Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Fel.
"En kvinna lägger ungefär 100-150 kr/månad på mensskydd. Det blir en summa på 1 200-1 800 kronor per år. I genomsnitt har en kvinna mens i ungefär 45 år, vilket betyder att en kvinna då skulle betala mellan 54 000 och 81 000 kronor för mensskydd under sin livstid."
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Det kan man säkert, men du behöver likt förbannat byta kanske var 4 timma dagtid och mer om du blöder mycket. Dvs kanske 5-6 ggr per dygn, och en mens varar ca 5-10 dar.
Då räkna själv.
Och för din kunskap, finns miljoner kvinnor i världen som inte har råd med mensskydd.
I extremfallen kanske... Vet inte var du hämtar dina siffror från alltså, men när jag sökte så hittade jag att 51-52 är genomsnittsåldern för menopaus. Som du säkert redan förstår är 6 år absolut ingen normal ålder att vara fertil i redan. Vilket man skulle vara då enligt dina beräkningar

.
3-6 dagar är normalt. Har man mer än 7 dagar rekommenderas man att söka hjälp, det räknas som riklig.
Och att behöva byta ofta är också något man kan söka hjälp för. Finns läkemedel att få.
Skojar inte, Den där månadskostnaden är Max vad jag lägger ut på ett år. Jag ser inte alls hur det skulle ruinera mig.
Däremot rakhyvlar är dyrt som sjutton. Det borde vara gratis om man är kvinna och extra hårig. Och all laserbehandling subventionerad, för det är dyrt. Har lagt ned åtskilliga tusenlappar på det. Buhu, så synd om mig!

. Men det är bara att hosta upp alltså