Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-05-27, 22:28
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Vad menar du knyter an till vad? Det finns ju ingen tanke bakom annat än att plagiera köpenhamn.

Så du menar att man plagierat Köpenhamn, genom att göra en manlig skulptur med stånd som man täckt över med lite tång!
Nåja, vi har nog olika tolkningar av detta. Jag anser det som en flört med Köpenhamn och att man gillar att vara en del av Öresundsregionen. Vad skulle man egentligen få ut av ett plagiat placerat i en småbåtshamn? Vem skulle vallfärda dit?
Citera
2023-05-28, 08:53
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Så du menar att man plagierat Köpenhamn, genom att göra en manlig skulptur med stånd som man täckt över med lite tång!
Nåja, vi har nog olika tolkningar av detta. Jag anser det som en flört med Köpenhamn och att man gillar att vara en del av Öresundsregionen. Vad skulle man egentligen få ut av ett plagiat placerat i en småbåtshamn? Vem skulle vallfärda dit?
Du är inte skåning va - ich du har aldrig varit i köpenhamn noterar jag...?

I köpenhamn har man Den lille Havefru - du menar att de helt utan att känna till detta bara råkade fantisera fram namnet Havsprinsen? Av en ren slump?
Att statyn ser ut som den gör (du får googla fram den danska) är det också en ren slump?
Det kallas vardaglig RENOMESNYLTNING.

Berätta istället historien bakom figuren - vem är han (prinsen).
För om du googlar så är havefrun inte ett staytkoncept som de snott av någon annan - utan det döljer sig en person av kött och blod i botten.
Citera
2023-05-28, 09:27
  #15
Medlem
Finns det ingen film från invigningen i går? Hade varit kul att se slutresultatet.
Citera
2023-05-29, 18:29
  #16
Medlem
DagobertDagoberts avatar
Vad är det här för homofila tendenser? Oooh Köpenhamn har en sjöjungfru på andra sidan

Vem är bögen bakom projektet?

Ner med havsbögen
Citera
2023-05-29, 20:32
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longlivetheking
Finns det ingen film från invigningen i går? Hade varit kul att se slutresultatet.

Va inte så mycket som hände, bara googla bild så har du sett den…
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback