2023-05-19, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalmartjejen
Håller med.
Var och en verkar få minst lika mycket tid med mamman än vad heltidsarbetande tvåbarnföräldrar hinner. Mamman är ju hemma på heltid och har dessutom haft alla förskolebarn hemma på heltid
Mamman ja. Hon verkar göra ett hästjobb! Pappan ser man inte röken av. Och kom inte dragande med att han ”jobbar mycket”, det gör hon också i så fall, och hon tjänar så pass mycket att han inte skulle behöva jobba, åtminstone inte mer än max halvtid. Han har dessutom flera barn med någon annan mamma.
Citera
2023-05-19, 08:14
Medlem
Aortaruptur är ju bara en spekulation i den här tråden. Inget som är belagt alls.

Narkos är alltid en risk, för alla. Det mesta går att styra upp, men vissa saker kan inte alltid åtgärdas. En kraftig bronkospasm t ex kan inte alltid hävas.

Så otroligt sorgligt, vad orsaken än var. Vila i frid V.
Citera
2023-05-19, 08:18
Medlem
Vipeholmskolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudsfruktan
Har följ denna familj i många år på sociala medier. Satu verkar vara en genuint snäll, närvarande och kärleksfull mamma. Fokus på barnen och familjen, inte på att visa upp sig själv.

Måste ha varit en fruktansvärd chock och förstås alla föräldrars värsta mardröm. Går ju aldrig att bli 100% lycklig igen.

Jag kände inte till familien tidigare, men det där du skriver känns helt riktigt när man tittar på hennes instagramsida. Inte alls som många andra sådana influenser som bara är yta och fasader.

Lilla fina mamman. Den fina, fina lilla tösen När försommaren är som allra vackraste, jag tror inte att jag klarar att läsa mer om det här
Citera
2023-05-19, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arboristjavisst
Pappan då? I just denna familjen verkar han ju helt bortkopplad från resten av familjen. Så om det är någon som brustit i sin omsorg är det han, inte hon.
Pappan kanske har lite mera integritet och inte vill exponera sig… att inte vilja synas på sociala medier är inte att brista i sin omsorg! Varken jag eller min man har sociala medier och eftersom att vi inte syns brister vi i vår omsorg då?

Snarare tvärtom! Alla har rätt att bestämma över sin egen integritet! Även barn! Vill barnen finnas på internet kan dom exponera sig själva när dom har åldern inne!

Att skriva på sociala medier som bland det första man gör när ett barn avlidit är sjukt!
Citera
2023-05-19, 08:38
Medlem
Citat:
Mamman ja. Hon verkar göra ett hästjobb! Pappan ser man inte röken av. Och kom inte dragande med att han ”jobbar mycket”, det gör hon också i så fall, och hon tjänar så pass mycket att han inte skulle behöva jobba, åtminstone inte mer än max halvtid. Han har dessutom flera barn med någon annan mamma.
Hennes jobb är att exponera sina barn i sociala medier… det är fruktansvärt!

Och nej! Hon gör inget hästjobb! Jag är själv hemmafru/hemmamamma och det är inget märkvärdigt..
Citera
2023-05-19, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Pappan kanske har lite mera integritet och inte vill exponera sig… att inte vilja synas på sociala medier är inte att brista i sin omsorg! Varken jag eller min man har sociala medier och eftersom att vi inte syns brister vi i vår omsorg då?

Snarare tvärtom! Alla har rätt att bestämma över sin egen integritet! Även barn! Vill barnen finnas på internet kan dom exponera sig själva när dom har åldern inne!

Att skriva på sociala medier som bland det första man gör när ett barn avlidit är sjukt!
Min uppfattning om pappans delaktighet i sin egen familj baseras inte på sociala medier. Jag följer henne inte ens. Jag kanske är en granne eller en bekant till familjen? En arbetskamrat? Förälder till något av barnens klasskompisar? Hantverkare som jobbat hemma hos dem? Det behöver jag inte gå in på, men sociala medier är det inte i alla fall.
Citera
2023-05-19, 09:10
Medlem
Citat:

Och nej! Hon gör inget hästjobb! Jag är själv hemmafru/hemmamamma och det är inget märkvärdigt..
Jo, hon har elva barn varav flera är pyttesmå. Hon gör ALLT hemma samtidigt som hon drar in tillräckligt med cash på sitt ”jobb” för att försörja hela familjen. Hon tar dessutom alla nätter! Hon jobbar alltså 24 h om dygnet medan pappan sover eller har egentid och får äta och skita ifred på sitt jobb som han inte skulle behöva jobba på. Nog fan gör hon ett hästjobb.

