Citat:
Ursprungligen postat av
Pekka-
Var mest i chock när farsan dog i cancer och man var ”förbered” i några månader innan att de skulle ske.
Jag tog det nog värre, fattade inte riktigt man gick runt och intala sig att ”Nej fan han kommer nog hem snart igen”, även fast man visste att det inte kommer att ske. Någon slags försvarsmekanism att försöka förneka så mycket som möjligt, för att dra ut på sorgeprocessen.
Tror det tog ungefär 4-5år att ”komma över det” vill nog helst säga acceptera det. Snart 10år sedan han gick bort, man går ändå och slänger ett par tankar i veckan på honom.
Exakt samma här, snudd på identiskt! Farsan fick cancer och jag intalade mig att det skulle gå bra, det gick hyfsat bra till en början men sen fick han en hypofyskollaps i hemmet, efter det var han ganska borta, jag och mina syskon hälsade på honom på sjukhuset när han fyllde 70, han var ganska borta men han vickade på fötterna och hummade i takt när vi sjöng för honom.
Dagen eller om det var två dagar senare så fick jag samtalet från morsan att han hade gått bort. Det var den värsta dagen i mitt liv, 5-6 år tog det nog innan jag kände mig hyfsat normal igen.
10 år sedan han gick bort nu och jag saknar honom såklart helt enormt mycket, jag skulle göra vad som helst för att få prata med han igen. Men jag överlever.
Det händer ibland dock att jag kollar på någon gammal bild eller så och fäller en tår för honom, det kommer jag nog att göra resten av mitt liv.
Morsan lever som tur är fortfarande och jag vågar inte ens tänka tanken att hon ska gå bort. Orkar inte gå igenom allt det där igen!