Citat:
Ursprungligen postat av
Siix
Ok. Men du är permabull i din strategi, om jag förstår rätt? Eller kör du något efter huvud? Tror på rekyler efter kraftig upp/ned? Exempelvis som idag. Sett till senaste månaden så är det ganska kraftigt upp. Har ju varit ganska mycket i sidled ett tag….
Håller på med allt möjligt. Men just den här varianten kör jag alltid bull.
Funkar även i nedgångsperioder.
Ofta går det då ner rätt mycket på en dag och då förlorar man ändå bara insatsen.
Sen när det kommer en dag med uppgång betalar det ofta för flera dagars förlust.
Typ så här.
Ned 2,2% förlust 10000
Ned 1,6% förlust 10000
Upp 0,8% vinst. 16000
Ned 1,8% förlust 10000
Upp 2.0 % vinst. 40000
Blir en vinst den veckan på 26000 innan avdrag för avgifter fastän index gått ner med 2,8%.