Och sen denna bottenlösa sorg ovanpå det 😢
Citera
2023-05-19, 09:37
Medlem
Citat:

Nej, det är såklart inget märkvärdigt att vara en hemmakärring som bara går hemma och inte uträttar något av värde och tigger pengar av sin man. Det har ingen påstått heller. Men Satu tigger inte, hon tjänar bra. Man kan tycka vad man vill om hennes så kallade ”jobb” men hon försörjer sin familj på det i alla fall och tär inte på sin mans lön eller kräver att han ska använda delar av den till familjekostnader.
Citera
2023-05-19, 10:09
Medlem
JagSettKungenNakens avatar
Citat:
Pappan då? I just denna familjen verkar han ju helt bortkopplad från resten av familjen. Så om det är någon som brustit i sin omsorg är det han, inte hon.
Det är han som försörjer hela jävla familjen och hennes Instagram hobby. Förmodligen jobbat han 60+ timmar i veckan.

Hon jobbar uppenbarligen inte. Ska du själv försörja 11 barn+ en fet villa behöver du ha en lön på minst 70-80 tusen.
Citera
2023-05-19, 10:36
Medlem
Citat:
Nej, det är såklart inget märkvärdigt att vara en hemmakärring som bara går hemma och inte uträttar något av värde och tigger pengar av sin man. Det har ingen påstått heller. Men Satu tigger inte, hon tjänar bra. Man kan tycka vad man vill om hennes så kallade ”jobb” men hon försörjer sin familj på det i alla fall och tär inte på sin mans lön eller kräver att han ska använda delar av den till familjekostnader.
Att vara hemmafru innebär inte att man tigger pengar av den som arbetar och inte uträttat något av värde.. att man tär på lönen till den som arbetar och kräver att lönen ska gå till familjen… du har stora problem om du tror det fungerar så! Naturligtvis ska lönen gå till familjen! Den som är hemma sköter ju markarbetet!!!

Att försörja sig genom att sälja ut sina barn är vidrigt!
Citera
2023-05-19, 10:40
Medlem
Citat:
Jo, hon har elva barn varav flera är pyttesmå. Hon gör ALLT hemma samtidigt som hon drar in tillräckligt med cash på sitt ”jobb” för att försörja hela familjen. Hon tar dessutom alla nätter! Hon jobbar alltså 24 h om dygnet medan pappan sover eller har egentid och får äta och skita ifred på sitt jobb som han inte skulle behöva jobba på. Nog fan gör hon ett hästjobb.

Och sen denna bottenlösa sorg ovanpå det 😢
Klart hon ska ta alla nätter och göra allt hemma!! Hon är ju hemma om dagarna!! Den som jobbar ska sova på nätterna!!

Hon jobbar inte 24 h om dygnet! Tvärtom så har hon det ganska bra, jag lever som sagt samma liv som henne och jag vet till skillnad från dig vad jag pratar om!

Jag håller med dig om att det är en sorg men att som mamma jaga likes på sociala medier när ens barn gått bort är sjukt!

Mamman har sålt ut sina barn totalt och dessa stackare har ingen integritet alls…
Citera
2023-05-19, 10:44
Medlem
Citat:
Min uppfattning om pappans delaktighet i sin egen familj baseras inte på sociala medier. Jag följer henne inte ens. Jag kanske är en granne eller en bekant till familjen? En arbetskamrat? Förälder till något av barnens klasskompisar? Hantverkare som jobbat hemma hos dem? Det behöver jag inte gå in på, men sociala medier är det inte i alla fall.

Så en hantverkare som jobbat hemma hos dom skulle kunna göra en bedömning anser du? 😂 en arbetskamrat? En bekant? Ge dig nu… du vet inte ett skit om vad som sker bakom stängda dörrar i denna familj!

Ingen hantverkare har träffat min man.. knappt någon av mina barns kompisar föräldrar har träffat min man… ingen från skolan eller sjukvård har träffat min man… så med dina åsikter är min man en frånvarande skit som inte bryr sig?

Som sagt… du vet inte ett skit vad som pågår i denna familj!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in