• 1
  • 2
2024-11-03, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ALSGLOBAL
Tjenare, jag har alltid skött min ekonomi, förutom ett snedsteg för 2år sen, gick till kronofogden, betalade direkt. Summan var under 7000kr, om det spelar någon roll.

Nåja, jag har trots det hög kreditvärdighet, bostaden är belånad på ungefär 45%, utöver det har jag två extremt dumma lån som jag tog när jag inte riktigt tänkte klart.

Är det helt omöjligt att försöka diskutera med min bank om att samla de här dumma, dyra lånen pga betalningsanmärkning? Det handlar i runda slängar om 250tkr. Totalt har jag lån på ganska precis 1mkr.

Det är såklart räntan jag vill få ner, totalbeloppet per månad är inga större problem att betala.

Min inkomst efter skatt är 32500kr.

Lönlöst, bita i det sura och vänta tills anmärkningen är borta? Eller boka möte med banken?

Moralkakor osv undanbedes, jag vet hur dumt mitt tilltag var.

Mvh.

Be att få höja lånet med 250 000 för en renovering. Betala de andra lånen. Renovera sedan inte.
Citera
2024-12-23, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PovelRamlar
Be att få höja lånet med 250 000 för en renovering. Betala de andra lånen. Renovera sedan inte.

Hej! Hehe nja, om du läser så har jag skrivit att jag lät värderade om huset. Fick en värdering på nästan dubbla det förra beloppet. Så att baka in lånen var inga problem. Så allt är på bostaden nu, och då har jag inte maxbelånat eller dragit på mig några onödiga utgifter sen dess. Så nu kostar allt med amortering ca 8000kr ist för ca 14000kr/mån. Och jag har alltid amorterat på rätt bra, även nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in