Citat:
Ursprungligen postat av
SethEnslow
Ska nog inte vara några problem. Jag har fyllt mina luckor i CV:t genom att uppge bolag som har avvecklats, eller gått i konkurs. Har ju därmed ingen aktuell referens att uppge från det stället. Kan plåstra över flera år på det viset i ett CV.
Ett annat alternativ, som jag också kört med ibland, är att "baka ihop" några år, när man flyttat runt på olika jobb, till ett och samma jobb. Alltså, istället för att uppge 3 olika arbetsplatser på 3 år, så har jag istället uppgett att jag varit på ett och samma ställe i 3 år. Funkar bra, ingen som haft några frågor angående det vid referenstagningar. Skulle det dyka upp frågor, får man bara vifta bort det och dra en fuling i stil med: "Jahaa, jag måste skrivit fel på åren där, inte lätt att hålla koll på såhär i efterhand. Åren dom går ju, och allt flyter samman tillslut!"
Håller med här, så gör jag också för de år jag inte har jobbat.
Dessutom är det viktigt att highlighta dina personliga kvalitéer och vad du kan tillföra till företaget du söker jobb hos, det bryr sig de flesta arbetsgivare om mer än tidigare arbetslivserfarenhet(så länge det inte står att du inte jobbat alls och varit en soffpotatis i flera år).
NS