Citat:
Ursprungligen postat av
EnergizerBunny
Hur menar du där? Hon orkade utmärkt att skriva inlägg "direkt efter" dödsfallet, en tid då man ju absolut i regel inte lär tänka på twitter och allehanda sociala medier.
Jag ställer mig starkt frågande till alla dessa dubbla budskap om vad mamman orkar och inte, osv. när hon ju utmärkt orkar det ena, som en icke-narcissist absolut inte hade orkat med eller ens tänkt på, medan det andra skulle hon inte "orka med" när tiden dessutom har gått och saker och ting har börjat sjunka in?
Bespara mig dubbelmoralen.
Att detta är tragiskt är dock en helt annan fråga.
Med tanke på hon har över 400tusen följare och att många följer familjen dagligen och hon uppdaterar dagligen annars. Så förstår följare direkt om något är fel svårare är det inte + att information om Vanessas bortgång nådde hennes skola = det spridits bara. Att ta sig tiden berätta ens barn gått bort är en sak. Men hon och de har ingen skyldighet att berätta för någon hur deras dotter gick bort. Det är deras val om och när de vill. Dessutom kanske de vill invänta en obduktion för vara helt säkra på vad orsaken var. Det sjuka är nog alla som kräver att få veta vad som hände deras dotter och påstår det ena och andra om familjen för ni inte vet ännu.
Du jag har växt upp med en narcissist till mamma och vet hur en sådan fungerar och där kan du inte placera in Satu lång där ifrån.