2023-05-25, 10:39
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Så här skrev du:

Du påstod alltså att SÄPO har delgett oss dessa siffror. Inte "media", vad det nu är. 2010 angav Säkerhetspolisen antalet våldsbejakande islamister i Sverige till 200, för år 2009.

https://blaljus.nu/sites/default/files/filarkiv/pdf/2012_arkiv/islamistsammanfattning.pdf

2017 angavs antalet till 2 000.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sapo-3-000-valdsbejakande-extremister

Det är de siffrorna jag känner till, och de går emot de siffror som du hänvisar till. Det är möjligt att "media" (någon enstaka artikel) ger stöd för det du påstår, men jag tror faktiskt inte det. Antingen minns du väl fel, eller så har du hittat på dem, eller så är det på något vis dina bedömningar. Oavsett vad så finns det inte stöd för att de stämmer. (Alltså att det inte stämmer att Säkerhetspolisen angett de siffrorna.)

Det är MSM som hänvisat till SÄPOs uppgifter. Skriver de "enligt SÄPO..." så får man väl anta att MSM kommunicerat med SÄPO eller läst deras rapporter. Det kan vara så att jag minns fel, det är jag för det mesta öppen för. Det kan också vara så att MSM och de numera politiserade aktivistmyndigheterna/institutionerna SÄPO/BRÅ/SCB osv publicerar falsk information samt sprider desinformation. Det håller jag för mest sannolikt.
Citera
2023-05-25, 10:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Ja gud vad många som brydde sig om att Pierre Isacsson dog på Estonia.
Så du menar att en lesbisk kyrkokonsert Med Eva Dahlgren som sprängs i luften av sandnegrer inte hade hamnat högst i nyhetsflödet.
Citera
2023-05-25, 10:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det finns väl mer avskyvärda HBQTare än Dahlgren även om hon inte är min favorit heller precis.
Absolut. Men jag har fått för mig att hon gör många spelningar i kyrkor.
Citera
2023-05-25, 10:47
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Absolut. Men jag har fått för mig att hon gör många spelningar i kyrkor.

Aha, förstår.
Citera
2023-05-25, 10:48
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Svensk kyrka kan ju princip innebära exakt allt på svensk mark. Jag tror nog att det kan röra sig om någon judisk kyrka, där judarna redan har haft stora problem med muslimer och har alltid bevakning pga det. Men i annat fall, så skulle det mycket väl också kunna röra sig om någon kyrka som har ett stort kulturvärde och där finns ett antal sådana bl a de som du nämner. Jag tycker man borde ta in detta också i beräkningen och göra en vettig säkerhetsanalys om hur skydda dem.
Även om muslimer inte gillar/avskyr judar tror jag absolut inte att det handlar om någon synagoga i det här fallet utan om svensk kristen kyrka. Har med Paludan att göra.

Uppsala domkyrka vore väl något (hemskt).

Terrorister är mänskligt avskräde.
Citera
2023-05-25, 10:52
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det är MSM som hänvisat till SÄPOs uppgifter. Skriver de "enligt SÄPO..." så får man väl anta att MSM kommunicerat med SÄPO eller läst deras rapporter. Det kan vara så att jag minns fel, det är jag för det mesta öppen för. Det kan också vara så att MSM och de numera politiserade aktivistmyndigheterna/institutionerna SÄPO/BRÅ/SCB osv publicerar falsk information samt sprider desinformation. Det håller jag för mest sannolikt.

Jaja. Oavsett vad kan du inte belägga dina siffror. Om du minns fel eller om det beror på något annat kanske är av underordnad betydelse.

Men lite synd tycker jag det är att svenska underrättelsemyndigheter är så dåliga eller negativt inställda till att redovisa några siffror. Skett två gånger sedan 2009?

I Tyskland anges siffran 28 000 våldsbejakande islamister, inklusive hur många som är knutna till respektive rörelse samt hur många som är självradikaliserade. Dessa siffror uppdateras årligen, och publiceras offentligt. En dryg tredjedel tillhör den sistnämnda kategorin, och kan tänka mig MGM i det här fallet tillhör den.
Senast redigerad av Troian 2023-05-25 kl. 10:54.
Citera
2023-05-25, 10:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Även om muslimer inte gillar/avskyr judar tror jag absolut inte att det handlar om någon synagoga i det här fallet utan om svensk kristen kyrka. Har med Paludan att göra.

Uppsala domkyrka vore väl något (hemskt).

Terrorister är mänskligt avskräde.
Hade det rört sig om en synagoga så hade det högst sannolikt framgått i all rapportering.
Frikyrkor tror jag inte ens dom vet vad det är.
Så det lutar starkt åt en större svensk kyrka som dom hittat på google.
Citera
2023-05-25, 11:04
Medlem
Har väntat att detta ska hända i många år. Det är nog tyvärr bara en tidsfråga. Stor skada kan göras om det handlar om kyrkor i Stockholm där det kan samlas 500-1000 per Gudstjänst.
Senast redigerad av raskelpoo 2023-05-25 kl. 11:06.
Citera
2023-05-25, 11:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskelpoo
Har förväntat att detta ska hända i många år. Det är nog tyvärr bara en tidsfråga.
Tidigare, när terroristerna var mer centralt organiserade så tror jag att Sverige klarade sig undan pga. att Sverige var den perfekta basen att vila upp sig på, leva på bidrag, gratis sjukvård, gratis körkort osv. Så man ville inte riskera att detta skulle försvinna.

Men nu när de centrala organisationerna delvis har krossats & det blir mer & mer ensamvargar så tror jag inte Sverige har något sådant frikort längre.
Citera
2023-05-25, 11:19
Medlem
aaerligs avatar
Och folk klagar på hur Israel hanterar islam, med apartheidliknelser och "fascism".

Detta är vad som händer om man inte hanterar islam. Något som tyska polisen har gjort för oss, denna gången.

Personligen tycker jag att man bör hantera det lite annorlunda. Israel sätter ett gott exempel för resten av världen som vi skulle kunna följa i framtiden.
Citera
2023-05-25, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det officiella språket i Syrien är arabiska. Syrianer är en av flera folkgrupper i Syrien. Syrier är den största folkgruppen i Syrien, och det är inte samma sak som syrianer.
Syrier är nationaliteten, Syrianer är assyrier med ett annat namn och är kristna. Största folkgruppen i Syrien är Araber, sedan kurder, sedan syrianer
Citera
2023-05-25, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmamma
Ska vi låta muslimer styra vår yttrandefrihet menar du?

Oförståeligt att det inte tas upp mer i media.

Hade Paludan hållit tal, utan bokbål, så hade han säkert fått tillstånd direkt.
Men då var det inte längre intressant.
Han, verkar mest, fiska efter slagsmål och bråk, en ren provokation.
Av föreståliga skäl vill inte polisen ha det så.

Det blir ett missbruk av samhällets resurser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in