Citat:
Ursprungligen postat av
LemPica
Började du tälta pga att du blev hemlös?
Hur var vintern i tältet?
Knappast , jag trivs i skogen och har tak över huvudet, saker att göra på dagarna och fryser inte. Så hemlös kan du kalla någon annan.
Ang anledningen att jag bott här nu så brukar jag säga att jag övar. Kan bli värre liksom. Dessutom snackat ( medans jag haft varm bostad) i flera år om att tälta på vintern men det blev aldrig av så passade helt enkelt på när det vart. Dags att flytta från mitt förra ställe som jag fick varsko om en sak helt år i förväg att det var otillgänglig är för lig
Vintern var mestadels varm, visst ibland vaknade man törstig och så kall i skägget så det droppade ( kommer ihåg en morgon i synnerhet då det var tjusigt gott att släcka törsten med tonic Water, huruvida det hade att göra med kopplingen mellan den där påstådda anti malaria bark grejjen som ska vara i och mitt tidigare möte med ( som alien ) människa - vet väl fåglarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
hockex
Jäkla dekadens.
Antar att du är arbetslös? Hur ser socialen på att du sover ute och vad plockar du ut i bidrag varje månad?
Planer på att skaffa ett bättre tält?
Specialen är jag så nöjd att det slippa. Jag arbetar varje dag nästan, inte sällan på söndagar . Så släng dig i väggen.
Självklart fick jag een jag nytt tält så fort grävlingen, mullvaden eller whatever nu sökt sig in men det var av Guds Nåd och min himmelska Fader i Jesus Namn som ordnat detta åt mig. Ft så har jag bara en presenning eller två som tak, förstått att t grunden är viktigast och där lade jag ner flera timmars arbete för det ställe där jag har nu. Grävt ned lite stenar osv