2023-05-19, 11:47
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Ja många gånger är det de bästa.

Ok. Men du är permabull i din strategi, om jag förstår rätt? Eller kör du något efter huvud? Tror på rekyler efter kraftig upp/ned? Exempelvis som idag. Sett till senaste månaden så är det ganska kraftigt upp. Har ju varit ganska mycket i sidled ett tag….
Citera
2023-05-19, 12:20
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Ok. Men du är permabull i din strategi, om jag förstår rätt? Eller kör du något efter huvud? Tror på rekyler efter kraftig upp/ned? Exempelvis som idag. Sett till senaste månaden så är det ganska kraftigt upp. Har ju varit ganska mycket i sidled ett tag….
Håller på med allt möjligt. Men just den här varianten kör jag alltid bull.
Funkar även i nedgångsperioder.
Ofta går det då ner rätt mycket på en dag och då förlorar man ändå bara insatsen.
Sen när det kommer en dag med uppgång betalar det ofta för flera dagars förlust.
Typ så här.
Ned 2,2% förlust 10000
Ned 1,6% förlust 10000
Upp 0,8% vinst. 16000
Ned 1,8% förlust 10000
Upp 2.0 % vinst. 40000
Blir en vinst den veckan på 26000 innan avdrag för avgifter fastän index gått ner med 2,8%.
Citera
2023-05-19, 12:32
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Håller på med allt möjligt. Men just den här varianten kör jag alltid bull.
Funkar även i nedgångsperioder.
Ofta går det då ner rätt mycket på en dag och då förlorar man ändå bara insatsen.
Sen när det kommer en dag med uppgång betalar det ofta för flera dagars förlust.
Typ så här.
Ned 2,2% förlust 10000
Ned 1,6% förlust 10000
Upp 0,8% vinst. 16000
Ned 1,8% förlust 10000
Upp 2.0 % vinst. 40000
Blir en vinst den veckan på 26000 innan avdrag för avgifter fastän index gått ner med 2,8%.

Hehe. Jo, man har fötstått det. Blev intresserad när jag läste din tråd, då jag själv håller på och pillar ganska mycket med det där. Dock ligger jag ju inte kvar över natten i normala fall. Men det lutar fanimej åt att testa på det. Man slipper stress-mecket på morgonen också. Du lär väl få en nästan obefintlig spread vid köptillfället också va? Eller tänker jag galet?
Citera
2023-05-19, 12:37
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Hehe. Jo, man har fötstått det. Blev intresserad när jag läste din tråd, då jag själv håller på och pillar ganska mycket med det där. Dock ligger jag ju inte kvar över natten i normala fall. Men det lutar fanimej åt att testa på det. Man slipper stress-mecket på morgonen också. Du lär väl få en nästan obefintlig spread vid köptillfället också va? Eller tänker jag galet?
Spreaden har inte så stor betydelse vid så hög hävstång.
Redan vid uppgång med en hundradels procent tar man igen det.
Räntekostnaden äter dock upp en hel del.
Sen måste man ha en rejäl buffert, det kan gå fel rätt många dagar i följd och då får det inte ta slut på kapital.
Citera
2023-05-19, 12:42
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Spreaden har inte så stor betydelse vid så hög hävstång.
Redan vid uppgång med en hundradels procent tar man igen det.
Räntekostnaden äter dock upp en hel del.
Sen måste man ha en rejäl buffert, det kan gå fel rätt många dagar i följd och då får det inte ta slut på kapital.

Just ja. Det var denna du kör 160 i häv på va? Så är det. Man måste ha en skaplig bankrulle, och en fast tro…..
Citera
2023-05-19, 12:46
  #18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Just ja. Det var denna du kör 160 i häv på va? Så är det. Man måste ha en skaplig bankrulle, och en fast tro…..
Så är det, men man har ju bufferten sysselsatt med en massa andra saker.
Men ändå, pengarna måste finnas tillgängliga för att mata in några dagar i rad.
Citera
2023-05-19, 12:56
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Så är det, men man har ju bufferten sysselsatt med en massa andra saker.
Men ändå, pengarna måste finnas tillgängliga för att mata in några dagar i rad.

Precis. Så du säljer ikväll och köper en ny, som vanligt?


Ursäkta T.S om jag chattar sönder tråden. Mod får väl städa….
Citera
2023-05-19, 12:59
  #20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Precis. Så du säljer ikväll och köper en ny, som vanligt?


Ursäkta T.S om jag chattar sönder tråden. Mod får väl städa….
Ja som alltid. Förutom de dagar index i det närmaste stått still.
Annars är det köp varje dag och sälj 40% av dagarna.
Citera
2023-05-19, 21:19
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Ja som alltid. Förutom de dagar index i det närmaste stått still.
Annars är det köp varje dag och sälj 40% av dagarna.

Sälj 40% av dagarna?

Tror jag kör en grön öppning Nasdaq100 till måndag. Köpes strax före stängning ikväll.
Citera
2023-05-20, 10:22
  #22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Sälj 40% av dagarna?

Tror jag kör en grön öppning Nasdaq100 till måndag. Köpes strax före stängning ikväll.
Ja köp varje dag men sälj blir det bara om det finns nåt värde kvar.
Blir många knockar när man kör med så hög hävstång.
Citera
2023-05-20, 12:04
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Ja köp varje dag men sälj blir det bara om det finns nåt värde kvar.
Blir många knockar när man kör med så hög hävstång.

Just ja! Glömmer detta, då jag inte kört med dessa. Aldrig varit aktuellt att bli nockad. Tack för att du har tålamod att svara på dessa noob-frågor i ämnet. Det uppskattas. Ha en trevlig helg nu!

Edit: Tror det kan bli torsk på Nasdaq100 på måndag. Hade varit skönare om det backat mer igår. Men man har haft fel förr. Mycket därför som det vore intressant att prova din strategi. Jäkligt fyrkantigt och känslo-befriat. Då kan man köra känslor på annat när man känner för det.
__________________
Senast redigerad av Siix 2023-05-20 kl. 12:08.
Citera
2023-05-20, 12:10
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Ja som alltid. Förutom de dagar index i det närmaste stått still.
Annars är det köp varje dag och sälj 40% av dagarna.

Hoppas det lossnar lite nu. Det har varit mycket i sidled ett tag. Tycker det var ett tag sedan man såg sådana rörelser på OMX som i igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in