2023-05-25, 21:04
Medlem
avcs avatar
* Slappa, skrynkliga, blekta jeans, minst 2 storlekar för stora, dragna upp till bröstkorgen.
* Urvattnade och fula färger, inte neutrala eller snygga, utan bara uppseendeväckande tråkiga (typ solblekta).
* Grått hår.

Detta mode verkar millennialerna tokälska. Inte nog med deras fruktansvärt dåliga musiksmak, politiksmak, tekniksmak och allt annat liksom. De måste bara så fula ut som möjligt.

När jag var tonåring under 2000-talets senare hälft var tjejerna skitsnygga, såg ut antingen som små rockstjärnor eller barbies. Mycket kan sägas om detta, men de hade iallafall fräscha kläder och såg bra ut. Vad är grejen med att dagens unga tjejer idag bara måste göra sig så fula som möjligt?
Senast redigerad av avc 2023-05-25 kl. 21:06.
Citera
2023-05-25, 21:07
Medlem
sommarlovs avatar
Just nu?
De har alltid sökt avarter och vill skilja sig från förra generationen!
Citera
2023-05-25, 21:09
Moderator
Nospheratus avatar
Folk har väl sagt att dagens ungdomar ser förjävliga ut i alla tider. Så det ligger helt i linjen med tidens gång att du också tycker det. Samma sak med musik. När Elvis och Beatles slog igenom tyckte vuxengenerationen det var det värsta skiten de hört. För att inte tala om ungdomsmodet på den tiden.
Citera
2023-05-25, 21:12
Medlem
Pungpuckels avatar
Det finns redan tråd i ämnet.

Men för att besvara frågan, tjejer tycker det är viktigare att passa in bland andra tjejer, än att ta på sig något snyggt.
Ta bara harembyxan... Eller dom där runda broderade muslimhattarna som var inne ett tag.
Nu: hemlös. Yey you go girl
Citera
2023-05-25, 21:13
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Just nu?
De har alltid sökt avarter och vill skilja sig från förra generationen!
Visst, har hållt mig undan några år med datorn och spelsamlingen. Men upplever att det framför allt i år har exploderat. Tjockistjejerna som normalt anses minst attraktiva, har nog bäst klädsmak just nu.

Men på riktigt liksom. Varför vill man, som ung och attraktiv, se ut som en gammal bonnluffare?
Citera
2023-05-25, 21:14
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
* Slappa, skrynkliga, blekta jeans, minst 2 storlekar för stora, dragna upp till bröstkorgen.
* Urvattnade och fula färger, inte neutrala eller snygga, utan bara uppseendeväckande tråkiga (typ solblekta).
* Grått hår.

Detta mode verkar millennialerna tokälska. Inte nog med deras fruktansvärt dåliga musiksmak, politiksmak, tekniksmak och allt annat liksom. De måste bara så fula ut som möjligt.
Kan du vara så vänlig och langa någon bild på detta? För oss som inte hänger med så mycket i modesvängarna...
Citera
2023-05-25, 21:18
Medlem
PatrickEkwalls avatar
För att inte tala om den fruktansvärt ohälsosamma övervikten vi ser idag, inte att undra på varför den höga midjan och andra fula plagg är så "inne". Alternativen är få när man är smällfet, det är en rubbad tid vi lever i.

Tacka vetja 90-talet, tiden då det lobbades för hälsosamma kroppsideal och jävligt låga jeans!
Citera
2023-05-25, 21:20
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Det finns redan tråd i ämnet.

Men för att besvara frågan, tjejer tycker det är viktigare att passa in bland andra tjejer, än att ta på sig något snyggt.
Ta bara harembyxan... Eller dom där runda broderade muslimhattarna som var inne ett tag.
Nu: hemlös. Yey you go girl
Nu är de dock fula på riktigt. Har iofs den generella upplevelsen att det allra mesta blivit sämre och fulare sedan slutet av 2000-talet, undantaget heminredning. Too much fix what was never broken.

Med ditt eget "hemlös" kan vi konstatera att brudarnas medvetna mål är förfulning, till skillnad från när jag var "liten". Även under 2010-talet har yngre tjejer hållt sig "cleana", om än mindre utsvävande, men klädseln har det inte varit fel på (om jag inte sovit under en sten that is)
Citera
2023-05-25, 22:04
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Nu är de dock fula på riktigt. Har iofs den generella upplevelsen att det allra mesta blivit sämre och fulare sedan slutet av 2000-talet, undantaget heminredning. Too much fix what was never broken.

Med ditt eget "hemlös" kan vi konstatera att brudarnas medvetna mål är förfulning, till skillnad från när jag var "liten". Även under 2010-talet har yngre tjejer hållt sig "cleana", om än mindre utsvävande, men klädseln har det inte varit fel på (om jag inte sovit under en sten that is)

Dom har nog varken planer eller mål, jag tror få tjejer behärskar sådana övermänskliga egenskaper.
Lättmanipulerade av reklam och propaganda, verkar gå på vad som helst.
Till och med: Köp trasiga kläder, som vi förr kastade i UFF-containrar, här har du ett par brallor.. 2000:- vill jag ha för dom, inga pengar?
Det fixar du med SMS-lån, ränta? Nej bry dig inte om sådant tråkigt, njut av jeansen istället.

Här har jag en vindjacka i rosa-blått-grönt. En vanlig stil bland heroinister på 90-talet, endast 1900:-
Citera
2023-05-25, 22:12
Medlem
insvepts avatar
Mode som döljer den kvinnliga sexualiteten.
Slappt och intetsägande.

Varför?

På så vis slipper man förhoppningsvis antastning & våldtäckter av araber, negrer och annat pack.
Citera
2023-05-25, 22:14
Avstängd
DevilsDens avatar
Ja du menar tantkavajen och seinfeldsjeansen med oftast två hål i vid knäna.

Om ett får avviker, vart går då flocken?

Dom är fast i en yttre påverkan mot deras medvetanden.

Samma med bisexualitet, trans etc, går mode i det också. Ser vi tydligt på Tinder där var och varannan är bi eller trans helt plötsligt..

Vad hände liksom, Inget att se här, ingen påverkan alls haha!
Senast redigerad av DevilsDen 2023-05-25 kl. 22:27.
Citera
2023-05-25, 22:19
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Ja du menar tantkavajen och seinfeldsjeansen med oftast två hål i vid knäna.

Om ett får avviker, vart går då flocken?

Dom är fast i en yttre påverkan mot deras medvetanden.

seinfeldjeans haha

från början kommer förfulningen från USA. billie eilish är en trendsättare i sammanhanget, men även feministmodet på amerikanska campus har påverkat. det går nog över snart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in