2023-05-17, 16:09
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridfullt
Joakim Lamotte meddelade precis i en presskonferens
Måste vara den första presskonferensen i världen som man måste betala för att få se..
Citat:
Joakim har därför bestämt sig för att han nu ska åka till Olofströms kommun och läsa sagor utanför ICA Maxi på fredag (19/5) klockan 16.00.
Skall han sitta där tillsammans med tiggarna då eller?
Vore ju iofs passande eftersom han själv är en.
Citat:
Hur tror ni att det här tilltaget kommer att påverka debatten?
Not at all. Lamotte är paria i den civiliserade världen och clowner har ju alltid läst sagor för barn utan att någon höjt på ögonbrynen. What harm can one more do?
Senast redigerad av Trolltestet 2023-05-17 kl. 16:22.
Citera
2023-05-17, 17:12
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det där får du utveckla, på vilket vis förnedrar han sig?

Dök han inte upp i skyddsväst till en debatt för ett par år sedan? Var det inte heller allvarligt menat? Jag måste ha missförstått det hela i så fall. Han fick ju en del skit för det, vill jag minnas. Om det är så att han nu försöker driva med sig själv och gör det med glimten i ögat är det väl bra, för inte fan kan det vara på allvar denna gång?

Hur som helst är det intressant att se hur han balanserar på gränsen mellan medborgarjournalistik och renodlat pajaseri. Det är väl här jag börjar bli lite skeptisk.
Citera
2023-05-17, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Dök han inte upp i skyddsväst till en debatt för ett par år sedan? Var det inte heller allvarligt menat? Jag måste ha missförstått det hela i så fall. Han fick ju en del skit för det, vill jag minnas. Om det är så att han nu försöker driva med sig själv och gör det med glimten i ögat är det väl bra, för inte fan kan det vara på allvar denna gång?

Hur som helst är det intressant att se hur han balanserar på gränsen mellan medborgarjournalistik och renodlat pajaseri. Det är väl här jag börjar bli lite skeptisk.
Nä, det här humor med en tvist som relaterar till det skyddsbehov transorna anser sig behöva.

Pajaseriet är väl en tillbakakaka på statsmedias eget clowneri kanske.

Jag har ingen uppfattning om Lamotte i övrigt, har inte följt hans bravader, men just det här utspelet tyckte jag var både komiskt och träffande på många nivåer.
Citera
2023-05-17, 17:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Måste vara den första presskonferensen i världen som man måste betala för att få se..

Skall han sitta där tillsammans med tiggarna då eller?
Vore ju iofs passande eftersom han själv är en.

Not at all. Lamotte är paria i den civiliserade världen och clowner har ju alltid läst sagor för barn utan att någon höjt på ögonbrynen. What harm can one more do?
Enligt egen utsago har du själv pedofila drag/läggning och är diskvalificerad i diskussionen, OM du inte har värdefulla tips på hur vi kan rädda våra barn från eventuella övergrepp.

Lamotte tvingar inte till sig pengar från folk, vilket vår regering gör när vi tvingas betala 9 miljarder om året till statsmedia för att få se deras värdelösa presskonferenser. Vi kan inte välja bort den kostnaden hur gärna vi än skulle vilja.
Citera
2023-05-17, 17:57
Medlem
Citat:
Lamotte tvingar inte till sig pengar från folk, vilket vår regering gör när vi tvingas betala 9 miljarder om året till statsmedia för att få se deras värdelösa presskonferenser.

I svennes upp och ned-vända värld är det ädelt att ta skattepengar och uselt att handla fritt med frivilliga kunder. Lamottes påstådda pappersmugg anses vara värre än statsmedias Sig Sauer P226 riktad mot svenne själv.
Citera
2023-05-17, 18:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Norrattan
I svennes upp och ned-vända värld är det ädelt att ta skattepengar och uselt att handla fritt med frivilliga kunder. Lamottes påstådda pappersmugg anses vara värre än statsmedias Sig Sauer P226 riktad mot svenne själv.
Ändå månar de om tiggarna framför Ica. De har ett politiskt tunnelseende utan förmåga till eget tänkande.
Citera
2023-05-17, 18:06
Medlem
Citat:
Ändå månar de om tiggarna framför Ica. De har ett politiskt tunnelseende utan förmåga till eget tänkande.

Det är transaktionen, med ömsesidigt värdeutbyte, som vänstermongon hatar. Överföringar är endast moraliskt godtagbara om de sker via snylt eller tvång.
Citera
2023-05-17, 18:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Norrattan
Det är transaktionen, med ömsesidigt värdeutbyte, som vänstermongon hatar. Överföringar är endast moraliskt godtagbara om de sker via snylt eller tvång.
Tror det har att göra med att det är bekvämt att ha någon som säger åt en vad man ska tycka också, så slipper man tänka själv och riskera gå emot flocken.
Citera
2023-05-17, 18:22
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Nä, det här humor med en tvist som relaterar till det skyddsbehov transorna anser sig behöva.

Pajaseriet är väl en tillbakakaka på statsmedias eget clowneri kanske.

Jag har ingen uppfattning om Lamotte i övrigt, har inte följt hans bravader, men just det här utspelet tyckte jag var både komiskt och träffande på många nivåer.

Fick för mig att det var "på allvar" den gången han kom till tv-studion i skyddsväst, men han kanske skojade då också. I så fall är det väl inte lika töntigt att han gör det nu då. Men jag står fast vid att det börjar likna tramserier nu. Han bör fundera på vilken väg han ska gå.
Citera
2023-05-17, 18:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Fick för mig att det var "på allvar" den gången han kom till tv-studion i skyddsväst, men han kanske skojade då också. I så fall är det väl inte lika töntigt att han gör det nu då. Men jag står fast vid att det börjar likna tramserier nu. Han bör fundera på vilken väg han ska gå.
Varför tror alla att det finns felfria människor? Har som sagt inte följt honom, men att helt döma ut en person för en grej man ogillat, ska väl inte leda till att de inte kan få en andra chans? Då måste man ju rata alla människor, vilket blir rätt tomt.

Du får såklart tycka vad du vill, jag tyckte det var kul.
Citera
2023-05-17, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Varför är transornas identitet så viktigt för Lamotte? Känns fjantigt och oseriöst detta..

Men jag anser att Lamotte är totalt okunnig i bland och borde ha lite bättre koll. Tex vad är förtal- Han stod ju envist och hävdade gång på gång att det ha påstått är sant. kunde ju vart till Lamottes fördel om man bara knep käften,eller pudlat men närå han körde på i stället om att det är sant så åker på grovt i stället.
Kan knappast vart den lättaste klienten för den advokaten.

Han är ju trots allt utbildad Journalist och borde därför ha koll på det han själv pluggat.
Citera
2023-05-17, 19:08
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Varför tror alla att det finns felfria människor? Har som sagt inte följt honom, men att helt döma ut en person för en grej man ogillat, ska väl inte leda till att de inte kan få en andra chans? Då måste man ju rata alla människor, vilket blir rätt tomt.

Du får såklart tycka vad du vill, jag tyckte det var kul.

Jag ogillar honom inte för det, men jag tycker att han börjar bli lite inkonsekvent. Det han gör är viktigt, och jag förstår att han på något sätt måste tjäna pengar på det, men det blir lite för mycket effektsökeri. Dock uppskattar jag som sagt hans granskningar och kan på något sätt beundra honom för att han orkar stå ut med skiten han får.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in