Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2023-06-19, 02:11
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Ganska okontroversiellt egentligen att man inte hittade så många autister när man inte letade efter autister... och att autisterna inte märktes lika mycket när folk ändå bara gick max 6 år i skolan.
Besvarat i ny tråd om vacciner vs. autism: (FB) Vacciner orsakar autism och andra funktionsnedsättningar?
Citera
2023-06-19, 02:29
  #98
Medlem
XEXXE69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Nej det gjorde han inte. han flyttade för att slippa betala skatt för sitt 200 millioners avtal med spotify. Hur kan man ens ha missat det. Seriöst?

Inte nog med att folk vill att man skall söka åt dem när de sitter på världens största sökmotor, man skall tydligen tänka åt dem också.

Jag gillar Rogan. men särskilt smart är han inte.

Bevisa vad du säger eller stäng kakhålet. Du sitter och hittar på och sprider lögner.
Din jävla sopa.
Citera
2023-06-19, 02:31
  #99
Medlem
XEXXE69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyserhelatiden
Vet inte varför du har så bråkig ton eller vad din tidigare fråga hade med vaccin att göra. Om man är miljödåre för att man föredrar rent och klart vatten framför nån sörja med avgasdunster och treögda fiskar är jag också en. Sen kan man givetvis ha kunskaper inom fler än ett ämne, det begriper du nog. Vad han vet om vaccin framgår klart och tydligt i podcasten efter de talat om miljöfrågor, det började med att han blev kontaktad av personer vars barn påståtts fått autism av vaccin, en av dessa mödrar ska ha knackat på hans dörr och lämnat honom en flera decimeter hög med utskrivna studier om ämnet, bland annat då studier om kvicksilver vilket han har kunskap om sen tidigare genom sitt miljöarbete. Angående kvicksilver, i den andra tråden om RFK som blev borttagen frågade en del varför kvicksilvret i vaccin skulle vara farligare än fisk. Jag har sett en dokumentär där det förklaras att det är två olika varianter av ämnet, genom test på apor (tror det var makaker) kunde man se att varianten från vaccin stannar mycket längre i kroppen och i större mängder. Nån mer kunnig vet säkert de två olika namnen på varianterna och om påståendet är horse shit, kemi och grundämnen är inte min starka sida.

Du kände ju till hans preferenser så då känner du förmodligen till att han har en publicerad bok i ämnet, The Real Anthony Fauci. Oavsett vad Wiki eller CNN säger om den får man väl som neutral medge att man bör kunna lite mer än att bara höfta och gissa ifall man skriver en nästan 500 sidor lång bok. Nu handlar den inte bara om vaccin utan läkemedelsindustrin generellt men du förstår min poäng. Inte läst den själv men planerar att göra det.

Lyssnar du på podden så får du naturligtvis en mycket, mycket bättre uppfattning om människan än vad du hade fått från vilket annat TV-inslag eller tidningsartikel där han kanske själv inte ens medverkar. Han säger själv till Joe att det är det enda framträdandet han gjort där han tillåts tala ordentligt till punkt och förklara allting fullt ut. Vad är din uppfattning om honom generellt? Utan att gå in på vad som är sant eller falskt av det han säger anser jag att han ger ett genuint och sympatiskt intryck, men jag låtsas inte om att jag är en expert i ämnet, finns säkert mycket felaktigt som påstås. Lyssna och återkom. Är du lika misstänksam och anti efteråt, fair enough, men då går det att ha en lite mer givande diskussion. Är det bara tjafs du är ute efter får du skriva till någon annan.

Korrekt.
De flesta här lever i tron om att SVT är fakta och har blivit hjärntvättade från födseln.
Citera
2023-06-19, 02:38
  #100
Medlem
XEXXE69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister
Nu flyttade ju Joe Rogan till texas pga helt andra skäl (trygghet, hanteringen av covid, antalet hemlösa, wokeism, trevligare människor etc) . Vem har sagt åt dig att Joe Rogan flyttat till Texas för att undvika skatter? Du använder skatteskillnaden mellan delstaterna som ett svepskäl för ditt argument. Är det förmågan att hitta bortförklaringar som gör dig så smart? Diskvalificerar det honom att ha åsikter om fördelningspolitik nu när han flyttat till en delstat med lägre skatter?

Korrekt.
Detta har han sagt om och om igen. Även flera andra komiker har dragit från LA av dessa skäl.
De har skapat en ny ledande komedi hub i Austin.
Skulle gissa att det har noll att göra med skatter. Rogan som person är mer Texas än woke LA.
Basix.
Citera
2023-06-19, 02:53
  #101
Medlem
XEXXE69s avatar
Hardcore korrupt smuts.

Publicisten till RFKs bok.

RFK Jr is Unmasking CIA’s Psychological Mind Weapon | Tony Lyons
https://www.youtube.com/watch?v=W8VsdzG1KeU

OUTLINE
0:00 - Introduction
4:43 - Censorship
9:45 - Working with RFK
19:14 - How would RFK reform public health?
25:40 - Intelligence influence in media
40:05 - Alan Dershowitz
45:59 - Corruption
59:39 - Forbidden books by dissidents
1:06:37 - Reverse psychology censorship
1:14:01 - Bill Gates
1:23:11 - Funding RFK's presidential campaign
1:36:27 - Political capitalism
1:40:28 - Nuclear Energy
1:46:45 - GMO’s
1:58:39 - RFK's Super Pac
Citera
2023-06-19, 11:19
  #102
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
You just made my effing point!. Han är en miljödåre. Vad vet han om vaccin?

Du borde lyssna på poden samt läsa och lyssna på RFK själv istället för att bara köpa Krystal Balls smutskastningsmanus rakt av. Det är ju pinsamt.

Var själv skeptisk till RFK innan då min bild av honom var den som media målat upp om en galen antivaccer och konspirationsteoretiker.

Det är nästan overkligt när man börjar ta reda på saker själv och då också direkt från källan istället för att bara ta till sig det som sådana som Krystal Ball har fått manus uppifrån för att leverera till folk.

Alldeles för ofta så stämmer inte alls den bild som mainstream media har målat upp. Konstigt va?
Citera
2023-06-19, 19:53
  #103
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Ville bara poängtera att bara för att man befunnit sig i närheten av viktiga och inflytelserika människor så betyder det inte att man själv är viktig, eller att man faktiskt har något vettigt att säga.

Trofim Lysenko var ju också omgiven av några av sin tids viktigaste och mest inflytelserika människor...

//FCR

Han säger väl bara saker som du inte fixar att höra. Det är då man brukar börja med "jurist,vaktmästare eller räksmugglare" och blabla "kompetens"...
Han frågar väl och rådgör med folk som har "rätt kompetens" när han söker kunskap i ett område som han behöver sätta sig in i.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback