• 1
  • 2
2023-05-28, 11:53
Medlem
PontusRogares avatar
Det har kommit till min kännedom att en pedofil bor granne med en skola i Tierp. Denne mannen har tidigare förgripit sig på sin dotter och har därför ingen kontakt med henne i dagsläget. Personen har en lindrig utvecklingsstörning och därför är domen kortfattad utan detaljer på vad han har gjort.
Det man kan läsa sig till i domen är att han är straffad för

- Våldtäkt mot barn
- Grovt sexuellt utnyttjande av underårig
- Grovt sexuellt övergrepp mot barn
- Sexuellt ofredande

Han blev dömd i Uppsala tingsrätt och påföljden blev att mannen få rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.

Mannen är född -61 och jag undrar om det är någon som vet mer om denna personen och hur lämpligt det är att han ska bo granne med två skolor samt lekplatser där barn vistas utanför hans köksfönster dagligen?

Hoppas denna tråden ligger i rätt kategori och att folk vet mer.
Citera
2023-05-28, 11:57
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Så vad föreslår du?
Att han inte ska få bo i ett samhälle?
Citera
2023-05-28, 11:58
Bannlyst
Sätt upp varningslappar med bild i ditt område.
Citera
2023-05-28, 11:59
Medlem
PontusRogares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Så vad föreslår du?
Att han inte ska få bo i ett samhälle?

Visst kan han få bo i ett samhälle men väljer man att våldta sitt egna barn så kanske inte har några som helst problem med att våldta någon annans barn?

Ursäkta mig om jag är orolig
Citera
2023-05-28, 12:03
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GostaWalde
Det tycker jag.
Skriva lappar med detaljerad info och dela ut i alla brevlådor. Hade lätt gjort det utan att tveka.
Citera
2023-05-28, 12:03
Medlem
Vad har du för förslag på åtgärd?
Citera
2023-05-28, 12:05
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusRogare
Visst kan han få bo i ett samhälle men väljer man att våldta sitt egna barn så kanske inte har några som helst problem med att våldta någon annans barn?

Självklart har du anledning att vara orolig.

Men märkligt att domen är så kortfattad med hänvisning till hans diagnos. Kan du ladda upp den någonstans?
Citera
2023-05-28, 12:07
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Det är nog precis det han har problem med. Det är enkelt att våldta barn man redan bor med eftersom de inte kan fly, medan det är svårare att få kontakt med och grooma andras barn så långt att man kan ha sex med dem. Min gissning är att denne lätt utvecklingsstörda man är helt oförmögen att kunna kontakta ett lösspringande barn och lura det till sex.
Citera
2023-05-28, 12:07
Medlem
fido1986s avatar
Citat:

Tierp är väl fullt av pedofiler och efterblivna? Så varför oroa sig för en enskild?

Så vitt jag vet så finns det skolor i hela landet. Efter fängelsestraff så är det nog lägenhet a la soc som gäller för honom. Och då kommer det att finnas en skola nära.

Låt killen vara och hoppas att han skapar sig ett liv fyllt av annat än att sitta i fönstret och titta och dregla över småungar?
Citera
2023-05-28, 12:08
Medlem
Citat:
Det har kommit till min kännedom att en pedofil bor granne med en skola i Tierp. Denne mannen har tidigare förgripit sig på sin dotter och har därför ingen kontakt med henne i dagsläget. Personen har en lindrig utvecklingsstörning och därför är domen kortfattad utan detaljer på vad han har gjort.
Det man kan läsa sig till i domen är att han är straffad för

- Våldtäkt mot barn
- Grovt sexuellt utnyttjande av underårig
- Grovt sexuellt övergrepp mot barn
- Sexuellt ofredande

Han blev dömd i Uppsala tingsrätt och påföljden blev att mannen få rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.

Mannen är född -61 och jag undrar om det är någon som vet mer om denna personen och hur lämpligt det är att han ska bo granne med två skolor samt lekplatser där barn vistas utanför hans köksfönster dagligen?

Hoppas denna tråden ligger i rätt kategori och att folk vet mer.
Informera grannar med affischer och brev, men passa dig för att åka fast för det räknas som grovt förtal
Citera
2023-05-28, 12:09
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Tierp är väl fullt av pedofiler och efterblivna? Så varför oroa sig för en enskild?

Så vitt jag vet så finns det skolor i hela landet. Efter fängelsestraff så är det nog lägenhet a la soc som gäller för honom. Och då kommer det att finnas en skola nära.

Låt killen vara och hoppas att han skapar sig ett liv fyllt av annat än att sitta i fönstret och titta och dregla över småungar?
Käften Fido. Det minsta gör alltid skillnad.
Citera
2023-05-28, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GostaWalde
Och gör det anonymt, för i det här landet är det värre att hänga ut en person dömd för att ha våldtagit barn, än att våldta barn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in