Citat:
Ursprungligen postat av
dusugermer
Skulle jag trivas sida vid sida med dig och dina Ivans? Nu får du sluta tramsa. Du tillhör de onda. Vi är goda.
Offensiven är exceptionell som sagt - Ukraina tar tillbaka mark, i RYZZLANDS anfallskrig. Hallå eller... Hör du inte själv att det är anmärkningsvärt oavsett tempo? Det är en manifestation som säger exakt det här:
Vi, världens näst största militära stormakt (För de tror förmodligen fortfarande att det är sant), för ett olagligt anfallskrig mot Europas kanske fattigaste land, och för varje dag som går förlorar vi land.
Du är så extrem i dina åsikter att t.o.m. Ukrainas nationalhjälte Stephan Bandera skulle rodna om han han fortfarande levde och lyssnade på dig! Därför så tror jag att du trollar helt enkelt.
New York Times är en slags motsvarighet till Dagens Nyheter eller SVT och de står alltid på Ukrainas sida
Jag prenumerar på daglig nyhetssammanfattning från NYT och så här skrev de idag:
"Grueling combat ahead in Ukraine’s counteroffensive
Ukraine’s long-awaited counteroffensive, now well into its fourth week,
is moving at a slower pace than expected as Russian troops have dug in, fiercely contesting every mile of the drive into Russian-occupied territory.
Last month, in the battle for the village of Neskuchne, about 70 Ukrainian troops faced off against roughly 150 Russian soldiers, as well as a contingent of Russian inmates-turned-soldiers.
It was a far cry from the large, NATO-trained brigades equipped with Western tanks and armored troop transports that military analysts had anticipated.
In the days after Neskuchne’s “liberation,” which was announced on June 10, Ukrainian forces have managed to retake several villages farther south. But since an early string of victories, Ukraine’s offensive has been slow.
Ukrainian forces have been mired by staunch Russian defenses, mounting casualties and field after field of land mines."
https://www.nytimes.com/2023/07/02/world/europe/ukraine-russia-counteroffensive.html?campaign_id=51&emc=edit_mbe_ 20230703&instance_id=96596&nl=morning-briefing%3A-europe-edition®i_id=214611271&segment_id=138238&te=1&u ser_id=b6a6f3f71a7857491bec62b341da6c9b
Skicka gärna en e-post till NYT och anklaga dem för att vara rysstroll eller vatniks eller Ivans eller orcher
Du borde be att få mer betalt för dina trollande inlägg av din agent.