Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-25, 09:43
  #577
Medlem
Västerås centralstation:

Hemlös. Förmodligen bor på nå härbärge under natten där han kan fixa till sig innan han går ut. Ser nyduschad ut med fixat kort frisyr. Han är ung, 30-35år. Bra hår fäste. Har bra ansikte, ser bra ut . Ser inte ovårdad ut, men går i mjukisbyxor, ibland foppa tofflor mitt i vintern.

Varje morgon så går han till centralstationen, jag har sett han komma från olika håll.

Jag spenderar 5min på centralstationen innan jag tar tåget till sthlm, där jag tjänar 55k i månaden + förmåner! Då ser jag honom antingen sitta med andra hemlösa/alkolister - om andra är där. Eller om ingen annan är där så står han eller sitter o kollar på andra människor. Är lugn, men kollar alltid på mig när jag kommer. Antar han kollar på alla andra också, finns ju inte så mycket annat att göra om man är hemlös/arbetslös.

Vem är han? Hur kunde det gå så snett med tanke på att han verkar lugn och ser bra ut? Vart bor han under natten? Finns det härbärgen i Västerås?
Citera
2023-02-25, 09:54
  #578
Medlem
PalmeKillers avatar
Sergel Torg var en roligare plats förr. Numera säljs väl alla droger ute på Järvafältet. Förr var det en freak show på plattan , med en kärring som spelade orgel och sjöng om jesus.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback