2023-05-26, 06:47
Medlem
Hur kommer det sig att egenmäktigt förfarande straffas hårt medans Stora bott ibland inte straffas alls eller tom belönas?
I mitt fall då jag försökte ta cykeln från min inneboende som förskansat sigoch ej betalar hyran, medans grova brott även med bevis hamnar i papperskorgen?
När jag tog 2 datorer i pant så att min hyresgäst skulle flytta samtbetala hyran och skadestånd var min tanke.
3 snärtor samt enmorrande und kom och jag blir bötfälld.
Medans ett stort antal allvarliga brott straffas lindrigt eller inte alls.
Samt att då går polisflickorna ner på knä eller blir misshandlade samt även männen.
Inte konstigt att Sverige har så hög brottslighet.
Citera
2023-05-26, 08:57
Medlem
Klas-Vegass avatar
Kvinnor arbetar (enligt media) ett år i snitt i yttre tjänst innan de söker sig in på de varma polishusen (jobbet var för tufft). Du får nu betala deras hittepå uppgifter i 40 år innan de går i pension.

Däremot har media aldrig redogjort för vad kvinnorna pysslar med på de varma polishusen efter flytten. Enkla saker som att utfärda pass fungerar ändå inte trotts en arme av omplacerade poliser där inne i värmen.

Men tack för informationen. Jag antar att det är liknande uppgifter alla dessa omplacerade kvinnor får.
Småbrott som Svensson begår ger denna pool något att pyssla med som inte är allt för krävande.
Gissar att denna verksamhet kommer att ta allt större andel av polisens resurser i och med att polisen anställer allt fler olämpliga för yrket (nu mer även utvecklingsstörda).
Senast redigerad av Klas-Vegas 2023-05-26 kl. 09:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in