Citat:
Ursprungligen postat av
Nugattimackan
Det låter som ett gott recept, men kan man inte använda färsk gräslök och dill?
Sedan andra problemet, här hittar jag bara pissig värdelös äcklig tångrom... Eller algrom... Hur fan gör man då? Kan man beställa riktigt romkaviar på nätet?
Självklart kan du ha färska örter, kryddor, är ju det bästa.
Frysta tappar lite smak, färskt kan ni prova ha lite mindre första gången kanske.
Citat:
Ursprungligen postat av
Yayoi
Ja, halvpaket frusen gräslök står i receptet. Men jag tyckte att man kunde modifiera den delen och byta till riktig gräslök som växt länge i sin egen kruka och strunta helt i dillen eftersom vi redan sett att alla inte gillar dill.
Som jag skrev så finns det folk som önskar sig russin i allt. Att ha både dill, gräslök och dessutom lägga till en hel deciliter russin kommer inte att funka. Det blir för mäktigt och kommer åtminstone att göra mig illamående efter första tuggan. Tar man bort dillen blir det lättare att tugga när russinen väl är i röran och det inte går att ångra sig utan att förstöra allt man redan rört ner.
Dessutom borde man väl kunna snåla in lite på majonnäs och crème fraiche och kanske halvera dosen där eller strunta i det helt och äta laxen som den är med gräslök bara. För mycket av såna feta ingredienser, som majonnäs och crème fraiche, brukar snabbt kunna leda till både akut illamående och bakterietillväxt, i värsta fall med någon sorts matförgiftning som följd.
Jag har ätit detta 10gånger detta året, ingen magsjuka.
Sluta prata om russin, det sabbar röror, och fisk. Usch.
Många uppskattar receptet. Bjudit flera, och de har fått receptet.
Den som vill ändra eller fega, får göra vad ni vill.
Själv gjorde jag med mer , och mindre , smakat fram till att dessa mängder är bäst.
Se till att göra Kärringröra nu.
Återkom när ni ätit detta.
Angående ROM. Det går ha Kalixrom. Abbas.
I värsta fall utan, en gång glömde jag köpa, men var så sugen på lax och röran allmänt
så fick bli utan rom helt. Det gick självklart med.
Inget är HUGGET I STEN.
Ni dör inte om ni tar bort Gräslök, eller kanske dill, eller rom.
Jag kan rekommendera receptet som det är. Så blir den enkel och god, med frysta grejjer.
Ni som har färska saker, odlar själva kanske, ja kör på det, det är inte tvunget ha fryst.
Det här är ju självklara saker som alla vuxna fattar väl?
Men gör röran, ge lite respons efter att ni faktiskt ätit detta i Baguette, eller annan favvobröd.
Tips nu till långhelgen. NJUT. Och återkom hur ni gillade det