2025-05-31, 10:34
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Som rubriken lyder. Hur bar ni er åt?
Jag har försökt banta i 10 år men resultatet har varit jojo och en långsam ökning av vikten över tid med ungefär 2 kilo per år.

Jag väger altså nu 20 kg mer än för 10 år sedan när jag började träna och vara aktiv på allvar.

Så nu återstår väl egentligen medecin eller något liknande Itrim. För jag klarar verkligen inte av att lösa detta på egen hand.

Har du hunnit skaffa medicinen nu och hur har det gått?
Citera
2025-05-31, 17:39
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Har du hunnit skaffa medicinen nu och hur har det gått?

Nej. Väger 110 kg nu typ.
Det kommer nog bara fortsätta åt helvetet som det ser ut just nu tyvärr.
Citera
2025-06-01, 19:41
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Nej. Väger 110 kg nu typ.
Det kommer nog bara fortsätta åt helvetet som det ser ut just nu tyvärr.

Men det är ju bara hoppa på tåget, tror inte du kommer ångra dig. Ozempic kostar inte så mycket.
Citera
2025-07-11, 20:19
Medlem
Wegovy kombinerat med bimagrumab: 93 % av viktnedgången var fett

En artikel från di.se 2025-06-24

Resultatet av läkemedelskombinationen blev att patienterna tappade 22,1 procent av kroppsvikten, och hela 92,8 procent av de försvunna kilona var fett.

För patienterna som endast fick Wegovy bestod 71,8 procent av den tappade vikten av fett.

Bimagrumab är en läkemedelskandidat som tillhör Eli Lilly. Det amerikanska läkemedelsbolaget fick en bimagrumab i portföljen när det förvärvade Versanis 2023.

Det är en monoklonal antikropp som binder och blockerar aktivinreseptorer. Läkemedlet blockerar dessa receptorer och stoppar proteiner som hindrar muskeltillväxt att binda till reseptorerna.

De nya studieresultaten är en del av fas 2-studie som presenterades på ett symposium för Amercan Diabetes Ass. Normalt sett behöver ett läkemedel passera tre faser innan det kan godkännas av läkemedelsmyndigheter.

Detta känns som en väldigt intressant kombination för den som vill bränna fett.

När tror ni att man kan köpa detta ?
Citera
2025-08-10, 14:38
Medlem
Hur ser möjligheterna ut idag att flytta utskrivning av läkemedel (Wegovy) från nätläkare som Yazen till vårdcentral?
Citera
2025-08-11, 10:30
Medlem
Jag fick från vårdcentralen, jag hade iofs inte gått till en nätläkare innan, men om du fyller kriterierna borde de ju inte vara några problem. Vårdcentralerna vill ju ha patienter
Citera
2025-08-12, 20:44
Medlem
BacONbacOFFs avatar
Jag når inte upp till 27 BMI, men vill ändå få wegoyn utskrivet.

Om man kör digitalt, borde det inte fungera att krydda vikten lite, så man kommer över minimum gränsen?

Ni som fått det utskrivet digitalt, är det någonsin en fysisk träff med läkare?
Citera
2025-08-13, 15:49
Medlem
rex144s avatar
Läste att hjärtmuskeln på möss som fick semaglutid hade minskat... blivit tunnare vilket i det långa loppet kan vara katastrofalt.
Jag har gått ner i vikt men till min fasa upptäckte att min penis blivit smalare...

https://www.sciencedirect.com/scienc...52302X24002869
Citera
2025-08-15, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Läste att hjärtmuskeln på möss som fick semaglutid hade minskat... blivit tunnare vilket i det långa loppet kan vara katastrofalt.
Jag har gått ner i vikt men till min fasa upptäckte att min penis blivit smalare...

https://www.sciencedirect.com/scienc...52302X24002869

Du behöver inte vara orolig för hjärtat. Detta är redan studerat i människor, och Semaglutid förbättrar hjärthälsan. Anledningarna är flera, Semaglutid sänker blodtrycket och blodfetter, och bättre metabol hälsa optimerar förutsättningarna för att kroppen fungerar normalt. Dysmetabolism, som vid fetma, driver på både ateroskleros (och därmed hjärtkärlsjukdom, erektion dysfunktion och stroke) och cancer, så att komma till rätta med det är inget annat än en välgärning för hälsan.

Se denna studie: https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2306963

Om du söker kommer du hitta flera studier på semaglutid i människor där man undersöker olika parametrar av hjärt- och kärlhälsa.
Citera
2025-08-19, 12:03
Medlem
Jag tog min första dos 0,25mg idag, ni som haft problem med matbrus, när släppte det för er? Om det ens gjorde det.
Jag förstår ju såklart att det inte kommer försvinna direkt, men jag har svårt att hitta vad andra upplevt kring just det.
Citera
2025-09-02, 19:27
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lolinonnonea
Jag tog min första dos 0,25mg idag, ni som haft problem med matbrus, när släppte det för er? Om det ens gjorde det.
Jag förstår ju såklart att det inte kommer försvinna direkt, men jag har svårt att hitta vad andra upplevt kring just det.

Tjo.
Ska börja med dessa i morgon.
Upplever du några biverkningar?
Citera
2025-09-04, 10:31
Medlem
Rymdkommissaries avatar
BMI 33 här, läkaren pratade om Wegovy, någon som har vidare erfarenhet av detta? Effektivt..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in