2023-05-24, 20:55
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Så har det blivit vår i södra Sverige och de svenska männen kan inte vänta med att visa upp sina håriga ben för omvärlden. Till och med på kontorsarbetsplatser ser man vuxna svenska män gå runt i shorts så fort termometern visar +16 grader.

Ta tåget ned till kontinenten och shorts anses vara ett plagg som enbart bärs på stranden eller vid träning. Det skulle vara helt otänkbart att komma iklädd shorts till jobbet och man skulle skickas hem omgående. Varför har svenska män så dålig känsla för stil? Förstår inte svenska män att shorts hör till barndomen bortsett från på stranden eller vid träning?
Förstår du inte att folk skiter i vad du tycker?
Citera
2023-05-24, 21:03
Medlem
Citat:
Så har det blivit vår i södra Sverige och de svenska männen kan inte vänta med att visa upp sina håriga ben för omvärlden. Till och med på kontorsarbetsplatser ser man vuxna svenska män gå runt i shorts så fort termometern visar +16 grader.

Ta tåget ned till kontinenten och shorts anses vara ett plagg som enbart bärs på stranden eller vid träning. Det skulle vara helt otänkbart att komma iklädd shorts till jobbet och man skulle skickas hem omgående. Varför har svenska män så dålig känsla för stil? Förstår inte svenska män att shorts hör till barndomen bortsett från på stranden eller vid träning?

Dålig känsla för stil?
Har du varit utomlands överhuvudtaget? 🤣

Tycker svenskar (skandinaver) överlag är propra om man jämför med alla andra länder i världen.
Visst, går du en promenad i Milano så är det stor skillnad.

Grejjen är väl att vi sällan har ”shortsväder” så när det väl blir så dammar väl många av sina shorts 😅
Citera
2023-05-24, 21:16
Medlem
Freshhprinces avatar
TS är bitter över sina taniga chickenlegs
Citera
2023-05-24, 21:51
Medlem
Citat:
Så har det blivit vår i södra Sverige ...

Om du har ett jobb som betyder jeans och t-shirt så väljer du som du vill för att uttrycka dig själv och din makt.
Om du är arbetare däremot så är det dock ett krav enligt mig att ha långbyxor och skyddsskor. Även på sommaren.
Hörde om en livsmedelsaffär som tyckte att enklare skor och en t-shirt är mera passande än att gå omkring i badbyxor och barfota.
Konservativa amerikaner, puritister, sedlighetsivrare tänker som man tänkte förr i tiden.
Huvudboningar som kepa, mössa, religiösa plagg och mjukisbyxor är enligt eget bestämmande numera.
GÅ och göm dig under ett täcke och skäms skäms på dig.
Du är inte välkommen längre.
Citera
2023-05-24, 21:56
Medlem
Tjoflos avatar
Så länge det inte gäller något formellt, då är det totalt meningslöst att plåga sig själv i långbyxor när det är varmt ute. Vi norrut är vana vid kyla, värme påverkar oss mer än söder ut, det är därför shorts passar oss bättre. När säsongen väl har dragit i gång, då har jag shorts på mig tills hösten drar ner tempen till 12 grader.
Citera
2023-05-24, 22:39
Medlem
Citat:
Det här får inte bli en tråd där shortsbärarna blir kränkta och att det utmynnar i ett skyttegravskrig mellan långbyxorna och kortbyxorna. Jag är bara nyfiken på att förstå varför svenskarna tycker att det är mer okej än de flesta andra att offra stil och klass för att känna sig bekväm.

Det stör inte mig särskilt mycket att män bär shorts. Men jag kan hålla med om att det är stiligare med långbyxor, och att det ger ett mer seriöst och respektabelt intryck.

För att svara på varför - så tror jag det har att göra med en allmän förslappning (eller ökad frihet, välj själv) överlag i samhället där tamejtusan allting är ok.
Citera
2023-05-24, 22:42
Medlem
Citat:

Frågan ska vara: Varför går svenska män med jeans shorts?????

Så jävla fult.
Citera
2023-05-24, 22:51
Medlem
För att om det är varmt och jag har långbyxor blir jag extra svettig i röven
Citera
2023-05-25, 10:01
Avstängd
Citat:

Det är ju skillnad på män och apor. Apor från kontinenten är ju just håriga som apor, de kan ju rimligen inte visa sig i shorts
Citera
2023-05-25, 10:41
Bannlyst
Citat:

Jag bär shorts hemma på landet, men ska jag in till stan så tar jag på mig långbyxor. Att bära shorts i stan är tölpbeteende.
Citera
2023-05-26, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Det är ju skillnad på män och apor. Apor från kontinenten är ju just håriga som apor, de kan ju rimligen inte visa sig i shorts
Skillnaden mellan man och apa är hårfin.
Män kan vistas i möblerade rum utan att häva ur sig grodor och även avgöra om det är lämpligt att klä sig i shorts eller inte.

Apamänniskorna behärskar inte dessa speciella sociala färdigheter som kännetecknar människosläktet, oavsett om de är håriga eller ej.
Detta gäller honor som hanar.
Citera
2023-05-29, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Der tycker jag verkligen inte. Går utan problem att hitta bomulls kläder. Många stinker verkligen av polyester, jag själv är en utav dem. Äger inte ett endast vanligt plagg i polyester, däremot jar jag ett underställ för kalla vinterdagar.

Det går men få lag oavsett idrott spelar i bomull även om något undantag någonstans i världen säkerligen går att finna.
Från korpen till elitnivå så är det polyester som gäller, fundera på det ett tag.
Polyester kyler inte när du svettas, håller bättre när det är tuffa tag, klarar tvätt bättre m.m. Färgar inte av sig.

Men visst om du går till gymmet så kan du ju välja bomull.
Men det mesta i sportväg så är det trots allt polyester som gäller även individuella idrotter.
Dock utanför idrotten så är bomull och linne riktigt skönt.
Senast redigerad av Mosquitoseven 2023-05-29 kl. 13:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in