2026-08-25, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
Du vad har acta publica och din polare robert arsleberg för politiskt uppfattning?

du måste förstå det här handlar inte om höger och vänster politik det här är större än så
Precis. Nu har dessutom svenska politiker inte gjort ett skit utan det är EU som ger oss extra rättigheter i och med GDPR. Det är inte längre något parti i 8-klövern som vill gå ur EU heller och nu väljer vi inte till EU ändå. Så oavsett vad du röstar på i valet så gör det varken till eller från i detta ämne.
Citera
2026-08-25, 11:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Scopolamine
Precis. Nu har dessutom svenska politiker inte gjort ett skit utan det är EU som ger oss extra rättigheter i och med GDPR. Det är inte längre något parti i 8-klövern som vill gå ur EU heller och nu väljer vi inte till EU ändå. Så oavsett vad du röstar på i valet så gör det varken till eller från i detta ämne.

Fast till skillnad från de röda, så har de blåa aktivt varit ute och försvarat de här tjänsterna.
Citera
2026-08-25, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Fast till skillnad från de röda, så har de blåa aktivt varit ute och försvarat de här tjänsterna.
Och så har de röda inte gjort någonting på sina senaste 8 år vid makten. Kanske för att de skiter fullständigt i det.
Citera
2026-08-25, 11:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Scopolamine
+1 på ditt inlägg.

Nej det spelar ingen som helst roll vad vi röstar då det är EU och GDPR som gäller, otroligt inte alla här i tråden har förstått det ännu.

Inget parti har drivit den här frågan få bort dessa uthäningssiter inget, det är dessutom skatteverket som säljer våra personuppgifter och taxeringsuppgifter till utländksa företag och gör oss helt offentliga på nätet, det har inget parti yttrat sig negativt om iaf inget i riksdagen.
Citera
2026-08-25, 11:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Att inte göra någonting och inte följa och värna om GDPR samt stödja utfärdantet av utgivningsbevis är med ett ställningstagande
Citera
2026-08-25, 12:22
Medlem
Citat:
+1 på ditt inlägg.

Nej det spelar ingen som helst roll vad vi röstar då det är EU och GDPR som gäller, otroligt inte alla här i tråden har förstått det ännu.

Inget parti har drivit den här frågan få bort dessa uthäningssiter inget, det är dessutom skatteverket som säljer våra personuppgifter och taxeringsuppgifter till utländksa företag och gör oss helt offentliga på nätet, det har inget parti yttrat sig negativt om iaf inget i riksdagen.

Citat:
Att inte göra någonting och inte följa och värna om GDPR samt stödja utfärdantet av utgivningsbevis är med ett ställningstagande

Kan du lägga av?
Du skämmer ut dig själv bara. Du har fått källor på källor hur tidö motarbetat all begränsning och vill införa massa nya register och hur vänstern har försökt förbjuda det men högern inte tillåtit det.

Det här är inte en diskussion om högern eller vänstern är bättre överlag, utan vem som är för dessa databaser och emot att följa gdpr.
Citera
2026-08-25, 13:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Justice--
Kan du lägga av?
Du skämmer ut dig själv bara. Du har fått källor på källor hur tidö motarbetat all begränsning och vill införa massa nya register och hur vänstern har försökt förbjuda det men högern inte tillåtit det.

Det här är inte en diskussion om högern eller vänstern är bättre överlag, utan vem som är för dessa databaser och emot att följa gdpr.
är acta publica och piscastus höger? är robert arsleberg höger? du får nog kolla upp vad du försvarar lite bättre först innan du börjar pipa som en papegoja.

höger och vänster lika illa bägge har gjort lika mycket eller lika lite för uppräthålla våran integritet och följa GDPR.

och som sagt acta publica som är en av de större aktörerna idag är vänsterstyrda och jobbar precis med det som du säger de ska motverka
Citera
2026-08-25, 13:26
Medlem
Jag har tröttnat på att att vänta på att regeringen ska följa EU-domstolens direktiv. Uppenbarligen behöver vi en annan väg för att få ett stopp på detta rättsövergrepp på den svenska befolkningen.
Jag har därför skapat en site där du dels kan få hjälp att kontakta integritetsmyndigheten, Lexbase, Krimfup, mrKoll och Verifiera. Dessutom erbjuder siten en väg att få sig raderad från Googles sökresultat.

Att använda siten är såklart helt gratis!

