2023-05-20, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Hur menar du där? Hon orkade utmärkt att skriva inlägg "direkt efter" dödsfallet, en tid då man ju absolut i regel inte lär tänka på twitter och allehanda sociala medier.

Jag ställer mig starkt frågande till alla dessa dubbla budskap om vad mamman orkar och inte, osv. när hon ju utmärkt orkar det ena, som en icke-narcissist absolut inte hade orkat med eller ens tänkt på, medan det andra skulle hon inte "orka med" när tiden dessutom har gått och saker och ting har börjat sjunka in?

Bespara mig dubbelmoralen.

Att detta är tragiskt är dock en helt annan fråga.

Med tanke på hon har över 400tusen följare och att många följer familjen dagligen och hon uppdaterar dagligen annars. Så förstår följare direkt om något är fel svårare är det inte + att information om Vanessas bortgång nådde hennes skola = det spridits bara. Att ta sig tiden berätta ens barn gått bort är en sak. Men hon och de har ingen skyldighet att berätta för någon hur deras dotter gick bort. Det är deras val om och när de vill. Dessutom kanske de vill invänta en obduktion för vara helt säkra på vad orsaken var. Det sjuka är nog alla som kräver att få veta vad som hände deras dotter och påstår det ena och andra om familjen för ni inte vet ännu.

Du jag har växt upp med en narcissist till mamma och vet hur en sådan fungerar och där kan du inte placera in Satu lång där ifrån.
Citera
2023-05-20, 18:58
Medlem
Felpost
Senast redigerad av H66 2023-05-20 kl. 19:01. Anledning: Felpost
Citera
2023-05-20, 19:00
Medlem
Som någon annan skrev tidigare, då skola etc troligen blev informerade direkt och därmed föräldrar och andra barn i skolan så hade det kommit ut okontrollerat då hon trots allt är offentlig, kan förstå att hon kände att hon behöver kontrollera hur informationen kommer ut i ett läge där hon förmodligen inte kan kontrollera något annat, man greppar efter något konkret som man kan kontrollera
Citera
2023-05-20, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toppluva1017
Väldigt tragiskt för familjen. Följer man henne så vet man att barnet inte tog livet av sig. Skadade sig vad man kan tycka är vanlig olycka men någon komplikation måste ha inträffat efter detta.

Nu var du ju helt ute och cyklade.

Dödsfallet har ingenting med oktober visning och knöt att göra!!!
Citera
2023-05-20, 19:36
Medlem
Oktober= operation

Knöt= knät
Citera
2023-05-20, 19:39
Medlem
Scrollade på TikTok och på min ”för dig” kom det upp en video Jonathan (en av Vanessas bröder) gjort och han skrev ”Du har varit en kämpe Vanessa”. Så verkar som hon kämpat med något under en tid…
Citera
2023-05-20, 20:00
Medlem
Många självmord ser inte ens de närmast anhöriga komma, så att hävda att det är omöjligt att hon begått självmord bara för att ni följt hennes mammas instagram är naivt.
Ni kände inte henne, har aldrig träffat henne ens, och många självmord kommer som en total överraskning till och med för familjen, de trodde aldrig att personen skulle gå så långt.
Hon kan ha mått psykiskt dåligt, men att det inte är något som mamman delar med sig av på instagram.
Nu säger jag absolut inte att jag tror att hon begått självmord, i själva verket har jag ingen aning om vad som hänt.
Citera
2023-05-20, 20:38
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Vet inget om människan, men tydligen är hon 39 år och har fött 11 barn så uppenbarligen gillar hon oskyddad sex..

Till skillnad från dig som bara gillar sex med preventivmedel, eller?
Hon kanske bara har haft sex 11 gånger medan du horat hur mkt som helst…
Citera
2023-05-20, 20:48
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arboristjavisst
Ja, det finns inget som tyder på att dödsorsaken skulle vara någon allergisk reaktion mot läkemedel. Enbart en spekulation från tiktok.
OM det skulle vara så, är det ju en labanalys som görs i samband med obduktionen, och alltså inget som kan fastställas så här tidigt

Att en människa skulle dö av en reaktion till morfin i annat fall än en solklar överdos vid normala fungerande mängder är fullständigt och totalt omöjligt, skulle i så fall vara ett strålande fall för en journal och en fullskalig läkarstudie. Skulle man få doserna som skulle krävas för ett dödsfall vid allergireaktion är du antingen kraftigt beroende (och har då tagit tabletterna tillräckligt för att bygga tolerans) eller så har du kastat i dig astronomiska mängder (omöjligt då ingen förpackning i stort sett har det innehållet för det personen skulle behöva).
Citera
2023-05-20, 22:05
Medlem
Imnshos avatar
Med tanke på barnadödligheten i världen är det väl en bra score att bara en avkomma gått bort (än).
Citera
2023-05-20, 22:23
Medlem
Varför bryr ni er så mycket om vad en småbarnsmorsa gör? Har ni inget bättre för er på er fritid än att följa white trash människors trista vardag?
Citera
2023-05-20, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlssonss374
Varför bryr ni er så mycket om vad en småbarnsmorsa gör? Har ni inget bättre för er på er fritid än att följa white trash människors trista vardag?

Oh, you are one of those?

Så trevligt!
Vad gör du själv i tråden?
Frågar åt en kompis...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här