Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-05-29, 19:21
  #13
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Så otroligt är det inte om du beaktar mitt och Jeckes svar.
Dessa K-pistar betingar bara ett högt ekonomiskt värde om de vore registrerade i USA,
så att amerikanska privata vapensamlare kunde köpa dem.


Som oregistrerade K-pistar, är värdet nästan ingenting. Klart att ett museum tacksamt skulle ta emot ett eller flera exemplar,
men betalningen skulle vara obefintlig eller mycket blygsam.


På den svarta marknaden är värdet så lågt att det knappt är lönt att sälja dem.
Tror du att Mohammed betalar bra för en 80 år gammal K-pist, eller köper han hellre något mer modernt?

Det är ju det själva historiska värdet jag åsyftade din nöt.

Därav finns det ett intresse av samlare - oavsett i vilket land de hade kunnat hamna i. De verkade ha hittat Mosin också, ett helt klart bra vapen om än inte för ett allah-akbar-moment, Mohammed vill ha en glock eller AK74 det begriper väl alla idag.
Citera
2023-05-29, 23:47
  #14
Medlem
tzjs avatar
Jag tror mycket av ammunitionen fortfarande går att använda. Ammunition som går direkt till förråd förpackas på ett sätt som gör att dom ligger i princip helt skyddade från yttre faktorer.
Citera
2023-06-08, 16:46
  #15
Avstängd
Ny video i ämnet. Denna kille hävdar att Ukraina har 200 gömställen med vapen och ammo och Zelensky har sagt att de tänker beväpna varenda vuxen person i Ukraina och att de har vapnen till det. Även tyska vapen från ww2. - Det talas om 7 miljoner "small arms" och 2,5-3 miljoner ton med ammo.

Arms Stockpile in Ukrainian Salt Mine (video 5 min)
https://www.youtube.com/watch?v=_bbke_w_-C0
Citera
2023-06-08, 17:38
  #16
Medlem
Christopher.s avatar
Vad kostar det tro? En lastbil full med vapen och ammunition borde kunna betinga ett högt värde på gatan här i Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback