2026-05-24, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddrostarr
Jag har exakt samma symptom som du! Det varade i några veckor. Hade uppehåll på 6 veckor och sen försvann det. Har det försvunnit för dig nu?

Mitt har också försvunnit nu men hittade denna infon:

A tingling skin sensation (paresthesia) or skin sensitivity (allodynia) is a known but rare side effect of Ozempic (semaglutide). These sensations often present as burning, numbness, or heightened sensitivity to light touch, particularly when increasing your dosage, and frequently resolve as your body adjusts.
Key Details & ResearchThe Medical Term:
Doctors refer to these altered skin sensations as dysaesthesia or paresthesia. In some cases, it can manifest as allodynia, where even light touches (like clothing or a breeze) cause discomfort, burning, or tingling.
Dose-Dependent: These side effects frequently surface or worsen when titrating up to a higher dose of Ozempic or Wegovy.
Duration: Reports from patients and medical literature show that these tingling symptoms are usually temporary, and often subside within 1 to 3 months of continued treatment.
Citera
2026-08-03, 12:25
Medlem
GodModes avatar
Första dosen igår... 1600 kr för 1Mg.
Citera
2026-08-10, 09:46
Medlem
NiccoJs avatar
Om man inte har BMI 30 men höjer sin vikt vid kontakt med nätläkare, kontrolleras det någonstans?
Citera
2026-08-21, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Om man inte har BMI 30 men höjer sin vikt vid kontakt med nätläkare, kontrolleras det någonstans?

Nej det kontrolleras inte. Du kommer heller aldrig träffa läkaren personligen, ofast är det bara genom mail. Hur gick det för dig?

Får jag fråga varför du väljer Wegovy istället för mounjaro?
Citera
2026-08-24, 12:31
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impre6
Nej det kontrolleras inte. Du kommer heller aldrig träffa läkaren personligen, ofast är det bara genom mail. Hur gick det för dig?

Får jag fråga varför du väljer Wegovy istället för mounjaro?
Jo, jag fick utskrivet på en tysk nätläkare.
Wegovy, är Munjaro bättre menar du? Prisskillnad?
Citera
2026-08-24, 12:41
Medlem
Citat:
Jo, jag fick utskrivet på en tysk nätläkare.
Wegovy, är Munjaro bättre menar du? Prisskillnad?

Jag vet inte exakt hur det fungerar. Men studier visar att folk som använder Mounjaro går ner mer i vikt. Det hjälper mer mot matbruset och har färre biverkningar.

Jag tror mounjaro är dyrare än wegovy/ozempic om du köper från apotek. Mellan 2000-5000 kr beroende på dos. Men jag köper mitt från Kina, så betydligt billigare.
Citera
2026-08-24, 14:37
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Jag vet inte exakt hur det fungerar. Men studier visar att folk som använder Mounjaro går ner mer i vikt. Det hjälper mer mot matbruset och har färre biverkningar.

Jag tror mounjaro är dyrare än wegovy/ozempic om du köper från apotek. Mellan 2000-5000 kr beroende på dos. Men jag köper mitt från Kina, så betydligt billigare.
Spelar mig egentligen ganska liten roll hur effektivt preparatet är, ska gå ner 5-10kg och det lär jag göra. Vill inte heller gå ner för fort då jag är hyfsat musklig.
Har tidigare köpt ful-ozempic men börjat bli skraj, dock verkar upplevelsen vara den samma, trodde det skulle vara bättre drag i riktiga grejer.
Citera
2026-08-24, 14:56
Medlem
Citat:
Spelar mig egentligen ganska liten roll hur effektivt preparatet är, ska gå ner 5-10kg och det lär jag göra. Vill inte heller gå ner för fort då jag är hyfsat musklig.
Har tidigare köpt ful-ozempic men börjat bli skraj, dock verkar upplevelsen vara den samma, trodde det skulle vara bättre drag i riktiga grejer.

Ja okej. Retatrutid är också väldigt populärt bland dom som tränar och gymmar. Jag vet inte var du köpte din fulozempic men det borde ju vara exakt samma innehåll.
Citera
2026-08-25, 07:07
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ja okej. Retatrutid är också väldigt populärt bland dom som tränar och gymmar. Jag vet inte var du köpte din fulozempic men det borde ju vara exakt samma innehåll.
”Borde vara” ja eller kan det vara vad fan som helst.
Citera
2026-08-25, 07:17
Medlem
Är det här samma som peptider eller blandar jag ihop det?
Citera
2026-08-26, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordmuser
Är det här samma som peptider eller blandar jag ihop det?

Ja semaglutid (ozempic/wegovy) är en peptid.
Citera
2026-08-28, 04:46
Medlem
kansascityshuffles avatar
EU-kommissionen har godkänt en tablettversion av Wegovy men ännu oklart när den lanseras på svenska apotek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in