2023-06-06, 23:37
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
En kombination av Ip, enhetsinformation och kontoaktiviet.
Du som framstår som att du förstår de nya reglerna.
Vi tittar normalt hemma på datorn.
Är vi ute på stan och när vi reser kollar vi med mobilen.
När vi är i Spanien kollar vi via TV:n som står där nere.

Så vårt beteende, där vi bara tittar själv, är inte längre tillåtet utan kräver tre(?) abonnemang!?
Har jag fattat rätt?
Eller?
Kanske kan lösa det med mobilen men då måste vi se till att använda den hemma ibland (oklart hur ofta)? Något som vi normalt inte gör när vi har en stor skärm tillgänglig.

Då är det läge för en uppsägning...
Citera
2023-06-07, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Du som framstår som att du förstår de nya reglerna.
Vi tittar normalt hemma på datorn.
Är vi ute på stan och när vi reser kollar vi med mobilen.
När vi är i Spanien kollar vi via TV:n som står där nere.

Så vårt beteende, där vi bara tittar själv, är inte längre tillåtet utan kräver tre(?) abonnemang!?
Har jag fattat rätt?
Eller?
Kanske kan lösa det med mobilen men då måste vi se till att använda den hemma ibland (oklart hur ofta)? Något som vi normalt inte gör när vi har en stor skärm tillgänglig.

Då är det läge för en uppsägning...

Som jag förstått det:

Er hemma-dator blir ert "hem".

Mobilerna kan ni fortsätta titta på så länge ni är anslutna till nätverket hemma någon gång i månaden.

TV:n nere i Spanien blir lite svårare men de har en funktion där man kan gå in på en betrodd enhet och aktivera en annan enhet i 7-10 dagar åt gången.

Personligen tror jag inte de kommer vara så hårda som ovan utan ni och såna som delar med bara 1-2 personer (typ fd familjemedlemmar och föräldrar) kommer inte märka något. De kommer istället att fokusera på uppenbart missbruk.
Citera
2023-06-07, 07:35
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Vad innebär delade konton? Nu sa jag upp mitt Netflix abonnemang för ca 3 år sedan men hur ska de kontrollera om jag delar konto eller inte sitter hemma? I alla fall jag tyckte då jag pendlade 1timme att det var ok att döda 40 minuter med någon skräpserie och titta på tåget/bussen. Så ett konto kommer nu teoretiskt bli flaggat eftersom jag inte sitter hemma/uppkopplad på ett wifi? Låter som en korkad ide av Netflix.
Precis. Säg att man vill kolla filmer hemma hos familjen till jul. Det går inte längre. Säg att man vill kolla i sommarstugan. Går inte längre.

Det här känns väldigt grinigt och girigt av Netflix. Synd när det drabbar folk under samma tak. Jag läste i kommentarerna på tiktok under en Netflix-reklam, många snarlika stories som denna:

"Jag bor under samma tak som min familj men i egen lya i fd garaget, vi var tvungna att dra ny bredbandslina hit, då blev jag avstängd från Netflix. Tack Netflix."
Citera
2023-06-07, 07:38
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
jävligt jobbigt för skilda föräldrar när barn kräver TVÅ netflixabonnemang...
Det är också något jag läst i kommentarerna, just detta som folk klagar på.
Citera
2023-06-07, 09:57
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Som jag förstått det:

Er hemma-dator blir ert "hem".

Mobilerna kan ni fortsätta titta på så länge ni är anslutna till nätverket hemma någon gång i månaden.

TV:n nere i Spanien blir lite svårare men de har en funktion där man kan gå in på en betrodd enhet och aktivera en annan enhet i 7-10 dagar åt gången.

Personligen tror jag inte de kommer vara så hårda som ovan utan ni och såna som delar med bara 1-2 personer (typ fd familjemedlemmar och föräldrar) kommer inte märka något. De kommer istället att fokusera på uppenbart missbruk.
Så fast vi är två personer i samma hushåll (som inte delar vårt konto med någon annan) blir det sämre och krångligare. Och framförallt oklart vad som gäller. Måste man använda mobilen hemma ibland? Kan vi använda vår TV i Spanien på vår kommande 2-vckors semester?
"Kanske" verkar svaret vara från Netflix?!
Känns si-så-där.
Citera
2023-06-08, 22:19
Medlem
Bara snack från netflix sida såhär långt? Eller har dom aktivt startat med att begränsa kontona?
Citera
2023-06-09, 17:04
Medlem
diseuses avatar
Enligt denna källa (A First Look At The Impact of Netflix’s Password Sharing Crackdown) verkar det redan ha effekt. Antalet nytecknade konton sköt i höjden strax efter att de informerade sina användare om den nya policyn.
Citera
2023-06-11, 17:50
Medlem
Tror du inte att det är bara positiv reklam? Jag har precis sagt upp min konto för 6 enheter pga mina barn som pluggar på en annan ort kan inte se om man inte uppdaterar sina enheter från deras orter med den internet som vi har hemma och detta måste man göra den 30 dagen . Via har HBO och Disney som vi använder nu.
Citera
2023-06-15, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Bara snack från netflix sida såhär långt? Eller har dom aktivt startat med att begränsa kontona?
Hände för mig idag, vilka giriga äcklen, jag ska kolla på black mirror sedan använder jag aldrig Netflix igen, allt bra kommer ändå från HBO idag.

Att jag var tvungen att söka på black mirror för att hitta serien medans som istället pushar sin 50e piss dåliga spanska serie säger allt
Citera
2023-06-15, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Enligt denna källa (A First Look At The Impact of Netflix’s Password Sharing Crackdown) verkar det redan ha effekt. Antalet nytecknade konton sköt i höjden strax efter att de informerade sina användare om den nya policyn.
Det säger ju inget om antalet uppsagda konton, och all backlash kommer inte omgående.

Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Hände för mig idag..
Exakt vad hände, på ett hur gammalt konto, på vad för slags enhet? Försökte du casta istället?
Citera
2023-06-15, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Det säger ju inget om antalet uppsagda konton, och all backlash kommer inte omgående.

Exakt vad hände, på ett hur gammalt konto, på vad för slags enhet? Försökte du casta istället?
Kunde inte logga in längre stod något om att min enhet inte tillhör det kontot, har haft kontot i åratal, löste det genom att be personen som äger det ge min enhet tillgång helt enkelt.
Citera
2023-06-18, 15:10
Medlem
Vem orkar ens med allt krångel. Jag har löst detta genom att skaffa domän som jag pekat till min IP. På Asusroutern har jag sedan skapat ett VPN-konto som jag installerat på alla enheter. Vill ungarna sedan titta på Netflix, HBO, Disney+ eller whatever så slår de på VPN och är uppkopplade på hemnätverkets IP. Visst, det är lite arbete i början, men sen är det ju bara en knapptryckning när man ska koppla upp sig och det är allt.
Det gäller så länge de pluggar och när de fått jobb får de skaffa egna abonnemang. Då kommer jag för övrigt säga upp wokeskiten en gång för alla. Jag tittar inte ens på skräpet eftersom deras appar vägrar fungera på mina boxar, vilket tvingar mig att titta på fulstreaming trots att jag betalar för de "legitima" skittjänsterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in