Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Menskopp är såklart bra men det passar inte alla. Tycker brudarna ska få välja själva. Men vissa begränsningar kan ju vara nödvändiga. Man kan tex börja med att ha gratis mensskydd på alla skolor och arbetsplatser och ta det därifrån.
Menskopp passar inte alla, så är det.
Problemet med gratis engångs mensskydd är att konsumtionen skulle kunna komma att öka. Jag hade nog själv gjort det om jag ska vara ärlig. Vi kan ju knappast vilja ha fler en 500 miljoner slängda mensskydd per år som inte går att återvinna.
Den biten där tycker jag är problemet med gratis mensskydd som inkluderar engångs artiklarna.
Gratis mensskydd på skolor borde dok finnas. De flesta flickor får väl dessa hemma men med tanke på att inte ens alla barn får mat hemma fins det säkert flickor som skulle behöva dessa.
Men varför ska vi ha högre moms på mensskydd en de flesta EU länder, det är lite svårt att förstå. Det är många som säger att vi är ett feministiskt land. Men i det här är vi ju tvärt om.
Nu tror jag inte den nya regeringen skulle få för sig att sänka momsen. De är nog mer intresserade av annat dok.