Citat:
Ursprungligen postat av
chesterflash
Känner samma. Dumpen samarbetar tätt med SD. Om det är som du säger, vad är det dessa sidor har fått höra från Tidö? "Kör på. Vi kan skydda er ett tag med någon ny lagstiftning och lite snack med EU. Man kan dra ut på allting och eftersom ni är populära blir det bra PR för oss tills ni får lägga ned på riktigt."
Jag undrar om detta kan hänga på hur det går i valet. Sidorna kanske bettar på löften de fått av Tidö vid eventuell vinst.
Jag spekulerar som sagt bara. Med tanke på vem som äger/driver Lexbase och dennes tidigare kopplingar till Moderaterna (och sannolika känningar ännu) har vederbörande säkert viss förhandsinfo. Inte heller omöjligt att någon på IMY läckt till sajterna. Money rules. Korruption finns inom de flesta myndigheter idag. Sedan vet vi ju Strömmers och Åkessons syn på sajterna, eller liknande sajter.
Oklart för mig vart de rödgröna partierna står i frågorna, men en gissning är ju att de värnar integriteten och människan på ett humanare och mer empatiskt vis än skurkarna och girbukarna i Tidögänget.
Något känns som sagt olustigt, med tanke på hur slask-sidorna har växlat upp senaste veckan.