Citat:
Ursprungligen postat av
Sigges
Grabben ska fixa AM-kort men vill inte ha EPA pga att de bara går i 30 km/h. Han vill istället ha en mopedbil som får gå i 45km/h.
Personligen skulle jag hellre se att en A-traktor (av personbil) får gå i 45 km/h och mopedbil i 30 km/h då en personbil är säkrare. Detta är också ett förslag från många partier att just EPA ska få gå i 45 km/h.
I väntan på detta. Kan man fixa så en EPA får gå i 40-45km/h genom att lämna in till någon firma. Vill alltså inte att spärr ska kunna tas bort utan bara att den ska gå motsvarande en mopedbil.
Allvarligt talat så är din idé fullständigt urbota dum. Du har fullt lagliga alternativ som du förkastar. Dessutom så vet vi inte om det kommer bli någon förändring av lagförslaget, det kan även bli så att A-traktor och EPA fasas ut, f f a med tanke på allt alla idiotungar och ännu dummare föräldrar tillåtit och ställt till med.
Sen det där att en bil är säkrare, ja visst är det så, men du kan inte linda in din unge i bomull hela livet. Bor ni söder om Klarälven så köp han en moppe klass 1, det är det smidigaste transportmedlet. När jag var ung så var det moppe som gick i 30 eller EPA med samma hastighet som gällde. Moppe blev valet och det ångrar jag inte. Moppe är bra. Annars kan du ju ge han en moppebil, men det tycker jag bara är trams om ni inte bor riktigt lantligt till och en bit norröver.
Dessutom så lär det, med all rätta, bli mer och mer riktade insatser mot EPA-fordon och det är ju extremt dumt för ungen din att åka dit på en sån grej och få flera år uppskjutet lämp för B-kort plus att du skulle få feta böter om det vill sig illa, också med rätta.