Allt är designat för att vara enkelt och användarvänligt. Du behöver i princip bara skriva in dina uppgifter en gång så fylls de färdigskrivna dokumenten i sig av sig själv. Klickar du på att maila iväg dem, finns en färdigskriven text till mailen. Det enda du själv behöver göra är att bifoga de färdigskrivna dokumenten.

Bakom siten ligger ett gediget forskningsarbete kring de olika bolagan. Mycket är redan upplagt på siten och mer kommer. Detta är ett djupt kaninhål!

Du hittar siten på https://artikel17.se/

Är det något du saknar eller har förslag på förändringar välkomnar jag det.
Senast redigerad av Viper101 2026-08-25 kl. 13:28.
Citera
2026-08-25, 13:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Viper101
Jag har tröttnat på att att vänta på att regeringen ska följa EU-domstolens direktiv. Uppenbarligen behöver vi en annan väg för att få ett stopp på detta rättsövergrepp på den svenska befolkningen.
Jag har därför skapat en site där du dels kan få hjälp att kontakta integritetsmyndigheten, Lexbase, Krimfup, mrKoll och Verifiera. Dessutom erbjuder siten en väg att få sig raderad från Googles sökresultat.

Att använda siten är såklart helt gratis!

Allt är designat för att vara enkelt och användarvänligt. Du behöver i princip bara skriva in dina uppgifter en gång så fylls de färdigskrivna dokumenten i sig av sig själv. Klickar du på att maila iväg dem, finns en färdigskriven text till mailen. Det enda du själv behöver göra är att bifoga de färdigskrivna dokumenten.

Bakom siten ligger ett gediget forskningsarbete kring de olika bolagan. Mycket är redan upplagt på siten och mer kommer. Detta är ett djupt kaninhål!

Du hittar siten på https://artikel17.se/

Är det något du saknar eller har förslag på förändringar välkomnar jag det.
får tacka för ditt fina intiativ det här är civilkurage på hög nivå.

Jag hade om jag får önska gärna haft en mall för förenklat tvistemål i en stämnings ansöka och allt som ingår i den som avgifter mm, så kanske vi kan få igång lite mass stämingar med då stänger de nog ner själva, tror jag iaf
Citera
2026-08-25, 13:46
Medlem
Citat:
får tacka för ditt fina intiativ det här är civilkurage på hög nivå.

Jag hade om jag får önska gärna haft en mall för förenklat tvistemål i en stämnings ansöka och allt som ingår i den som avgifter mm, så kanske vi kan få igång lite mass stämingar med då stänger de nog ner själva, tror jag iaf
Det finns under steg fyra - stämningsansökan. Där får du välja förenklat tvistemål (vilket rekommenderas) eller så väljer du ett eget belopp.

Ska även utveckla donationssidan så de eventuellt insamlade medlen går direkt till att finansiera privatpersoners stämningsansökningar för förenklat tvistemål, vilket kostar 900 kr.

Detta är en krigsförklaring!
Citera
2026-08-25, 13:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Viper101
Det finns under steg fyra - stämningsansökan. Där får du välja förenklat tvistemål (vilket rekommenderas) eller så väljer du ett eget belopp.
Då tackar jag för det ska kolla igenom det här nogrannt när jag har tid och sprida den
Citera
2026-08-25, 15:13
Medlem
Citat:
är acta publica och piscastus höger? är robert arsleberg höger? du får nog kolla upp vad du försvarar lite bättre först innan du börjar pipa som en papegoja.

höger och vänster lika illa bägge har gjort lika mycket eller lika lite för uppräthålla våran integritet och följa GDPR.

och som sagt acta publica som är en av de större aktörerna idag är vänsterstyrda och jobbar precis med det som du säger de ska motverka

Det finns inga höger eller vänster databaser, utan diskussionen handlar om partier som vill ha register. Sist jag kollade var inte fanskapet arselberg politiker utan driver/drev databaser och är journalist/programledare.

Kollar du i mina tidigare inlägg så ser du hur kritiskt jag är även mot medierna som förvarar dessa databaser. SVT exempelvis var emot båda förslag om grundlagsändringar och skrev ett långt svar hur detta kommer försvåra för journalister och yttrandefriheten. Röd-gröna regeringen struntade i det utan försökte två gånger ändra grundlagen men högern röstade ner med majoritet.

Använd dina hjärnceller och börja söka på nätet istället för att sprida din smörja och lögner här.

Du och likasinnade är antingen troll eller jävligt tröga i huvudet, därav får ni inga mer svar av mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in