Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-19, 00:36
Bannlyst
Det låter enkelt, Men hur fungerar det? Det finns användare med ett genomsnitt på 30 inlägg per dygn över lång tid men det finns ingen substans som jag kan se. Det blir ett väldigt högt ratio kvantitet dividerat med kvalitet.
Citera
2023-05-19, 00:37
skriv vilken användare det handlar om
Citera
2023-05-19, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Woodiedo
Mig själv till exempel även om jag inte ligger just på 30. Men det är inte mig tråden handlar om.
Citera
2023-05-19, 00:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Woodiedo
OK det är Stormpiskaren det handlar sig om. Titta i den här tråden.

(FB) Hur räknar man den reella räntan?

Först gör hen 6 nonsensinlägg. Sedan kommer jag med det svaret som efterfrågas. Men det hjälper inte. Hen bara öser på med nya inlägg.

Läser jag andra trådar är det likadant.
Citera
2023-05-19, 01:20
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oels

Först gör hen 6 nonsensinlägg. Sedan kommer jag med det svaret som efterfrågas. Men det hjälper inte. Hen bara öser på med nya inlägg.

Ser inte i den tråden något som skulle kunna ge KFK oavsett vad man kan tycka om hen.
KFK är väl enbart admins som kan utfärda?
Citera
2023-05-19, 01:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Ser inte i den tråden något som skulle kunna ge KFK oavsett vad man kan tycka om hen.
KFK är väl enbart admins som kan utfärda?
Om inläggen i en enskild tråd kan ge KFK så är det väl en väldigt lång tråd?
Jag vet inte vem som utfärdar.
Citera
2023-05-19, 10:23
Medlem
franges avatar
Citat:

Har du rapporterat inläggen du anser är problematiska då?

Generellt brukar det vara nyskapade konton som spär ur sig en massa direkta tramstrådar det första de gör, och enbart spammar skit utan något av direkt värde, som blir KFKade. Sådana som ganska omgående visar att de inte kommer bidra med någonting av värde till forumet.

De som varit reggade längre tid och faktiskt postat en del inlägg som kan sägas vara kvalitativa (dvs inte typiska sommarlovstroll som spammar trådar om sin tonårsbaja) verkar få nöja sig med att "bara" få varningar och bli avstängda om de bryter mot reglerna.

Du kan ju roa dig med att scrolla i tråden över avstängda användare, de som har blivit KFKade har oftast 0 inlägg/trådar (kvar) eftersom det enda de postat är regelbrytande skit, kollar du över deras skapade trådar så ser du var för kvalitet på trådarna de postat är. För att få ett hum om vilken nivå det handlar om att ligga på för att "kvala in" för KFK.
Senast redigerad av frange 2023-05-19 kl. 10:27.
Citera
2023-05-19, 11:50
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Om inläggen i en enskild tråd kan ge KFK så är det väl en väldigt lång tråd?
Jag vet inte vem som utfärdar.

Det handlar om en helhetssyn på användare och varför de befinner sig på forumet. Normalt sett kan de flesta hanteras med hjälp av varningar, men i de fall de är direkt "forumförstörande" så kan någon av oss admins bannlysa dem med stöd av KFK.

admin5
Citera
2023-05-19, 11:51
KFK är något som används väldigt restriktivt. De exempel du har är inte ens i närheten.
Citera
2023-05-19, 11:56
Medlem
Kämpendahls avatar
Låt oss kalla KFK för ett snabbspår att få bort nya medlemmar som av allt att döma aldrig kommer att tillföra forumet något utan snarare är där för att förstöra. Övriga medlemmar inklusive ökända troll tar man den långa vägen med varningar hit och dit. Snart kommer Jonte400 tillbaka och startar sina trolltrådar igen. Förhoppningsvis åker han ut snart igen. Kanske borde KFK gälla även äldre medlemmar?
Citera
2023-05-19, 12:02
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ta dig en titt på Klyban.

Vill inte kommentera enskilda användare, men generellt så krävs det en hög med nyligen utdelade varningar innan en användare blir aktuell för KFK. Majoriteten av de som blir påtänkta för KFK är användare som är förhållandevis nya och inte heller har skrivit så väldigt mycket inlägg, inte sällan så finns det en påtaglig agenda av något slag. Undantag finns alltid naturligtvis.

Vi friar hellre än fäller, KFK används förhållandevis restriktivt.

admin5
Citera
2023-05-19, 12:33
Medlem
Citat:
OK det är Stormpiskaren det handlar sig om.

Haha, jag hade oturen att inleda en diskussion med användaren, vilket jag ångrar mig så här i efterhand.

Det räcker nog inte att vara en idiot för att räknas som KFK.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in