2023-05-25, 13:37
Medlem
fnskls avatar
Marks kommun. Då gissar jag på Pundare eller inavlad bonde. Eller båda.
Citera
2023-05-25, 13:39
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Blattar utför våldsbrott såsom mord,våldtäkt etc men när det kommer till sjuka saker som att tvinga sitt barn äta bajs eller slå änder med en planka då vet man att det är svenskar.
slå änder med planka i grupp ser jag nog mer tecken på utländska förövare, hade det istället varit lite "seriemördarvarningar" typ skära av vingarna, dra bort näbben, dissekera, med en ensam förövare hade jag kunnat hålla med.
Citera
2023-05-25, 13:48
Moderator
KomissarieBecks avatar
Mängder av Trams/OT raderat. Varningar utdelade.
Skärpning i tråden och fokusera på ämnet!// Moderator
Citera
2023-05-25, 13:51
Avstängd
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
Varför i helvete bevittnar jag aldrig sån här skit?

Då hade vi haft en djurplågare mindre i det här landet.
Äh, han är inte värre än någon annan.
Dom flesta jägare jagar och dödar för skojs skull.
Citera
2023-05-25, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
” Tipsaren ska ha försökt rädda änderna genom att locka dem med mat”

Wtf
In o veva vafan.
Jaså? Så enkelt? Det är ju klart att man blir rädd och kanske också väldigt chockat. Det är inte så lätt, som det är sagt.
Citera
2023-05-25, 13:53
Det är ju sannolikt inte svenskar så klart. Det handlar väl nästan uteslutande om såna,inte bara rörande brott som det här , utan samtliga brott som begås i Sverige.
Det är helt enkelt bara simpel statistik
Citera
2023-05-25, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnskl
Marks kommun. Då gissar jag på Pundare eller inavlad bonde. Eller båda.
Att man lever på lantbruk eller missbrukar droger har absolut ingenting med djurplågeri att göra. Man blir inte automatiskt djurplågare bara för det, även om det såklart finns enskilda fall där det varit så.

Jag tror det är en "enstörning" eller byfåne. Nån som är allmänt märklig, kanske efterbliven eller emotionellt störd. Typ som kattmördaren som härjade i Halmstad.
Citat:
Svårt när man inte vet hur det hela gick till. Kanske var en gammal tant som var där för att mata ankor och hamnade mitt i smeten. Bor själv inte långt ifrån Örby får se om det sprider sig vem Gm är.
Hoppas det, borde ju komma ut. GM verkar ju ännu mer efterbliven när han bestämmer sig för att slå ihjäl ankor framför en annan person.
Citera
2023-05-25, 14:04
Medlem
HagaManes avatar
kan någon fixa fram identitet(er) plz?
Citera
2023-05-25, 14:48
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Svårt när man inte vet hur det hela gick till. Kanske var en gammal tant som var där för att mata ankor och hamnade mitt i smeten. Bor själv inte långt ifrån Örby får se om det sprider sig vem Gm är.

Jag tänker mig en äldre herre, mest pga att gamla gubbar kan ha ett stort rättspatos som får dem att stå upp mot orättvisa även i hotfulla situationer, medan en gammal dam nog hade lunkat iväg av ren självbevarelsedrift. Men jag kan såklart ha fel. Vem det än var som gjorde sitt bästa för att rädda änder, så har hen min respekt
Citera
2023-05-25, 15:12
Medlem
laxkaviars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storkukibarnanal
Sent under onsdagskvällen slogs flera änder i Marks kommun ihjäl med en planka.

Nu misstänks en man i 20-årsålder för grovt djurplågeri, skriver GP.

Det var en person som slog larm till polisen.

– Han verkar ha varit väldigt brutal och slagit änderna med någon planka. Han kastade även sten på dem, säger Caroline Karlsson, polisens presstalesperson i polisregion Väst.

Han ska även ha stampat på dem.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1126268

Vad säger svensk lag om en utomstående person går in och säg slår mannen (nödvändigt medvetslös) för att rädda änderna?
Citera
2023-05-25, 15:42
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Jaså? Så enkelt? Det är ju klart att man blir rädd och kanske också väldigt chockat. Det är inte så lätt, som det är sagt.

Inte för att låta tuff men hade garanterat reagerat på ett eller annat sätt om man var på plats.
Citera
2023-05-25, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxkaviar
Vad säger svensk lag om en utomstående person går in och säg slår mannen (nödvändigt medvetslös) för att rädda änderna?

Djurplågeri är straffbart med 2 år i fängelse så du kan göra ett envarsgripande dvs hålla kvar mannen under VISS tid tills polis anländer.

Om han när du försöker hålla fast honom attackerar dig kan du använda nödvärn.

Men de flesta lagar som är aktuella lämnar mycket öppet för tolkning. Så bäst är nog att bara gå därifrån...

Så funkar det i liberala länder som Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in