2023-05-18, 19:59
Medlem
NickeNicknames avatar
Kollar in flygpriser , Air Asia har ok priser, men hur i f*n H*** Thai ligga p dubbla priset,r det verkligen ngon som bokar med dom p ett dubbelt pris?
Citera
2023-05-18, 20:35
Medlem
knark-kungens avatar
Har du kollat ex flygresor ocks? Olika datum?

Den resan borde inte vara srskilt dyr.
Citera
2023-05-18, 22:12
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNickname
Kollar in flygpriser , Air Asia har ok priser, men hur i f*n H*** Thai ligga p dubbla priset,r det verkligen ngon som bokar med dom p ett dubbelt pris?

Vad r det fr fel p Air Asia, och varfr skulle Thai ha samma priser som ett renodlat lgprisbolag? Du kan ju resa fr en rimlig peng, varfr mste du prompt resa med Thai - och varfr betalar du inte bara vad det kostar om du vill ha lyxen att vlja bolag?
Citera
2023-05-20, 19:52
Medlem
NickeNicknames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Vad r det fr fel p Air Asia, och varfr skulle Thai ha samma priser som ett renodlat lgprisbolag? Du kan ju resa fr en rimlig peng, varfr mste du prompt resa med Thai - och varfr betalar du inte bara vad det kostar om du vill ha lyxen att vlja bolag?
Nu har jag frvisso inte sagt ngot ont om Air Asia (var du nu fr det ifrn) stllde bara frgan hur Thai Air kan ha dubbla priset p den rutten som borde vara rtt konkurrensutsatt, har bara svrt att se att dom fr ngra som flyger fr dubbla priset,eller 3 dubbla priset nr jag nu ndrade datum Air Asia ca 800kr mot Thai 2600:-
Senast redigerad av NickeNickname 2023-05-20 kl. 20:01.
Citera
2023-06-02, 18:39
Medlem
NickeNicknames avatar
Fortstter p min trd!
Sg nu i brjan p veckan att Air Asia hade flighter med betydligt bttre avgngar typ 11:15 p frmiddagen istllet fr 06:00 (som gr att man mste upp vid 3 tiden p natten fr att ta sig till flygplatsen)
Men tvekade ,misstnkte starkt att dom krde en fake avgng ,fr att f folk att boka sedan stller dom in flighten och troligen hnvisar till den vanliga standard flighten till 06:00, och nu finns inte den flighten lngre p det datumet jag tnkt boka :-(
Ser att detta blir mer och mer vanligt, borde det inte finnas regler som btfller dessa bolag som kr denna typ av fulspel?
Eller r detta verkligen tilltet frn flygbolagen ?
Visst du kan ju alltid be om pengarna tillbaka ,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in