2023-05-23, 08:30
Medlem
Så har det blivit vår i södra Sverige och de svenska männen kan inte vänta med att visa upp sina håriga ben för omvärlden. Till och med på kontorsarbetsplatser ser man vuxna svenska män gå runt i shorts så fort termometern visar +16 grader.

Ta tåget ned till kontinenten och shorts anses vara ett plagg som enbart bärs på stranden eller vid träning. Det skulle vara helt otänkbart att komma iklädd shorts till jobbet och man skulle skickas hem omgående. Varför har svenska män så dålig känsla för stil? Förstår inte svenska män att shorts hör till barndomen bortsett från på stranden eller vid träning?
Citera
2023-05-23, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Så har det blivit vår i södra Sverige och de svenska männen kan inte vänta med att visa upp sina håriga ben för omvärlden. Till och med på kontorsarbetsplatser ser man vuxna svenska män gå runt i shorts så fort termometern visar +16 grader.

Ta tåget ned till kontinenten och shorts anses vara ett plagg som enbart bärs på stranden eller vid träning. Det skulle vara helt otänkbart att komma iklädd shorts till jobbet och man skulle skickas hem omgående. Varför har svenska män så dålig känsla för stil? Förstår inte svenska män att shorts hör till barndomen bortsett från på stranden eller vid träning?
För att det är varmt ute?
Citera
2023-05-23, 08:33
Medlem
FinskSvartskalles avatar
i de varma länderna finns män med kroppar fula som stryk, men dom går ändå utan skjorta
Citera
2023-05-23, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
i de varma länderna finns män med kroppar fula som stryk, men dom går ändå utan skjorta

Det har jag aldrig sett förutom på stränderna möjligen.
Citera
2023-05-23, 08:35
Medlem
Homofants avatar
I Europa är ju värme ett vanligare inslag här uppe är det som ett slags tecken på frihet.

Minns när jag bodde i Sydney, på deras "vinter" Maj - September få hade de vinterkläder på sig medan jag rännde runt i Tshirt och shorts.
Citera
Medlem
Att du orkar bry dig om vad andra har på sig för kläder säger mer om dig än killar i shorts.
Citera
Medlem
Mindbreaths avatar
Så länge de behåller tröjan på är det helt okej.
Citera
2023-05-23, 08:36
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Det har jag aldrig sett förutom på stränderna möjligen.

Svenskarna orkar inte bry sig om dom e fula eller snygga utan tar vara på varenda sekund av ens lite värme, helt enkelt. Kommer inte på nån annan orsak.

Det är jobbigt att ha flera lager kläder på sig mestadelen av året.
Citera
2023-05-23, 08:38
Medlem
Det här får inte bli en tråd där shortsbärarna blir kränkta och att det utmynnar i ett skyttegravskrig mellan långbyxorna och kortbyxorna. Jag är bara nyfiken på att förstå varför svenskarna tycker att det är mer okej än de flesta andra att offra stil och klass för att känna sig bekväm.
Citera
2023-05-23, 08:42
Medlem
Citat:

Jag tog tåget ner på kontinenten förra sommaren och såg shorts på var och varannan person som varken var barn, på stranden eller på ett träningspass.
Märkligt.
Citera
2023-05-23, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishfucked
Jag tog tåget ner på kontinenten förra sommaren och såg shorts på var och varannan person som varken var barn, på stranden eller på ett träningspass.
Märkligt.

Var det 16 grader där du befann dig?
Citera
2023-05-23, 08:45
Medlem
Citat:
Var det 16 grader där du befann dig?

En del av tiden ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera