• 1
  • 2
2023-05-18, 21:38
Medlem
Ett 20-tal personer inblandade. Flera skadade. Olika typer av tillhyggen inblandade. De inblandade vill inte prata med polisen. Vilka slåss?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1122614
Citera
2023-05-18, 21:38
Medlem
halaltarzans avatar
Storbråk med tillhyggen på Möllevångstorget i Malmö. (2023-05-18)

Citat:
Ett bråk med ett 20-tal personer inträffade under torsdagskvällen på Möllevångstorget i Malmö. Enligt polisen ska någon form av tillhyggen ha använts.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...llevangstorget

Nån som var på plats och filmade eländet månne?
Citera
2023-05-18, 21:40
Medlem
Kristna araber mot muslimer? Araber mot kurder?
Citera
2023-05-18, 22:00
Medlem
Gabriel Knights avatar
Jaha, nu är sommaren här igen med en massa galningar som vevar runt på gator och torg.
Vad vill de? Varför händer detta alltid varje år och på samma platser? Troligen är det samma människor också som vevar runt varje år.
Ge människorna ett jobb så de håller sig lugna.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2023-05-18 kl. 22:05.
Citera
2023-05-18, 22:03
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Rågblonda gåsapågar som var lite arga på varandra..?
Citera
2023-05-18, 22:28
Medlem
Folketstempels avatar
Redan på 90-talet efter att alla missbrukare vräkts bort och min generation flyttade dig, vilket skapade ett "södern" som i Stockholm av vänsterblivna som röstade hit massinvandringen,
så stod blattarna på hörnet av torget utanför kinesens nattöppna snabbköp till folket på 3 på natten, som sökte sig dit efter nattklubbarnas stängningsdags för att" "knacka svenne".

De bodde inte ens där på den tiden, utan en 7-8 km bort på Rosengård. Tänk er då nu när det endast bor blattar där samt att alla svenskar som går dit är fulla då de är där för deras krogliv med billigare öl och att Rockklubben KB ligger där.

Den låg faktiskt innan i Malmös lite finare område, fram tills publiken flyttade till Möllevången i denna vevan. I detta fall vet jag inte vad som hänt, men jag ville ge en bild för de som inte känner till området.
Citera
2023-05-18, 22:30
Moderator
KomissarieBecks avatar
Trådar sammanfogade // Moderator
Citera
2023-05-18, 23:16
Medlem
Andy Frains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
De bodde inte ens där på den tiden, utan en 7-8 km bort på Rosengård. Tänk er då nu när det endast bor blattar där samt att alla svenskar som går dit är fulla då de är där för deras krogliv med billigare öl och att Rockklubben KB ligger där.

Den låg faktiskt innan i Malmös lite finare område, fram tills publiken flyttade till Möllevången i denna vevan. I detta fall vet jag inte vad som hänt, men jag ville ge en bild för de som inte känner till området.

”Endast bor blattar där”? På Möllan? Möllan är så gentrifierat som det kan bli och KB är långt ifrån en rockklubb, snarare ett konkursmässigt bonde-disco…
Citera
2023-05-18, 23:24
Medlem
Chronicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Vad rör det er om ett 20-tal personer i samförstånd vill puckla på varandra? Jag har inte hört något om att oskyldiga har kommit till skada.

Att folk slog pucklade på varandra skedde i Sverige för 100 år sedan också.

Är du här också med ditt svammel om ”det hände förr också”. Logga ut så vi slipper ditt kvinnliga känslostyrda relativiserande. Du får nog justera skygglapparna, dina verkar täcka ögonen helt och hållet.

OT: Existerar ens huliganismfajter i Malmö eller har folk större problem för att orka hobbyslåss?
Citera
2023-05-18, 23:27
Avstängd
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chronical
Är du här också med ditt svammel om ”det hände förr också”. Logga ut så vi slipper ditt kvinnliga känslostyrda relativiserande. Du får nog justera skygglapparna, dina verkar täcka ögonen helt och hållet.

OT: Existerar ens huliganismfajter i Malmö eller har folk större problem för att orka hobbyslåss?

Vad ska diskuteras?

Att några frivilliga pucklar på andra frivilliga?

Hört talas om raggarslagsmål förr i tiden?

Det finns inget diskussionsvärde i detta. Hur kan man 2023 reagera på människor pucklar på varandra och hävda att det finns ett nyhetsvärde i detta, som om det vore en ny företelese som kommit till jorden.
Citera
2023-05-18, 23:27
Medlem
Folketstempels avatar
Det var ur ett historiskt perspektiv, men du känner uppenbart till att klubben inte längre får en publik, fast de kändaste banden spelade kanske bara just där i Sverige på en turné, fast det bara bor svenskar fortfarande där som du säger.

Två saker antyder på att inte heller du verkar vara en svensk, men vad vet jag. Jag har aldrig varit där på kvällstid i mannaminne. På dagarna så bor där bara blattar i allafall.

Men en tjej som jag vet vem hon är som var värsta kommunisten, är nu nazist och har talat om det i massor av medier.

https://nordfront.se/fore-detta-vans...arka-sympatier
Citera
2023-05-18, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Vad ska diskuteras?

Att några frivilliga pucklar på andra frivilliga?

Hört talas om raggarslagsmål förr i tiden?

Det finns inget diskussionsvärde i detta. Hur kan man 2023 reagera på människor pucklar på varandra och hävda att det finns ett nyhetsvärde i detta, som om det vore en ny företelese som kommit till jorden.

Människor har även skjutit på varandra i en herrans massa år. Med din logik är det rätt mycket av våldet i dagens samhälle som därmed saknar nyhetsvärde. Kanske vore bra om du informerar världens massmedier också så de inte fortsätter rapportera om allt detta helt i onödan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in