säkert redan märkt att tjejer inte kräver så mycket eftersom det verkar gått vägen so far. Bara borsta tänderna och tvätta pungen och ollonet så ska det nog funka fint. Annars kan du alltid bli punkare.
Citera
2024-02-04, 19:53
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U22

Vad är kärlek för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in