Citat:
Ursprungligen postat av
Halloween2
Jävlar, där fanns även många andra spännande såser. La i favoriter.
Blir printa imorgon
Citat:
Ursprungligen postat av
pn222jw
!/3 öl, 1/3 färdig sweet chili sås och 1/3 rapsolja...lite extra cayennepeppar. (Kyckling eller fläskkött).
Lät spännande, ska provas
Citat:
Ursprungligen postat av
Avaya
Brukar göra en kall sås bestående av naturell yogurt/cream fraiche, chilikrydda, srirachasås och krossad vitlök
Passar utmärkt till sallad, säkert till kött också
Lät helt sjukt gott.
Citat:
Ursprungligen postat av
teellur
Chilimajonnäs är enkelt och gott till grillat.
Blanda i Sambal Oelek och lite salt i Hellmans majonnäs = chili mayo.
Nice. Fan vad enkelt, chili mayo är ju så gott, men den här var ju lätt, och låter genuint
Citat:
Ursprungligen postat av
NoPassword
Provade en otroligt simpel ”sås” som kallas Myrens dröm. 2 dl crème fraiche och 2-3 matskedar hjortronsylt. Den är så simpel men väldigt god och passar utmärkt både till rökt fisk och grillat kött.
Lite kuriosa är att den myntades av en kock som heter/hette Mossberg. Han hade flera liknande, simpla såser. Han bytte ut hjortronsylt mot exempelvis rårörda lingon. I mitt tycke är det lite kul med en sås som tar så lite tid i anspråk som trots allt smakar fantastiskt. Dock inte provat rårörda lingon, men Myrens åt jag senast för ett par timmar sedan till en bit varmrökt lax som röktes i förmiddags, nomnomnom!
Jag älskar ju hjortron. Med vad galet om det blir god sås av den med såhär simpla medel.
Ska självklart prova, är ju löjligt enkelt, vem vet kanske är jättegod med lax.
Citat:
Ursprungligen postat av
ArgusOne
En stark tomatasalsa är enkelt att slänga ihop. Pico de gallo likaså. Slå en bea är inte svårt. Vitlökssås är ganska enkelt. Annars ta en burk CF och tryck ner aioli och dra ner lite extra vitlök.
Tomatsalsa är gott, en stark till tacos, den måste bli riktigt fin om man gör den själv ifrån grunden.
Aioli är för svaga dom färdiga. Brukar pressa i 2 klyftor vitlök, gör mycket.
Ska testa med både gräddfil och CF. Aioli och extra vitlök
BBQ sås brukar jag köpa, då det inte är värt besväret. Men en hemmagjord peri peri är fint.
Ja BBQ såser finns jävligt goda köpa. Santa Maria har två, Och sweet baby ray.
Funderat prova en Premium som säljs på Burgerstore och andra webbutiker med.
Köpte Four Men and a Pig BBQ sås , det är den godaste jag smakat, men hittar inte den på
nätet längre. Den är helt sjuk, gästerna blev helt besatta med.
Kul med såhär många tips,
lagt allt i favvos,.
Den där Kansas City gör jag redan imorgon.
Ett tips ifrån mig till er. Färdig Chilibea lohmanders, med en klick ketchup är trevligt. Jag har liten skvätt rödvinsvinäger med.
Choronsås kallas denna. Fast lite hetare.
Gjorde en stört god exotisk sås par år sedan med chilifrukt, ananas ringar och spat ur konserven,
färsk paprika, vitlök, lime, squash, Grönsaksbuljong,
kokade upp den och körde med stavmixer slät.
Den var helt galet grym till grillad kyckling och jasminris.
Ska försöka återskapa den någon helg och återkomma med mått.