Citat:
Ursprungligen postat av
nkewk
Jag tog min andra dos 0.25 igår och jag känner ingen jättestor skillnad. Blir inte hungrig riktigt lika snabbt och magen var lite känslig nån dag efter första dosen. Antar att det känns mer när man är färdig med lägsta dosen.
Glöm inte placeboeffekten, tex. röda piller ger 30% större effekt än vita vid tex. smärtlindring.
När man börjar ta sprutor då kanske man anstränger sig lite mer att äta nyttigt och mindre.
Den riktiga effekten kickar in när du kommer upp i 1.7mg.
Semaglutid som finns dessa sprutor fördröjer matsmältningen, det är som att bedöva vår matsmältning och tarmarna och det ger mättnadskänsla.
Avföring stannar längre tid i våra tarmar, man får hoppas att det inte orsakar magsår eller tumörer.
I början kan man bli lös i magen men med högre doser får man förstoppning...
Och förberedd dig på stora bajskorvar du aldrig sett tidigare

Långa... och tjocka... och stenhårda i början. Anus kan spricka.
Så köp Movicol pulver som löser upp hårda bajskorvar. 100 doser.
Förberedd dig också på halsbränna, maten ligger kvar för länge i magsäcken och ger upphov till reflux.
Det finns också risk för inflammation i bukspottskörteln vilket kan orsaka cancer, och det ör det värsta stället som man kan få cancer. Obotligt...
Man kan även få inflammation i gallblåsan och stenar.
Men kanske det värsta är att man kan bli blind... Semaglutid kan skada synnerven oåterkalleligt. Det börjar med dimsyn... man kan bli nojig... när man suttit länge vid datorn och fåront i ögonen och känner att synen försämrats lite och man blivit ljuskänslig.
https://www.tv4.se/artikel/NYCfIqgP2elTLtiWaXnjH/anneli-58-blev-blind-efter-att-ha-tagit-viktminskningsmedicin
Man får hoppas på det bästa och det omvända lotteriet inte drabbar en.
Jag vill gå ner 20 kilo och sen sluta med sprutorna, då kanske hinner jag bli smal innan jag blir blind. Problemet är dock att efter att mans slutat med sprutorna då blir man jävligt hungrig igen så man får hoppas utveckla nya rutiner men det är svårt.
Jag har gått ner 13 kilo och sedan slutade jag ta sprutor och kände att jag klarar mig utan.
Det varade i en månad men sedan blev jag vrålhungrig... och jag har gått upp igen de förlorade kilona.