2023-05-28, 12:59
Medlem
Regeringens rockader bland myndigheternas toppchefer gör att den så kallade ”elefantkyrkogården” på regeringskansliet växer.
Det gör också statens nota och trots att generaldirektörer petas lyfter de miljonlöner flera år framöver.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zEXML9/elefantkyrkogarden-vaxer-nar-myndighetstoppar-byts-ut
Citera
2023-05-28, 13:07
Medlem
StarkMarks avatar
Det är fascinerande att vi kan tillåta att så många höga höns (många av dem om inte alla är sossar) kan valsa omkring på Regeringkansliet och dra in över 100K varje månad.

Är inte det korruption så vet inte jag och att Dan Eliasson som misslyckats kapitalt med alla sina uppdrag fortfarande drar in över 160K varje månad är en skandal.
Citera
2023-05-28, 13:12
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Är inte det korruption så vet inte jag och att Dan Eliasson som misslyckats kapitalt med alla sina uppdrag fortfarande drar in över 160K varje månad är en skandal.

Misslyckades verkligen Dan Eliasson? Gjorde han inte det som regeringen hade gett han i uppdrag? Att sedan uppdraget var dåligt är en annan sak.
Citera
2023-05-28, 13:23
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Misslyckades verkligen Dan Eliasson? Gjorde han inte det som regeringen hade gett han i uppdrag? Att sedan uppdraget var dåligt är en annan sak.
Har jag alltid trott också.
Han var sossarnas bödel.
Citera
2023-05-28, 13:27
Bannlyst
Citat:
Det är fascinerande att vi kan tillåta att så många höga höns (många av dem om inte alla är sossar) kan valsa omkring på Regeringkansliet och dra in över 100K varje månad.

Nej, nej, nej, nej, i Sverige finns inte korruption.
Citera
2023-05-28, 13:48
Avstängd
Citat:

Dan Eliasson har misslyckats i folkets ögon, inte i Socialdemokraternas ögon.
För där har han fullgott betyg ifrån för väl utfört arbete.
Citera
2023-05-28, 13:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av olubunjdengr
Nej, nej, nej, nej, i Sverige finns inte korruption.

Ironisk hoppas jag.
Citera
2023-05-28, 15:58
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Han var sossarnas bödel.

Exakt, han var ju "bra" på sin sak. (S) i Sverige är totalt (S)kamlöst.

Deras våta önskan är ju att dom bara ska få ta över det samarbetspartierna kämpat för och kommit överens om. ALLT för att fortsätta regera.

Ingen skam alls.

Att de skapat problemen skulle dem aldrig någonsin erkänna. Frågan är om folk gillar människor som inte kan be om ursäkt i så hög grad?

Sosseväljarna verkar ju vara så bakom flötet att de flockas i massor till sossarna ändå.

Fortfarande!

Makalöst.
Senast redigerad av Domas 2023-05-28 kl. 16:00.
Citera
2023-05-28, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uea
Regeringens rockader bland myndigheternas toppchefer gör att den så kallade ”elefantkyrkogården” på regeringskansliet växer.
Det gör också statens nota och trots att generaldirektörer petas lyfter de miljonlöner flera år framöver.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zEXML9/elefantkyrkogarden-vaxer-nar-myndighetstoppar-byts-ut
Dom flesta som fått sluta är att förordnande upphört, ingen kostnad, är väl bara Nina Cromnie fd GD Strålsäkerhetsmyndigheten som kostar pengar i två år och dessa tjänar man kanske igen då man snabbare kan driva sin politik....
Citera
2023-05-28, 17:31
Medlem
HUR MÅNGA SYSSLOLÖSA GENERALDIREKTÖRER TÅL SVERIGE? När en myndighetschef får sparken blir den generaldirektör på Regeringskansliet och tjänar stora pengar – ibland utan att över huvud taget arbeta. Argumentet är att skapa balans och trygghet, men de behöver snarare mindre anställningstrygghet. Den som inte riskerar negativa konsekvenser om den missköter sig har alla incitament att göra det, skriver Blanche Jarn i Smedjan.

https://www.facebook.com/tankesmedjantimbro/posts/10157815853755238/
Citera
2023-05-28, 19:31
Medlem
Vi behöver avveckla myndigheter.
Vi behöver avveckla korruption.
Vi behöver avveckla hitte-på-jobb i den offentliga sektorn.
Citera
2023-05-28, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Han var sossarnas bödel.

Tillsatt av Reinfeld dock, så även om han var populär bland sossar så var han en favorit bland alliansen med
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in