2023-05-21, 13:47
Medlem
Gaspari-s avatar
Hej.
Vad är det smidigaste alternativet att samla två lån?
Totalbeloppet är drygt 150t men månadskostnaden med ränta (kring 8,5% på bägge) just nu känns onödigt hög så drar hellre ut på det och får lägre månadskostnad och amorterar då hellre extra vid tillfälle.
Ett via SHB samt det andra på en bilamortering som ungefär hälften är kvar på.

Vill gärna göra det via en tjänst som inte gör onödigt många kreditupplysningar på en då jag upplever det negativt för kreditratingen som man säger i finansvärlden.

Har ej några problem med ekonomin eller betalningsanmärkningar utan vill bara samla ihop utgifter så gott det går. Min årsinkomst förra året låg på drygt 560000KR och detta år blir det nog ungefär samma.

Tack för svar!
Citera
2023-05-21, 14:11
Medlem
Du har 8,5 i ränta, och låter heller det löpa vidare? Skuld på 150 000, och 560 000 brutto i lön ? Då borde du väl kunna klara av en komplett återbetalning inom 6 - 9 månader utan att lägga upp ännu fler kreditförfrågningar.
Citera
2023-05-21, 14:24
Medlem
Gaspari-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Du har 8,5 i ränta, och låter heller det löpa vidare? Skuld på 150 000, och 560 000 brutto i lön ? Då borde du väl kunna klara av en komplett återbetalning inom 6 - 9 månader utan att lägga upp ännu fler kreditförfrågningar.

Ja jag förstår hur det låter så klart, därför jag frågar om man kan samla de båda så man får lägre månadskostnad och amortera extra istället för en extra räntebetalning exempelvis en månad.
Citera
2023-05-21, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspari-
Ja jag förstår hur det låter så klart, därför jag frågar om man kan samla de båda så man får lägre månadskostnad och amortera extra istället för en extra räntebetalning exempelvis en månad.

Du får nog inte så mycket lägre ränta än så idag. Om du bara vill komma ner i månadskostnad så ring bankerna du har lån hos och höj återbetalningstiden till max.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in